Slutsteg drar tjuvström

Turbograbben
26 juni 2016 · 2 Inlägg

Tjena! Längesen man var aktiv här men skulle behöva lite tips av er som har mer erfarenhet inom billljud då jag inte är den mest intelligenta personen i detta området!

Efter jag hade kopplat in slutsteg och basen så började allt. Under tiden jag kör så är det inga problem med ljudet eller "dunket", men när den har fått stå x antal timmar så blir den seg startad ( hör hur startmotorn går från snabbt, segare och segare tills det är helt dött. ) sad

Så vill gärna ha tips av andra som har haft problem med tjuvström av slutsteg eller om du möjligtvis kan gissa på vart felet sitter så jag vet vad jag ska kolla efter osv.

Jag må låta dum och helt tappad för er som har mer erfarenhet och tycker säkerligen jag ska lämna det åt någon händig men jag vill lära mig själv och utvecklas i området. tongue

Förlåt om detta är postat i fel kategori.

Volvo 855 t5 "Blå Monstret" (1996)
simlar
26 juni 2016 · 5 524 Inlägg

Hur har du kopplat slutsteget?

Remote från stereon eller varifrån är den dragen?
Frågar då jag vet många som bryggat remoten med plusmatningen till steget, då töms batteriet över en natt eftersom steget är då alltid igång.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Turbograbben
26 juni 2016 · 2 Inlägg

simlar skrev:
Hur har du kopplat slutsteget?

Remote från stereon eller varifrån är den dragen?
Frågar då jag vet många som bryggat remoten med plusmatningen till steget, då töms batteriet över en natt eftersom steget är då alltid igång.

Remoten är dragen från stereon

Så det går ju batteriet till plus, jorden på slipad metal vid reservhjulet och remoten från stereon. Men stegets on/off lampa lyser inte när bilen är avstängd. Och nätterna som jag har dragit ur plus så dör inte bilen på morgonen efter.

Volvo 855 t5 "Blå Monstret" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang