Volvo s70 icke fungerande larmdosa

T0ms0n
29 juni 2016 · 129 Inlägg

Har en volvo s70 T5:a och det är så att larmdosa inte funkar, och undrar vad felet kan vara för har bytt batteri i dosa men inget hände, men har för mig själv sensorn sitter ovanför matarhuset? skulle det kunna gå och hitta en sån på typ skroten med tillhörande larmdosa om det går och bara sätta ditt det? eller måste man lämna in den på volvo så dem får programera om det eller hur funkar det?

TACK PÅ FÖRHAND smile

Mack Forum- och sitemoderator
29 juni 2016 · 26 149 Inlägg

När slutade den funka, vet du det?
Inte bara så att den har tappat kontakten med larmet?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Xoff Volvo tönt... =)
29 juni 2016 · 2 344 Inlägg

Lådan uppe på mätarhuset (fjärrmottagaren) går tyvär inte att plocka från annan bil ifall din dosa inte funkar...

Vi köpte nyligen en s70 som inte hade några dosor, köpte 3st beg dosor på skroten för kaffepengar, sedan programerade volvo in dem, minns ej exakt kostnaden (kan kolla kvitto imorgon ifall du vill) men det va runt 500:-

efter detta så fungerade dosorna bra med hade ingen räckvidd (c:a 0.5m från mätarhuset max) då monterade jag tidigare nämnda låda från mitt reservdelslager och den funkade ypperligt till de 3 nya dosorna med kraftigt förlängd räckvidd...

Och eftersom det gick att byta lådan utan att den glömde de nya dosorna så vet jag att koderna inte ligger sparade i den, utan det är en ren motagare

Senast redigerat av Xoff (29 juni 2016)

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
T0ms0n
30 juni 2016 · 129 Inlägg

Mack skrev:
När slutade den funka, vet du det?
Inte bara så att den har tappat kontakten med larmet?

Den har aldrig funkat sen jag köpte den hmm

T0ms0n
30 juni 2016 · 129 Inlägg

Xoff skrev:
Lådan uppe på mätarhuset (fjärrmottagaren) går tyvär inte att plocka från annan bil ifall din dosa inte funkar...

Vi köpte nyligen en s70 som inte hade några dosor, köpte 3st beg dosor på skroten för kaffepengar, sedan programerade volvo in dem, minns ej exakt kostnaden (kan kolla kvitto imorgon ifall du vill) men det va runt 500:-

efter detta så fungerade dosorna bra med hade ingen räckvidd (c:a 0.5m från mätarhuset max) då monterade jag tidigare nämnda låda från mitt reservdelslager och den funkade ypperligt till de 3 nya dosorna med kraftigt förlängd räckvidd...

Och eftersom det gick att byta lådan utan att den glömde de nya dosorna så vet jag att koderna inte ligger sparade i den, utan det är en ren motagare

Okej hade varit gött att veta vad programeringen kostade? Då kanske man skulle åka till skroten och fixa sig en reserv ändå när man är i farten. För börjar bli trött på att låsa upp med nyckel hela tiden när man har en fjärrkontroll smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang