Vill lära mig att jobba med bilar

otokaisen
17 juli 2016 · 7 Inlägg

Tjena!
Jag har läst på ganska mycket om bilar på internet men skulle vilja göra något på riktigt som att bygga eller fixa ett avgassystem eller byta coilovers till att börja med. Någon gång skulle det vara kul att lägga turbo på en bil också men vet inte hur många som vill göra det. Finns det någon nära umeå som vill ha hjälp med någon bil så kan jag hjälpa till och lära mig den vägen big_smile

Senast redigerat av otokaisen (17 juli 2016)

Dentar
17 juli 2016 · 131 Inlägg

luktar troll lång väg. ''läst på ganska mycket om bilar och allt sånt på internet''
jag har läst ett par timmar om dagen i ca 7 år & kan inte ens väga upp det påståendet att säga ''allt sånt''
om du är seriös får du specificera ditt inlägg lite noggrannare smile

Mack Forum- och sitemoderator
17 juli 2016 · 26 143 Inlägg

Dentar skrev:
luktar troll lång väg. ''läst på ganska mycket om bilar och allt sånt på internet''
jag har läst ett par timmar om dagen i ca 7 år & kan inte ens väga upp det påståendet att säga ''allt sånt''
om du är seriös får du specificera ditt inlägg lite noggrannare smile

..eller så är han bara ung och ännu oerfaren, men vill lära sig mer?
Allt behöver inte vara troll för att det luktar troll.

Hoppas TS finner vad han söker.

Edit: Däremot kanske tråden bör ligga under "Efterlyst" i stället. Flyttar den.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
otokaisen
17 juli 2016 · 7 Inlägg

Dentar skrev:
luktar troll lång väg. ''läst på ganska mycket om bilar och allt sånt på internet''
jag har läst ett par timmar om dagen i ca 7 år & kan inte ens väga upp det påståendet att säga ''allt sånt''
om du är seriös får du specificera ditt inlägg lite noggrannare smile

Jag insåg det nu men jag är faktiskt ingen troll men bara ung och vill få erfarenhet inom sånt som att byta avgassystem, coilovers och kanske lägga turbo på en bil som inte har en smile

Senast redigerat av otokaisen (17 juli 2016)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 juli 2016 · 14 047 Inlägg

otokaisen skrev:

Dentar skrev:
luktar troll lång väg. ''läst på ganska mycket om bilar och allt sånt på internet''
jag har läst ett par timmar om dagen i ca 7 år & kan inte ens väga upp det påståendet att säga ''allt sånt''
om du är seriös får du specificera ditt inlägg lite noggrannare smile

Jag insåg det nu men jag är faktiskt ingen troll men bara ung och vill få erfarenhet inom sånt som att byta avgassystem, coilovers och kanske lägga turbo på en bil som inte har en smile

Hur ung är du? Kanske skulle du söka dig till en bilmekanikerutbildning så får du nog lära dig en massor.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
otokaisen
17 juli 2016 · 7 Inlägg

Vettemannen skrev:

otokaisen skrev:

Dentar skrev:
luktar troll lång väg. ''läst på ganska mycket om bilar och allt sånt på internet''
jag har läst ett par timmar om dagen i ca 7 år & kan inte ens väga upp det påståendet att säga ''allt sånt''
om du är seriös får du specificera ditt inlägg lite noggrannare smile

Jag insåg det nu men jag är faktiskt ingen troll men bara ung och vill få erfarenhet inom sånt som att byta avgassystem, coilovers och kanske lägga turbo på en bil som inte har en smile

Hur ung är du? Kanske skulle du söka dig till en bilmekanikerutbildning så får du nog lära dig en massor.

/Benny

Är 19 år så det är lite sent. Går på filmprogrammet och börjar sista året nu. Nu har jag insett att jag valde fel linje men det är lite för sent hmm

-jimmy
17 juli 2016 · 377 Inlägg

Mitt tips från mig till dig är att köpa en bil och pilla lite med. smile

otokaisen
17 juli 2016 · 7 Inlägg

-jimmy skrev:
Mitt tips från mig till dig är att köpa en bil och pilla lite med. smile

Det är min plan till slut men har inte råd med en bil just nu hmm

nippletwister
17 juli 2016 · 22 Inlägg

Du kan köpa en 740 för 500 och pilla på, skulle nog inte låna ut min bil till dig för att du ska få "lära dig". Köp eget så förstörs ingen annans bil, lättast så

Tetten
17 juli 2016 · 125 Inlägg

Ser att du bor i Umeå och då jag funderat lite i samma banor som du men är betydligt äldre så har jag kollat upp att det finns sk arbetsmarknadsutbildningar till fordonsmekaniker/lackerare i stan. Något att kolla upp med ams när du pluggat klart?

otokaisen
17 juli 2016 · 7 Inlägg

nippletwister skrev:
Du kan köpa en 740 för 500 och pilla på, skulle nog inte låna ut min bil till dig för att du ska få "lära dig". Köp eget så förstörs ingen annans bil, lättast så

Jag tänkte inte att någon skulle låna ut bilen till mig men att jag skulle vara där när ni själv fixar bilen och hjälpa till om ni behöver. smile

otokaisen
17 juli 2016 · 7 Inlägg

Tetten skrev:
Ser att du bor i Umeå och då jag funderat lite i samma banor som du men är betydligt äldre så har jag kollat upp att det finns sk arbetsmarknadsutbildningar till fordonsmekaniker/lackerare i stan. Något att kolla upp med ams när du pluggat klart?

Ja tack! smile Det låter som ett bra alternativ.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang