Ang bosch LMM

LocKtar Herr
6 juni 2016 · 1 722 Inlägg

Hej!

Jag har köpt en trimmad audi a4 b5 1.8t. LMM som satt på bilen var trasig. köpte en ny med samma serienr som stod på LMM. Bilen fick en bra tomgång och varvade fint, men vid last så bluddrar den till och från. Börjar misstänka att LMM jag köpte kanske inte var exakt samma eller så var den defekt.

Hur som haver. Jag har skruvat isär LMM som satt på bilen när jag köpte den, och det som står på själva "stickan" är följande.

BOSCH F 00C 2G2 040  / 969 19 3 A. På LMM-huset står det "0 280 218 017 / 071 906 461 B"

Har försökt forska vilken bil denna LMM kommer ifrån. Jag antar att man ska gå efter det som står på stickan, inte på själva LMM-HUSET.

Jag har försökt googlat o donat, men blir osäker..Hur vet jag vilken bil den kommer ifrån?? För det är ju inte original LMM till en a4 b5 1.8t quattro 00- ?

mvh Dennis

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
LocKtar Herr
6 juni 2016 · 1 722 Inlägg

Verkar som om den kommer från en audi s4 b5. Men söker jag på  typ skruvat.se eller bildelsbasen så kommer andra nummer upp.. har dom bytt själva stickan i LMM huset så det inte stämmer överrens?!

Nu är jag inte heller säker på att den kommer från en s4 b5, utan jag läste det på denna tråd http://nefariousmotorsports.com/forum/i … 01.20;wap2 .

hmmm

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
torsen
6 juni 2016 · 7 238 Inlägg

Kanske föregående ägare bytt till fel/olämplig LMM?roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang