Förhindra ny rost på plåt?

sammy91
24 juli 2016 · 27 Inlägg

Undrar vilket är bästa sättet att göra det på?
Om man tar exempel Hagmans gula 2komp  innehåller den nåt zink eller liknande som skyddar
plåten eller bara tätar den ?

är det bättre att ta kanske rost stop eller nån converter/encapsulator som grund sen gula 2k på det ?

Syftar nu på om man noggrant avlägsnat rost med syror och vill va extra säker på att det håller sig.

Senast redigerat av sammy91 (24 juli 2016)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 juli 2016 · 14 007 Inlägg

sammy91 skrev:
Undrar vilket är bästa sättet att göra det på?
Om man tar exempel Hagmans gula 2komp  innehåller den nåt zink eller liknande som skyddar
plåten eller bara tätar den ?


är det bättre att ta kanske rost stop eller nån converter/encapsulator som grund sen gula 2k på det ?

Syftar nu på om man noggrant avlägsnat rost med syror och vill va extra säker på att det håller sig.

GOOGLA!!!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
chrizz Administratör
25 juli 2016 · 11 780 Inlägg

Vettemannen skrev:

sammy91 skrev:
Undrar vilket är bästa sättet att göra det på?
Om man tar exempel Hagmans gula 2komp  innehåller den nåt zink eller liknande som skyddar
plåten eller bara tätar den ?


är det bättre att ta kanske rost stop eller nån converter/encapsulator som grund sen gula 2k på det ?

Syftar nu på om man noggrant avlägsnat rost med syror och vill va extra säker på att det håller sig.

GOOGLA!!!!!!

/Benny

Men skärpning. Forumet finns här för att man ska kunna ställa frågor. Det är liksom hela poängen med det.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Equium
25 juli 2016 · 354 Inlägg

Mycket bra fråga! Jag själv undrar vad som blir bäst?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang