855 Sänkning?

Moz_z
1 juli 2016 · 4 Inlägg

Tja! har en 855 som jag skulle vilja få ner lite till, det som är problemet här är att jag ej vet om det sitter sänknings sats på nu eller om det är orginala fjädrar som ägaren innan redan kapat lite i! så tänkte höra om det är mer värt att köpa en ny sats (60/40 mm) sänkningsfjädrar eller om man ska kapa i dom som redan sitter på?

bilen det angår--> http://imgur.com/Ai4JpR5, http://imgur.com/Dz8yJzE

Senast redigerat av Moz_z (1 juli 2016)

Mack Forum- och sitemoderator
1 juli 2016 · 26 113 Inlägg

Omöjligt i min mening att se bara utifrån om bilen är vettigt sänkt eller har kapade fjädrar.
Om du har råd, och kan, och vill; så är det klart du ska köpa nya grejer.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Christian S
1 juli 2016 · 4 815 Inlägg

fram fjädrarna går inte att kapa då dom är koniska i båda ändarna.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Moz_z
1 juli 2016 · 4 Inlägg

Okey! Men jag funderar på för har läst att sänknings fjädrar inte gör så det blir speciellt låg? Eller har jag fel? Så om jah köper 60-40 så bör han bli lägre än han är nu på bilderna? Vill ha han lägre bak framför allt!smile

Marlboroman
1 juli 2016 · 8 228 Inlägg

Tveksamt om den skulle bli lägre än på bilderna med 60/40-fjädrar. Och bak kan man kapa fjädrarna eftersom dem bara är konade i ena änden.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Moz_z
2 juli 2016 · 4 Inlägg

Marlboroman skrev:
Tveksamt om den skulle bli lägre än på bilderna med 60/40-fjädrar. Och bak kan man kapa fjädrarna eftersom dem bara är konade i ena änden.

Ja men då kapar jag lite bak istället! Tack så mycket!smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang