Felkod U1A04 på Ford Transit -09

mad_laban
5 juli 2016 · 7 Inlägg

Har fått problem med min servicebil en Ford transit 350 2,2TDCI och får upp felkod U1A04. Någon som har varit ute för det förut och kan tipsa mig om vart felet sitter? Hastighetsmätaren, tripmätaren och dyl fungerar inte så misstänker en kontakt eller givare... Vore tacksam för svar då det börjar närma sig gatebil wink

zleepy Trucker
5 juli 2016 · 1 391 Inlägg

On road test after about 1/2 mile abs and traction lights illuminate then speedo stops working(drops to zero)and oddometer all goes to dashes! On code reading we find u0401 in abs module (invalid data received from ecm/pcm) and in pcm u1a04.29-af and u1a04 (vehicle speed CAN signal)

Fault Fixed!!!!! read live data in pcm and when fault occurred it dropped to zero and logged fault for can for vss can signal speed so removed abs module and replaced it and all now working correctly ,i was considering whether to send abs unit for testing but was concerned fault may not show up on test as it would work for first 1/2 mile or so!!Anyway many thanks!!   

från ett forum http://www.bba-reman.com/forums/topic156949-1-1.aspx

verkar vara fel på abs modul, och något med signalen för hastigheten, säkert någon ABS krans som gått sönder.. eller liknande... lös ut felkoder på ford verkstad så får du nog exakt veta vart felet är... billigare än att gissa smile

Senast redigerat av zleepy (5 juli 2016)

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
mad_laban
5 juli 2016 · 7 Inlägg

Tack. Ska kika på det och få in bilen på felsökning om jag inte hittar något...

souldecay
30 september 2016 · 1 Inlägg

Tjenare! Fick samma felkod när jag kollade bilen idag.. Har en Ford galaxy 07

Vad resulterade din felkod i?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang