V70r mätarhus i en c70

kentiii
9 juli 2016 · 6 Inlägg

Hej, jag undrar om något bytt mätarhus från v70r i en volvo c70-02 dom ser ju exakt lika dana ut så det borde vara bolton eller är det något man måste tänka på? Bytte till ett annat volvo c70 mätarhus och då kunde man inte ens starta bilen...

Pininfarina406
9 juli 2016 · 539 Inlägg

kentiii skrev:
Hej, jag undrar om något bytt mätarhus från v70r i en volvo c70-02 dom ser ju exakt lika dana ut så det borde vara bolton eller är det något man måste tänka på? Bytte till ett annat volvo c70 mätarhus och då kunde man inte ens starta bilen...

Jag har gjort det bytet, men det man får göra är att flytta över mätartavlorna bara. Själva huset fungerar inte att använda. I mitt fall startade bilen med R-huset men ville inte växla som den skulle.

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
TheDeadDorkster Dieselgypsy
9 juli 2016 · 538 Inlägg

Det första jag tänker på är att x70 bytte elsystem årsmodell 99, så se till att hitta ett mätarhus från en 99-00, från en 97-98 fungerar mest troligt inte alls.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
kentiii
10 juli 2016 · 6 Inlägg

thilo skrev:

kentiii skrev:
Hej, jag undrar om något bytt mätarhus från v70r i en volvo c70-02 dom ser ju exakt lika dana ut så det borde vara bolton eller är det något man måste tänka på? Bytte till ett annat volvo c70 mätarhus och då kunde man inte ens starta bilen...

Jag har gjort det bytet, men det man får göra är att flytta över mätartavlorna bara. Själva huset fungerar inte att använda. I mitt fall startade bilen med R-huset men ville inte växla som den skulle.

Ahh ok! Men allt annat funkade? Har en manuell då kanske det funkar. Annars låter det väldigt knepigt å byta tavlorna?

kentiii
10 juli 2016 · 6 Inlägg

TheDeadDorkster skrev:
Det första jag tänker på är att x70 bytte elsystem årsmodell 99, så se till att hitta ett mätarhus från en 99-00, från en 97-98 fungerar mest troligt inte alls.

Tackar för infon! Ska höra vad det är för årsmodel på det!

Pininfarina406
10 juli 2016 · 539 Inlägg

kentiii skrev:

thilo skrev:

kentiii skrev:
Hej, jag undrar om något bytt mätarhus från v70r i en volvo c70-02 dom ser ju exakt lika dana ut så det borde vara bolton eller är det något man måste tänka på? Bytte till ett annat volvo c70 mätarhus och då kunde man inte ens starta bilen...

Jag har gjort det bytet, men det man får göra är att flytta över mätartavlorna bara. Själva huset fungerar inte att använda. I mitt fall startade bilen med R-huset men ville inte växla som den skulle.

Ahh ok! Men allt annat funkade? Har en manuell då kanske det funkar. Annars låter det väldigt knepigt å byta tavlorna?

Det är enkelt att byta tavlor, bort med visaren bara. Finns en massa guider på nätet.

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang