Lite bättre ljud i King Cab

Knugcab
18 juni 2016 · 5 111 Inlägg

Nuvarande ljudsystem: Usel monoradio från 80-talet som bara vill ta in P3... lol
Med tanke på bilens brist på ljudkomfort så får man dra upp volymen så högtalaren verkar vilja ta livet av sig när man kommer över 60.  roll

Jag funderar i dessa banor ungefär:
Extrasätena är värdelösa, går ju inte sitta i dem över huvud taget. Tanken är att slänga ut dem och i stället bygga en låda för en mindre bas (enkel 8" eller möjligen 10" ?) bakom framsätena, som då även borde fungera att lägga småsaker man inte vill ha på flaket ovanpå.

Finns gott om plats kring fötterna, så tanke nummer två är att bygga kickpaneler för 6,5or, jag tror att detta kan fungera.

Gissar att man även bör komplettera med ett par diskanter?

Utöver detta satsa på en HU av god kvalitet (min tanke är att inget ljud kan ju låta renare än källan det kommer från?) och vettiga steg för att driva detta?

Tänkte att jag även ljudisolerar hytten en del då det inte är alltför gott om den varan som det är nu... tongue

Jag är helt grön på billjud så jag undrar om min tanke kan fungera?
Syftet är inte rullande diskotek, utan få nåt som faktiskt låter bra även då det måste överrösta resten av bullerburken.... lol
Går detta åstadkomma med en budget som helst inte kommer upp i fem siffror med ett koncept som mitt?
Lämpliga grejer till detta?
Annat att tänka på?

Ursäkta om jag låter helt korkad men hade jag kunnat något om detta hade jag inte behövt fråga...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
valstadkillen
28 juni 2016 · 1 523 Inlägg

skulle rekomendera ist för en HU så köper du ern dsp med drc sedan jl audio bt modul så kan du spela upp musik från din mobil. Sedan 6.5or sedan bredbandare i A stolparna sedan någon en DD 608. Kompisen spelade 146 db med en sådan liten rackare

Peugeot 207 (2006)
Knugcab
28 juni 2016 · 5 111 Inlägg

Såpass modern telefon att jag har musik på den har jag dock inte. wink

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
valstadkillen
28 juni 2016 · 1 523 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Såpass modern telefon att jag har musik på den har jag dock inte. wink

har ej de modellerna kommit till Kalix? wink

Peugeot 207 (2006)
Evildan
28 juni 2016 ·
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang