00 camaro ss startar inte!

Blyson
19 juni 2016 · 15 Inlägg

Tja! Har en SS från 00 som vi bytt motor i, nu när vi bytt motor, startar den inte...
Vi var bränsle men de verkar inte som den tänder som den ska, då mäter vi och de kommer ström till spolarna! Men ändå går inte motorn igång... Motorn gick som den skulle innan den blev skippad till Sverige så jag tror inte spolarna är problemet... När vi trycker in datorn i bilen säger den att CPS (crank position sensor) inte funkar, men efter lite efterforskning kan de beropå att man har dåligt med ström i bilen. Vi har bra ström och den startar ändå inte... Vad kan problemet vara?? Tack på förhand!

zleepy Trucker
19 juni 2016 · 1 391 Inlägg

Immobilizer/startspärr?

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
keykey
21 juni 2016 · 163 Inlägg

Blyson skrev:
Tja! Har en SS från 00 som vi bytt motor i, nu när vi bytt motor, startar den inte...
Vi var bränsle men de verkar inte som den tänder som den ska, då mäter vi och de kommer ström till spolarna! Men ändå går inte motorn igång... Motorn gick som den skulle innan den blev skippad till Sverige så jag tror inte spolarna är problemet... När vi trycker in datorn i bilen säger den att CPS (crank position sensor) inte funkar, men efter lite efterforskning kan de beropå att man har dåligt med ström i bilen. Vi har bra ström och den startar ändå inte... Vad kan problemet vara?? Tack på förhand!

CPS är vevaxelgivaren, utan den signalen kommer bilen inte att starta. Kolla så att kontakten till vevaxelgivaren sitter i ordentligt, gör den det, mät om det finns signal från den.

Meaganeowner
22 juni 2016 · 2 250 Inlägg

Signal när man kör runt motorn.. kan vara knepigt att mäta med digital multimeter. Ett gammaldags instrument med visare är bättre. Och bäst är ett oscilloskop.

diesel53
22 juni 2016 · 1 Inlägg

Hej på dej jag har en Volvo V70 automat T5 och igår började motor lampan lysa sen efter ett tag vart den så svag och eps eller ebs lampan tändes hackar och går knappt framåt när jag startar den så vandrar den och stannar och svarar knappt på gas pådrag och ryker lite svart så man blir alldeles konfunderad så du kan skriva till mej på  arnealmgren@hotmail.se               Mvh..diesel53

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang