Val av bromsar passat 3b v6 syncro

fridasbabe
18 juni 2016 · 104 Inlägg

Tjena alla forums nördar!

Tänkte kolla om det är något som har lite koll på hela bromskit till en Passat variant med syncro lådan (fyrhjulsdrift) och v6;an på 2.8L

Det är så att jag byte ett bromsok (det hade skärvat) för ett tag sen nu. Då byte jag även bromsklossarna. Märkte att bromskrivorna var sopslut. Men behöver ju använda bilen så slog ihop allt igen!

Men tycker det nu är dags att byta allt vad det gäller bromsar. Det är även dags för bakklossarna att bytas.
Men man kan ju börja med framskrivor, ok och klossar

Är redo att lägga lite pengar, men känns lite överdrivet att köpa tex getechs vmaxx kit för 10 000kr om jag bara ska köra i trafiken. Givetvis kör man som en idiot och dem måste få stopp på bilen! Jag är också sugen på att kolla vad det finns för alternativ till uppgradering från kanske en audi bil.

All hjälp uppskattas tack!

Senast redigerat av fridasbabe (18 juni 2016)

Kör farmors racing bil...
TheDeadDorkster Dieselgypsy
18 juni 2016 · 538 Inlägg

Du har ju redan nog bra bromsar på den bettan. Skulle bara satsa på några kvalitetsbromsar.
T.ex. Klossar från ATE/FERODO och skivor från BOSCH/ATE/BREMBO.

Jag skulle dock undvika EBC-hålborrade. Har tyvärr läst en hel del negativt om dessa.

Har du fräscha fina bromsar och fräscha märkesdäck, så får du med största sannolikhet stopp på bilen wink

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
fridasbabe
18 juni 2016 · 104 Inlägg

TheDeadDorkster skrev:
Du har ju redan nog bra bromsar på den bettan. Skulle bara satsa på några kvalitetsbromsar.
T.ex. Klossar från ATE/FERODO och skivor från BOSCH/ATE/BREMBO.

Jag skulle dock undvika EBC-hålborrade. Har tyvärr läst en hel del negativt om dessa.

Har du fräscha fina bromsar och fräscha märkesdäck, så får du med största sannolikhet stopp på bilen wink

Okej, för som det ser ut nu har jag biltema bromsbelägg och en bromsok från biltema. Det i sammband med slitna skrivor. Tycker dem tar skit kasst.

Kom i 160 och skulle bromsa, fick knappt in abs;en yikes

Kör farmors racing bil...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang