Vilka däck måste man ha?

Evildan
21 juli 2016 ·

tkd_rille skrev:

Auto-man skrev:

tkd_rille skrev:

Fast du skulle inte hålla koll på det.  Du ger regbeviset till mekanikern så sätter han rätt däck på.

Just de jag missade inte det.  LÄSFÖRSTÅELSE

Åh de kan inte sådant och har inte internet i en gummiverkstad, stackare, fast jag fått mejl om motsatsen. Annars kan man visst se det i en Iphone.

Vad yrar du nu om?

http://www.adlibris.com/se/bok/lasforst … 9144072494

Vi är där!

Auto-man
21 juli 2016 · 551 Inlägg

Hamilton skrev:

Auto-man skrev:

Hamilton skrev:

Om det inte är din bil så förstår jag inte varför du startat tråden?

Har du startat tråden i hopp om att hjälpa någon så får vi hoppas att du informerat denna om din totala okunskap gällande bilar samt den informationen du helt misslyckas med att ta till inte kommer att göra varken till eller från för vederbörande. Mitt råd är att du ber den du försöker hjälpa att vända sig till någon annan eller ställer frågorna själv på forumet.

Ja det är givetvis bättre att hustrun avbokar ett antal patienter och förlorar ett antal tusen för OT här, än att förlita sig på den som lär henne. Jättesmart, du bör bli finansmagnat.

Nu vet ju jag inte hur snabb din fru är på att skriva men troligtvis tar inte ett foruminlägg mer än max 2min att formulera så gemeneman förstår. Hon bör dock stark överväga att inte anlita dig för att lösa bilproblemen.
Summa summarum du har definitivt inget att lära henne vad gäller bilar och specielt inte däck!

Hon arbetar heltid och kommer hem trött, nu var det frågan om en reklamation där jag kan Konsumenträtt som jag beskrev tidigare och det är med H och 88 råder det delade meningar om har vi sett, så käfta med varandra istället.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Auto-man
21 juli 2016 · 551 Inlägg

tkd_rille skrev:

Auto-man skrev:

tkd_rille skrev:
Kan du inte lägga ut en bild på dig själv istället?   De är faktiskt taskigt att lägga ut bilder på någon du har baktalat smile

Har jag någonsin baktalat henne, var eller hallucinerar du?

Jag tar henne hellre i baken och antydde hennes möjliga attraktion

Men din fru hade ju inte tid att lämna in bilen själv utan bad sin anställde.  Ligger du isåfall med din frus anställda?

Du menar att din fru är inkompetent i området, men jag vet att även du är så.

Ville du skryta med att lägga ut din fru på nätet så kom du inte så långt, alla tycker inte att inbakade flätor är så attraktiva smile

Är det apropå gummi?

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Auto-man
21 juli 2016 · 551 Inlägg

Som jag skrev är det löst med andra utan en massa trams då ni tycks ha semester, så hädanefter frågar jag inte här först om det inte är akut.

Case closed, nu har jag en massa annat som väntar.

Men ni påminner mig om min gamla kundkrets som gav mig pengar.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Evildan
21 juli 2016 ·

Auto-man skrev:

Evildan skrev:

tkd_rille skrev:

Praktiskt exemplar från livets hårda skola.  46 år gammal och försöker hävda sin rätt över internet men i de verkliga livet är han förkyld och åker inte själv och fixar saker som han är allvetare om big_smile

Skrämmande nära själva definationen av en idiot.

Tack detsamma för du har dåligt medhåll bland oss rika idioter roll

Du påvisar upprepande gånger Albert Einsteins definition gällande vad som är en idiot.
Nu kliver jag av tråden definitivt då var läst mening från dig får min iq att droppa mot 160.
Lycka till nu med allt du företar dig även om jag innerligen hoppas det inte är ngt med bilar eller för dig farliga verktyg såsom skruvmejslar eller matknivar/gafflar.

Auto-man
22 juli 2016 · 551 Inlägg

Evildan skrev:

Auto-man skrev:

Evildan skrev:

Skrämmande nära själva definationen av en idiot.

Tack detsamma för du har dåligt medhåll bland oss rika idioter roll

Du påvisar upprepande gånger Albert Einsteins definition gällande vad som är en idiot.
Nu kliver jag av tråden definitivt då var läst mening från dig får min iq att droppa mot 160.
Lycka till nu med allt du företar dig även om jag innerligen hoppas det inte är ngt med bilar eller för dig farliga verktyg såsom skruvmejslar eller matknivar/gafflar.

Som jag skrev är det löst med andra utan en massa trams då ni tycks ha semester, så hädanefter frågar jag inte här först om det inte är akut.

Case closed, nu har jag en massa annat som väntar.

Men ni påminner mig om min gamla kundkrets som gav mig pengar

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Auto-man
22 juli 2016 · 551 Inlägg

Som jag skrev är det löst med andra utan en massa trams då ni tycks ha semester, så hädanefter frågar jag inte här först om det inte är akut.

Case closed, nu har jag en massa annat som väntar.

Men ni påminner mig om min gamla kundkrets som gav mig pengar

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Zilverzurfarn
22 juli 2016 · 25 Inlägg

Kolla gärna i din instruktionsbok som följde med bilen.Där står allt du behöver veta.Hastighetsindex kan du ju alltid
gå upp med & höja så mycket du vill.Ibland finns det alternativa dimensioner mm till vissa bilar
som är helt lagligt.Prata med din däckfirma för dom brukar ha stenkoll,men gå inte på deras skitsnack om
att deras däck är bäst.Dom vill ju ha ut så mycket profit som dom kan.När du vet alla profiler/storlekar/bärighet mm
går du ut på nätet & kollar vad däckonline.se har att erbjuda.Snabbt,bra,billigt & fraktfritt.Jag handlar bara hos dom.

Har man inte råd med V8 får man ta till det näst råaste:V6.
Polaren
22 juli 2016 · 352 Inlägg

Hahaaaah! Mest underhållande tråden på länge xD
Det är inte alls svårt att lägga ihop 1+1 många gånger!!! Tack för en härlig natt läsning grabbar!! <3 IQ <3

Honda CRX "Project runway" (1988)
Nissan 180zx "Red striper" (1988)
BMW 520d "Bruksbil" (2012)
Auto-man
22 juli 2016 · 551 Inlägg

Zilverzurfarn skrev:
Kolla gärna i din instruktionsbok som följde med bilen.Där står allt du behöver veta.Hastighetsindex kan du ju alltid
gå upp med & höja så mycket du vill.Ibland finns det alternativa dimensioner mm till vissa bilar
som är helt lagligt.Prata med din däckfirma för dom brukar ha stenkoll,men gå inte på deras skitsnack om
att deras däck är bäst.Dom vill ju ha ut så mycket profit som dom kan.När du vet alla profiler/storlekar/bärighet mm
går du ut på nätet & kollar vad däckonline.se har att erbjuda.Snabbt,bra,billigt & fraktfritt.Jag handlar bara hos dom.

Manualerna är för flera olika bilar i samma och lite tunna för den bilen, den franska har tjockare.

Ja man får uppgradera så vi ex. ska ha T för 190 men har H även för 210, men man får inte nedgradera utan en reg.-bes.

Ja se upp för tjingtjongdäck som är skit.

Där har vi handlat men nu såg jag ännu billigare för våra däck. Lec. vid dörren och montörerna blir sura att dom inte fått sälja.

Köpte fälgar separat till nabbdäcken, allt via nätet.

Frun har börjat köpa annat skräp direkt från Kina, det skulle inte jag göra då de har annan standard.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Auto-man
22 juli 2016 · 551 Inlägg

Polaren skrev:
Hahaaaah! Mest underhållande tråden på länge xD
Det är inte alls svårt att lägga ihop 1+1 många gånger!!! Tack för en härlig natt läsning grabbar!! <3 IQ <3

Javisst är dom roliga som har så svårt att vara sakliga, en del kallar det lyteshumor.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Auto-man
22 juli 2016 · 551 Inlägg

Evildan skrev:

Auto-man skrev:

Evildan skrev:
Skrämmande nära själva definationen av en idiot.

Tack detsamma för du har dåligt medhåll bland oss rika idioter roll

Du påvisar upprepande gånger Albert Einsteins definition gällande vad som är en idiot.
Nu kliver jag av tråden definitivt då var läst mening från dig får min iq att droppa mot 160.
Lycka till nu med allt du företar dig även om jag innerligen hoppas det inte är ngt med bilar eller för dig farliga verktyg såsom skruvmejslar eller matknivar/gafflar.

Jag vet vilka som brukar kalla andra idioter och varför, så jag gör aldrig något sådant. Satt ex. med en kryssad (psykförklarad 5:5a) som kallade mig idiot och började tänka på vilka som gör så.

Visst har jag delvis varit en idiot som alla andra, hämtat bilar gratis och sålt dom, haft ett säljgarage på 450 kvm då man sa att jag tjänade en massa pengar på import och mindre på inbyten, sedan på att ta kontrakten själv, köpte fastigheter och aktier, gifte mig med en yngre välutbildad kvinna, köpte en stor villa, hade politiska framgångar och fick fina barn.

Men förlorade en del på aktier som så många andra, hur kunde jag vara en sån idiot som inte frågade dig först om det?

Senast redigerat av Auto-man (22 juli 2016)

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Mack Forum- och sitemoderator
22 juli 2016 · 26 149 Inlägg

Behöver inte ens säga varför jag låser..

Med vänlig hälsning mod.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang