Köpråd: Bil med 200hk + med en budget på 90.000:-

Henrikkm
25 juni 2016 · 24 Inlägg

V70R är ljussår snyggare och ljudet från femman är svårslaget wink

Soulman
25 juni 2016 · 1 271 Inlägg

Tack och lov är smaken olika. Den enda Volvon som skulle få ta plats på min uppfart är nya XC90.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Skillerns
25 juni 2016 · 101 Inlägg

Djo skrev:
Denna du länkade.

https://www.blocket.se/halland/Volvo_v7 … =4&w=3

Tycker jag verkar vettig, är dock allergisk mot sådana luftfilter men det är ju bara att montera i original luftburk igen så har du en finfin bil. smile

Kan du förklara vad det är med luftfiltret? Inte bra på detta området tongue Jag hade föredragit cobbs sportfilter då jag vet vad det innebär men detta var nytt för mig, ser fult ut dock xD

Vad säger du om den importerade blåa Volvon. Hade man riskerat det? Finns det på något sett att ta reda på ifall miltalen har återställts?

Senast redigerat av Skillerns (25 juni 2016)

Skillerns
25 juni 2016 · 101 Inlägg

Soulman skrev:
Med en Octavia Rs II kommer du åka åttor runt en V70R till halva  driftskostnaden.

Tycker inte direkt Octavia var direkt snygg alls, på något vis får jag en (personligen) en gubbig känsla med den bilen. Samma sak gäller Volvo s60, vissa saabar osv. Inte förtjust i sådana modeller.

Djo
25 juni 2016 · 10 157 Inlägg

Skillerns skrev:

Djo skrev:
Denna du länkade.

https://www.blocket.se/halland/Volvo_v7 … =4&w=3

Tycker jag verkar vettig, är dock allergisk mot sådana luftfilter men det är ju bara att montera i original luftburk igen så har du en finfin bil. smile

Kan du förklara vad det är med luftfiltret? Inte bra på detta området tongue Jag hade föredragit cobbs sportfilter då jag vet vad det innebär men detta var nytt för mig, ser fult ut dock xD

Vad säger du om den importerade blåa Volvon. Hade man riskerat det? Finns det på något sett att ta reda på ifall miltalen har återställts?

Öppet sportluftfilter låter "fränt" så fjortisarna blir kåta du tappar snarare än vinner häst på en orginalmotor och du får in mer skit i motorn.

importerade R,en ALDRIG en R totalt omlackerad i polestarblå (snygg färg men inte på en sådan v70) med den inredningen så ska det vara flasch gröna färgen annars får det vara. och en R ska inte vara omgjord och pillad för mycket med i mina ögon.

Okej det är smaksak men faktum är att en import med så låga mil är mätarfuskad till 99,9% och är den det så gud vet vad mer som är fuskat och hoplappat lite hursom.

Ja det beror på hur den importerats och såvidare om du kan se om den är fuskad eller ej. Men tycker inte det är värt köpa en "för billig" R import med för låga mil det känns lurt och är säkerligen det. förstår om en R lockar men då ska den vara svensk såld i mina ögon.

Senast redigerat av Djo (25 juni 2016)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Skillerns
25 juni 2016 · 101 Inlägg

Djo skrev:

Skillerns skrev:

Djo skrev:
Denna du länkade.

https://www.blocket.se/halland/Volvo_v7 … =4&w=3

Tycker jag verkar vettig, är dock allergisk mot sådana luftfilter men det är ju bara att montera i original luftburk igen så har du en finfin bil. smile

Kan du förklara vad det är med luftfiltret? Inte bra på detta området tongue Jag hade föredragit cobbs sportfilter då jag vet vad det innebär men detta var nytt för mig, ser fult ut dock xD

Vad säger du om den importerade blåa Volvon. Hade man riskerat det? Finns det på något sett att ta reda på ifall miltalen har återställts?

Öppet sportluftfilter låter "fränt" så fjortisarna blir kåta du tappar snarare än vinner häst på en orginalmotor och du får in mer skit i motorn.

importerade R,en ALDRIG en R totalt omlackerad i polestarblå (snygg färg men inte på en sådan v70) med den inredningen så ska det vara flasch gröna färgen annars får det vara. och en R ska inte vara omgjord och pillad för mycket med i mina ögon.

Okej det är smaksak men faktum är att en import med så låga mil är mätarfuskad till 99,9% och är den det så gud vet vad mer som är fuskat och hoplappat lite hursom.

Ja det beror på hur den importerats och såvidare om du kan se om den är fuskad eller ej. Men tycker inte det är värt köpa en "för billig" R import med för låga mil det känns lurt och är säkerligen det. förstår om en R lockar men då ska den vara svensk såld i mina ögon.

Tack för förklaringen. Så du tänker i alla fall att Volvon för 85k är helt okej. Vad säger du om priset? Högt, lågt, lagom, prutvärt?

Dodge90dart
25 juni 2016 · 48 Inlägg

Som jag sa är ju up lite till vad man själv gillar, Rosa bromsok och sen begi inredning gillar inte jag direkt. hade nog hellre lagt till lite pengar och fått en version 2 v70 när man ändås köper. altså 08 eller nyare.

Skillerns skrev:

Dodge90dart skrev:
https://www.blocket.se/kronoberg/S60_t5_67269377.htm?ca=22&w=3

Din budget begränsar det hela en hel del, alla R är rätt törstiga o lite dyrare i försäkring än en vanlig bil, men är väl upp till var o en vad man vill ha, de flesta för 90.000 är slut, typ 150.000 kan du få en väldigt fin för. skulle aldrig köpa en impoterad, men det är bara vad jag själv tycker. tror aldrig på några miltal när det gäller importerat

Neh jag tänkte det med, under 5k mil och importerad, känns inte säkert direkt. Vad tycker du mer allmänt just om V70? Många som kör dom så ni kanske har erfarenhet av dom också, är dom värt det? Tänkte på den andra bilen jag skickade som låg på 85k för 18k mil.

Galet va svårt det är med ny bil..Funderar ju i flera veckor.

Djo
25 juni 2016 · 10 157 Inlägg

Skillerns skrev:

Djo skrev:

Skillerns skrev:
Kan du förklara vad det är med luftfiltret? Inte bra på detta området tongue Jag hade föredragit cobbs sportfilter då jag vet vad det innebär men detta var nytt för mig, ser fult ut dock xD

Vad säger du om den importerade blåa Volvon. Hade man riskerat det? Finns det på något sett att ta reda på ifall miltalen har återställts?

Öppet sportluftfilter låter "fränt" så fjortisarna blir kåta du tappar snarare än vinner häst på en orginalmotor och du får in mer skit i motorn.

importerade R,en ALDRIG en R totalt omlackerad i polestarblå (snygg färg men inte på en sådan v70) med den inredningen så ska det vara flasch gröna färgen annars får det vara. och en R ska inte vara omgjord och pillad för mycket med i mina ögon.

Okej det är smaksak men faktum är att en import med så låga mil är mätarfuskad till 99,9% och är den det så gud vet vad mer som är fuskat och hoplappat lite hursom.

Ja det beror på hur den importerats och såvidare om du kan se om den är fuskad eller ej. Men tycker inte det är värt köpa en "för billig" R import med för låga mil det känns lurt och är säkerligen det. förstår om en R lockar men då ska den vara svensk såld i mina ögon.

Tack för förklaringen. Så du tänker i alla fall att Volvon för 85k är helt okej. Vad säger du om priset? Högt, lågt, lagom, prutvärt?

Ja 06an för 85 verkar helt okej. Priset ja volvona är dyra och ja 85 för en 06a med dom milena är väl hyfsat normalt för en volvo aningen åt det dyra hållet. Men är den riktigt fin och välskött är den värd dom pengarna men hade nog provat och fått ner den till åtminstone 80.

ser en skriver att din inte gillar rosa bromsok nej kan bara hålla med men det går att måla om inte direkt dyrt eller svårt. inredningen är smaksak men ljus inredning kan vara trevligt det tycker jag allt.

08 eller nyare då lär man upp med betydligt mycket mer pengar om det inte ska vara lång milat.

Senast redigerat av Djo (25 juni 2016)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Skillerns
25 juni 2016 · 101 Inlägg

Dodge90dart skrev:
Som jag sa är ju up lite till vad man själv gillar, Rosa bromsok och sen begi inredning gillar inte jag direkt. hade nog hellre lagt till lite pengar och fått en version 2 v70 när man ändås köper. altså 08 eller nyare.

Skillerns skrev:

Dodge90dart skrev:
https://www.blocket.se/kronoberg/S60_t5_67269377.htm?ca=22&w=3

Din budget begränsar det hela en hel del, alla R är rätt törstiga o lite dyrare i försäkring än en vanlig bil, men är väl upp till var o en vad man vill ha, de flesta för 90.000 är slut, typ 150.000 kan du få en väldigt fin för. skulle aldrig köpa en impoterad, men det är bara vad jag själv tycker. tror aldrig på några miltal när det gäller importerat

Neh jag tänkte det med, under 5k mil och importerad, känns inte säkert direkt. Vad tycker du mer allmänt just om V70? Många som kör dom så ni kanske har erfarenhet av dom också, är dom värt det? Tänkte på den andra bilen jag skickade som låg på 85k för 18k mil.

Galet va svårt det är med ny bil..Funderar ju i flera veckor.

https://www.blocket.se/halland/Volvo_v7 … =4&w=3

Fått lite mer information nu. Ringt upp båda ägarna innan den nuvarande ägarna och frågat om bilen, de hade inga bekymmer med den alls dock så är det en sak som ändrats. Den senaste ägaren sålde bilen för 63.000:-, då var bilen helt i original skick och självklart så kanske den ägaren inte visste exakt vad den var värd. Den nuvarande ägaren säljer den nu dock för 85.000:-. Är ändringarna han gjort på bilen värt att öka priset från 63 till 85? Den nuvarande ägaren köpte bilen 1 December 2015 så han har inte ägt den så jättelänge.

Vad tror ni om detta?

Senast redigerat av Skillerns (25 juni 2016)

Evildan
25 juni 2016 ·

Skillerns skrev:

Dodge90dart skrev:
Som jag sa är ju up lite till vad man själv gillar, Rosa bromsok och sen begi inredning gillar inte jag direkt. hade nog hellre lagt till lite pengar och fått en version 2 v70 när man ändås köper. altså 08 eller nyare.

Skillerns skrev:

Neh jag tänkte det med, under 5k mil och importerad, känns inte säkert direkt. Vad tycker du mer allmänt just om V70? Många som kör dom så ni kanske har erfarenhet av dom också, är dom värt det? Tänkte på den andra bilen jag skickade som låg på 85k för 18k mil.

Galet va svårt det är med ny bil..Funderar ju i flera veckor.

https://www.blocket.se/halland/Volvo_v7 … =4&w=3

Fått lite mer information nu. Ringt upp båda ägarna innan den nuvarande ägarna och frågat om bilen, de hade inga bekymmer med den alls dock så är det en sak som ändrats. Den senaste ägaren sålde bilen för 63.000:-, då var bilen helt i original skick och självklart så kanske den ägaren inte visste exakt vad den var värd. Den nuvarande ägaren säljer den nu dock för 85.000:-. Är ändringarna han gjort på bilen värt att öka priset från 63 till 85? Den nuvarande ägaren köpte bilen 1 December 2015 så han har inte ägt den så jättelänge.

Vad tror ni om detta?

85 loppor är utgångsåriset försäljningspriset är ngt helt annat.
Lite märklig annons tycker jag med tanke på att ägaren har utrustat bilen med 17970mil och summum paket med mera.

Vad han köpte den för är helt irrelevant, det enda som är viktigt är vad du är villig att betala för den här pillade familjekombin.
Är du så sugen på en faceliftad V70n kan du få köpa min, jag är tredje ägaren och bilen har full servicehistorik från auktoriserade Volvoverkstäder, inkl kamremsbytet såklart.

Presidento Of World
25 juni 2016 · 3 322 Inlägg

Opel astra OPC 240hk org
Opel Vectra OPC 280hk org

Haft båda... rör på sig och lite till som dessutom funkar kanon fint!

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Skillerns
25 juni 2016 · 101 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Opel astra OPC 240hk org
Opel Vectra OPC 280hk org

Haft båda... rör på sig och lite till som dessutom funkar kanon fint!

Kommer tyvärr inte våga ge mig in på Opel tongue

Dodge90dart
26 juni 2016 · 48 Inlägg

Autotech Steg 1, JT avgassystem från kat. med 3 dämpare, K&N Luftfilter, Dotz Roadster 19" Med Pirelli P Zero däck.

Bara detta nytt borde ju gå på en 20-25.000, men vem har sagt att du måste köpa just denna bilen? vaf inte ge ett bud på 75k o se om han tar det, säger han nej finns det väl fler bilar, om du inte nu väldigt gärna vill ha denna, Är en massa beganat på marknaden just nu.


Skillerns skrev:

Dodge90dart skrev:
Som jag sa är ju up lite till vad man själv gillar, Rosa bromsok och sen begi inredning gillar inte jag direkt. hade nog hellre lagt till lite pengar och fått en version 2 v70 när man ändås köper. altså 08 eller nyare.

Skillerns skrev:

Neh jag tänkte det med, under 5k mil och importerad, känns inte säkert direkt. Vad tycker du mer allmänt just om V70? Många som kör dom så ni kanske har erfarenhet av dom också, är dom värt det? Tänkte på den andra bilen jag skickade som låg på 85k för 18k mil.

Galet va svårt det är med ny bil..Funderar ju i flera veckor.

https://www.blocket.se/halland/Volvo_v7 … =4&w=3

Fått lite mer information nu. Ringt upp båda ägarna innan den nuvarande ägarna och frågat om bilen, de hade inga bekymmer med den alls dock så är det en sak som ändrats. Den senaste ägaren sålde bilen för 63.000:-, då var bilen helt i original skick och självklart så kanske den ägaren inte visste exakt vad den var värd. Den nuvarande ägaren säljer den nu dock för 85.000:-. Är ändringarna han gjort på bilen värt att öka priset från 63 till 85? Den nuvarande ägaren köpte bilen 1 December 2015 så han har inte ägt den så jättelänge.

Vad tror ni om detta?

viccoA
26 juni 2016 · 3 109 Inlägg

I regel sänker styling en bils värde snarare än höjer undantaget smakfulla fälgar.  Jag hade inte gett 85 tusen för den, runt 55 tusen är mer lagom.

Dodge90dart skrev:
Autotech Steg 1, JT avgassystem från kat. med 3 dämpare, K&N Luftfilter, Dotz Roadster 19" Med Pirelli P Zero däck.

Bara detta nytt borde ju gå på en 20-25.000, men vem har sagt att du måste köpa just denna bilen? vaf inte ge ett bud på 75k o se om han tar det, säger han nej finns det väl fler bilar, om du inte nu väldigt gärna vill ha denna, Är en massa beganat på marknaden just nu.


Skillerns skrev:

Dodge90dart skrev:
Som jag sa är ju up lite till vad man själv gillar, Rosa bromsok och sen begi inredning gillar inte jag direkt. hade nog hellre lagt till lite pengar och fått en version 2 v70 när man ändås köper. altså 08 eller nyare.


https://www.blocket.se/halland/Volvo_v7 … =4&w=3

Fått lite mer information nu. Ringt upp båda ägarna innan den nuvarande ägarna och frågat om bilen, de hade inga bekymmer med den alls dock så är det en sak som ändrats. Den senaste ägaren sålde bilen för 63.000:-, då var bilen helt i original skick och självklart så kanske den ägaren inte visste exakt vad den var värd. Den nuvarande ägaren säljer den nu dock för 85.000:-. Är ändringarna han gjort på bilen värt att öka priset från 63 till 85? Den nuvarande ägaren köpte bilen 1 December 2015 så han har inte ägt den så jättelänge.

Vad tror ni om detta?

Crxkoffe
28 juni 2016 · 847 Inlägg

https://www.blocket.se/klippan/Honda_Ci … 18&w=3

Fina och grymma bilar. Mycket bil för pengarna. Dock en hk under din gräns. Men klart värt o kika smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang