Toyota Yaris -00 vägrar starta.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 juli 2016 · 17 473 Inlägg

Det är en Toyota så givetvis går den igång. MEN: Startmotorn slår bara till och vevar igång bilen i läge friläge. Det är en bil med manuell låda... Alla försök att starta  den med valfri växel och koppling nedtryckt belönas med ett ilsket pipande.

Lägger man i backen så låter det också rätt högt... Är det en bil avsedd för import eller vad? Den går som en klocka i övrigt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
21 juli 2016 ·

Den är senilsäkrad, målgruppen för Yaris är som bekant förutom lärare personer med den större delen av sitt liv bakom sig. 😆

Evildan
21 juli 2016 ·

Har du kollat belastningsindex?  Har du för lågt startar den inte!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 juli 2016 · 17 473 Inlägg

Evildan skrev:
Har du kollat belastningsindex?  Har du för lågt startar den inte!

84.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Power-krille
22 juli 2016 · 672 Inlägg

det ilskna pipandet, är du säker på att det inte är hustrun?  tongue

"Väx inte upp! det är en fälla"
Evildan
22 juli 2016 ·

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:
Har du kollat belastningsindex?  Har du för lågt startar den inte!

84.

Det ska fungera.

Evildan
22 juli 2016 ·

Power-krille skrev:
det ilskna pipandet, är du säker på att det inte är hustrun?  tongue

Brukar inte det vara mer ett gnälligt malande ljud?

caromania Forummoderator
22 juli 2016 · 9 296 Inlägg

Utan att ha något svar på frågan så vet jag att min Yaris inte har samma problem.

Har problemet uppkommit nu, eller vet du inte hur det var förut med tanke på att bilen är ny för dig?

Ibland är gnället från höger sida i kupén befogat.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
22 juli 2016 ·

caromania skrev:
Utan att ha något svar på frågan så vet jag att min Yaris inte har samma problem.

Har problemet uppkommit nu, eller vet du inte hur det var förut med tanke på att bilen är ny för dig?

Ibland är gnället från höger sida i kupén befogat.

Jag blev förvånad likväl då jag rattat cirka hundratalet Yaris och inte märkt av detta. Jag envisas å andra sidan att aldrig starta att fordon med växeln sedan kopplingsvajern på min Suzuki K50 gick av vid brudimponerande varvtal på den arma uppskrämda 60kubikaren och jag på bakhjulet for rätt in genom entrédörren till den lokala kiosken och ramponerade ett paket vetemjöl med framhjulet.
Jag tror det är en specialmodell med både hängslen och svångrem för baksidan där folk är lite eljest. wink
(Jajaja bilen såldes ny I Eskilstuna så den gropen får jag försöka ta mig ur på något vis.)


I regel är det ljudet nog befogat.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang