Vilka manualer använder bilverkstäder sig av vid rep, typ reperations handböcker/program??

Lfc
17 juni 2016 · 14 Inlägg

nån som har en aning vilka program bilverkstäder använder för att underlätta reperation, då menar jag utförliga manualer som beskriver vilken skruv som ska tas bort i vilken ordning etc etc typ som haynes men i dataprogram och för många bilmodeller??smile

viccoA
17 juni 2016 · 3 109 Inlägg

Autodata använder många verkstäder både för att veta ungefär hur lång tid jobben ska ta samt för enklare arbetsmoment. Finns märkesdpecifika programvaror med mer djup i.

Lfc
17 juni 2016 · 14 Inlägg

viccoA skrev:
Autodata använder många verkstäder både för att veta ungefär hur lång tid jobben ska ta samt för enklare arbetsmoment. Finns märkesdpecifika programvaror med mer djup i.

Har det programmet, men där specificeras inte själva momentet eller hur exakt man utför något, eller har jag fel, kanske missade jag nåt??

motorraZ
17 juni 2016 · 578 Inlägg

Har Autodata på jobbet och där står hur man gör och med vilka moment man ska använda smile

Lfc
17 juni 2016 · 14 Inlägg

motorraZ skrev:
Har Autodata på jobbet och där står hur man gör och med vilka moment man ska använda smile

men va bra, vilken version har ni?

motorraZ
23 juni 2016 · 578 Inlägg

Lfc skrev:

motorraZ skrev:
Har Autodata på jobbet och där står hur man gör och med vilka moment man ska använda smile

men va bra, vilken version har ni?

Jadu bra fråga haha smile Kan kolla upp de om jag kommer ihåg det . Trevlig midsommar!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang