Volvo 740 T5 spikar och kan inte hitta felet

Joxarn Holy Smoke Performance
21 juli 2016 · 20 Inlägg

Tja! Har en 740 med en b5234T och förstår verkligen inte varför den spikar vid gaspådrag. Min setup är en kkk24 med orginal spridare, bsr steg 3 chipp och 3" avgassystem med racekatt. Jag har testat att byta till gröna R spridare som jag hade liggandes men det funkade inte. Har bytt tändstift men det funkade inte häller. Jag har dragit ner laddet väldigt mycket och det spikar fortfarande, det är vid väldigt tidigt ladd, runt 0,5 bar skulle jag säga. Använder mig av sneckbox och 601 tändspolar och allt detta har funkat jättebra innan jag bytte turbo. Har kört med en 13c innan med exakt samma saker men är det något jag måste byta ut? Tex 3" LMM eller annat chipp? Eftersom jag ska köpa sprut i vinter känner jag att jag inte vill lägga pengarna på ett annat chipp för det jag har nu är anpassat för Orginal LMM och spridare så som jag har förstått det som.

Mvh Jocke

Volvo 740 T5 "Holy Smoke Performance" (1992)
Marlboroman
22 juli 2016 · 8 228 Inlägg

Är du säker på att den får tillräckligt med bensin? Igensatt bränslefilter eller för klena pumpar kan göra att det börjar rycka. Att byta till R-spridarna är en bra ide, men då lär man ha ett större lmm-hus för att det ska funka.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang