Skapa bilmärke

Utmarks-Loke
24 juli 2016 · 5 836 Inlägg

Har inte flera av de asiatiska märkena redan idag vanliga bilar med bakhjulsdrift, som de bara valt att inte erbjuda på den europeiska marknaden? Typ toyota comfort och Kia K9. Skulle kanske gå att börja importera någon av alla dessa.

Muttley
24 juli 2016 ·

Mad_Max skrev:
Min drömbil ska vara kantig och praktisk. Den ska vara funktionell och enkel, inte för mycket lull-lull och bling-bling tongue
Har tittat ofta på 740 som en grundmall. Så kanske det blir billigt att tillverka en sådan konstruktion, med specialgjord chassi (polis/häktesbil) och/eller en mjuk och behaglig komfort till taxi.

Behöver inte se exakt ut som en gammal Volvo, men konceptet är mycket lysande.

Sånt får man ju göra en marknasundersökning om.   Om målet är att sälja en del bilar eller bara bygga för en hobby.  De ska ju gå ihop med.

Mad_Max
24 juli 2016 · 197 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Har inte flera av de asiatiska märkena redan idag vanliga bilar med bakhjulsdrift, som de bara valt att inte erbjuda på den europeiska marknaden? Typ toyota comfort och Kia K9. Skulle kanske gå att börja importera någon av alla dessa.

Det kostar att importera. Sen när det kommer till service och reservdelar så blir det svårare att hitta, dyrare

Mad_Max
24 juli 2016 · 197 Inlägg

tkd_rille skrev:

Mad_Max skrev:
Min drömbil ska vara kantig och praktisk. Den ska vara funktionell och enkel, inte för mycket lull-lull och bling-bling tongue
Har tittat ofta på 740 som en grundmall. Så kanske det blir billigt att tillverka en sådan konstruktion, med specialgjord chassi (polis/häktesbil) och/eller en mjuk och behaglig komfort till taxi.

Behöver inte se exakt ut som en gammal Volvo, men konceptet är mycket lysande.

Sånt får man ju göra en marknasundersökning om.   Om målet är att sälja en del bilar eller bara bygga för en hobby.  De ska ju gå ihop med.

Vem eller vilka ska jag vända mig till? Vill gärna finslipa idéen jag har.
Vet ni vem jag ska kontakta?

Muttley
24 juli 2016 ·

Mad_Max skrev:

tkd_rille skrev:

Mad_Max skrev:
Min drömbil ska vara kantig och praktisk. Den ska vara funktionell och enkel, inte för mycket lull-lull och bling-bling tongue
Har tittat ofta på 740 som en grundmall. Så kanske det blir billigt att tillverka en sådan konstruktion, med specialgjord chassi (polis/häktesbil) och/eller en mjuk och behaglig komfort till taxi.

Behöver inte se exakt ut som en gammal Volvo, men konceptet är mycket lysande.

Sånt får man ju göra en marknasundersökning om.   Om målet är att sälja en del bilar eller bara bygga för en hobby.  De ska ju gå ihop med.

Vem eller vilka ska jag vända mig till? Vill gärna finslipa idéen jag har.
Vet ni vem jag ska kontakta?

Investerare borde väl vara en bra start.    Se om koenigsegg har lust och berätta för dig hur han började, han har ju ändå gjort en udda bil. 

Skatteverket är en bra ide om de gillar din ide då de ändå är de som bestämmer om du får göra de i sverige.

Vilka andra du ska kontakta får du säkert svar om smile

Men verktygstillverkare kan väl vara bra och kolla med,  för jag gissar att du inte kommer tillverka de själv?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 juli 2016 · 14 054 Inlägg

Mad_Max skrev:

tkd_rille skrev:

Mad_Max skrev:
Min drömbil ska vara kantig och praktisk. Den ska vara funktionell och enkel, inte för mycket lull-lull och bling-bling tongue
Har tittat ofta på 740 som en grundmall. Så kanske det blir billigt att tillverka en sådan konstruktion, med specialgjord chassi (polis/häktesbil) och/eller en mjuk och behaglig komfort till taxi.

Behöver inte se exakt ut som en gammal Volvo, men konceptet är mycket lysande.

Sånt får man ju göra en marknasundersökning om.   Om målet är att sälja en del bilar eller bara bygga för en hobby.  De ska ju gå ihop med.

Vem eller vilka ska jag vända mig till? Vill gärna finslipa idéen jag har.
Vet ni vem jag ska kontakta?

En ren gissning är en med stor plånbok som tror på din idé. Typ Wallenbergsfären. Ska man starta biltillverkning gäller det att det finns kulor.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Mad_Max
24 juli 2016 · 197 Inlägg

tkd_rille skrev:

Mad_Max skrev:

tkd_rille skrev:

Sånt får man ju göra en marknasundersökning om.   Om målet är att sälja en del bilar eller bara bygga för en hobby.  De ska ju gå ihop med.

Vem eller vilka ska jag vända mig till? Vill gärna finslipa idéen jag har.
Vet ni vem jag ska kontakta?

Investerare borde väl vara en bra start.    Se om koenigsegg har lust och berätta för dig hur han började, han har ju ändå gjort en udda bil. 

Skatteverket är en bra ide om de gillar din ide då de ändå är de som bestämmer om du får göra de i sverige.

Vilka andra du ska kontakta får du säkert svar om smile

Men verktygstillverkare kan väl vara bra och kolla med,  för jag gissar att du inte kommer tillverka de själv?

Ok, då vet jag vilka jag ska vända mig till smile

Mad_Max
24 juli 2016 · 197 Inlägg

Vettemannen skrev:

Mad_Max skrev:

tkd_rille skrev:

Sånt får man ju göra en marknasundersökning om.   Om målet är att sälja en del bilar eller bara bygga för en hobby.  De ska ju gå ihop med.

Vem eller vilka ska jag vända mig till? Vill gärna finslipa idéen jag har.
Vet ni vem jag ska kontakta?

En ren gissning är en med stor plånbok som tror på din idé. Typ Wallenbergsfären. Ska man starta biltillverkning gäller det att det finns kulor.

/Benny

Kan försöka med Wallenbergsfären smile

Utmarks-Loke
24 juli 2016 · 5 836 Inlägg

Du måste ju ändå köpa motor och drivlina av någon, eller hade du tänkt utveckla helt nya grejer själv? Det finns inte så mycket att välja mellan om man vill ha mindre motorer och drivlina för bakhjulsdrift längre. Det är mercedes och bmw:s minsta motorer, mazda miata, toyota AE86 och ett fåtal till. Och de båda sistnämnda har nog inga dieselalternativ att erbjuda för montering i längsled.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang