Köpråd utav en audi s4 b6 -04

krillee1
30 juni 2016 · 1 Inlägg

Tjenare!
Tänkte kolla ifall det finns några kunniga på detta forum angående dessa audi modeller och lite vad man ska tänka på osv. Har varit och kollat på en del nu och är verkligen sugen på en, men har inte alltför bra koll vad man ska tänka på med dessa v8or samt vilka kända fel dom brukar ha? så ifall det är någon kunnig här som kan dela med sig utav lite information så hade jag varit evigt tacksam innan jag slänger mig in i detta bilköp!.

Tack på förhand!

Marvil
30 juni 2016 · 1 Inlägg

Hej,
Mitt tips är att titta på något annat. Har själv en S4 B6 -03 importerad -04, börjar bli många småfel och det är extremt dyrt att göra service och byta delar. Sen är dom oftast hårt körda.
Jag har tur som känner en mekaniker med egen verkstad. Billiga bra reparationer. ;-)
Om du verkligen skall ha en så. 
1. Hur låter motorn vid kallstart?
2. Kolla hela framvagnen, det är en tung maskin framme. Audi är inte kända för någon kvalitet på framvagnen. 
3. Vibrationer förekommer vid belastning från 2500-3000 varv kan vara många orsaker.  Tryckplatta, kraftfördelaren eller tändstift/tändspolar(8 st av vardera blir dyrt)
4...... ja du förstår nog

Mvh
Marco

DusanMandick Random Hero
30 juni 2016 · 4 047 Inlägg

hade en s4 b7 -05 ett tag. gick bra och var relativt krångelfri. vindrutetorkarnas länkage kärvar gärna på b6 ovh b7 då det är riktigt dumt byggt.

Sen ska du passa dig för att köpa en som är longlifeservad, det tar dessa stryk av. se till att du får starta motorn kall, minsta missljud eller rassel vid kallstart blir en dyr historia senare. lyft på oljelocket och kolla in om du ser nån koksad olja ( sitter en svalpplåt ivägen men lite ser man )

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang