Köpråd: Sportig,billig bil

OskarLB
11 augusti 2016 · 82 Inlägg

Hej !

Går i planer på att ställa av min bil och ställa undan den som projektbil, och då måste jag ha en bil att köra med såklart.  Då jag gillar bilar med lite "klös" i, så är jag sugen på att ha en mindre sportig bil som går och är billig att äga.  Kan lägga ut runt 45.000kr.

Så om ni har några bra tips på sportiga småbilar som är billiga att äga, så kom gärna med tips och synpunkter.
Är lite inne på en äldre liten Skoda Fabia 1.9TDi RS, med chip så är do uppe i 170-180hp vilket är rätt mycket för en sådan liten bil. Ni förstår nog vad jag är ute efter smile

Tack på förhand !

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 augusti 2016 · 17 478 Inlägg

OskarLB skrev:
Hej !

Går i planer på att ställa av min bil och ställa undan den som projektbil, och då måste jag ha en bil att köra med såklart.  Då jag gillar bilar med lite "klös" i, så är jag sugen på att ha en mindre sportig bil som går och är billig att äga.  Kan lägga ut runt 45.000kr.

Så om ni har några bra tips på sportiga småbilar som är billiga att äga, så kom gärna med tips och synpunkter.
Är lite inne på en äldre liten Skoda Fabia 1.9TDi RS, med chip så är do uppe i 170-180hp vilket är rätt mycket för en sådan liten bil. Ni förstår nog vad jag är ute efter smile

Tack på förhand !

170hk+? Sådant gör mig misstänksam. Vilken firma lovar det?

http://teknikensvarld.se/provkorning-av … -2-123208/

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
OskarLB
14 augusti 2016 · 82 Inlägg

KOmmer inte ihåg, men 160hk vet jag iaf att det är rimligt. Men tack för länken!

Har ni några andra på tips på bilar?

Molna
14 augusti 2016 · 87 Inlägg

bmw e30/e36, honda civic/integra type r/

Evildan
14 augusti 2016 ·

Peugeot 207 turbo?
Clio turbo?
Octavia Rs att köra ifrån gamla jänkejärn med? wink
Yaris T-Sport?

Hur liten ska bilen vara?


Sen måste jag hinna före isögonen och skriva: Prius.

Utmarks-Loke
14 augusti 2016 · 5 836 Inlägg

Golf GTI kan aldrig vara fel

Ejan
14 augusti 2016 · 648 Inlägg

Ford Fiesta ST är en rolig bil som inte kostar mycket att köpa eller äga :-)  finns massor av roliga mods till dom i England också, lätta att få upp till 170hp

mr_green
17 augusti 2016 · 847 Inlägg

Jag kan starkt rekommendera Fabia RS. Jag körde med V-techs extreme mjukvara. Enligt spec 190hk o 450nm. Helt vildsint bil blev det. 0-100 på cirka 7sek. 80-120 på fyran 4.3sek. Förbrukning lugn körning 0.45. Min blandade körning 0.65. Provkör en e mitt tips. Välj 06-07 med låga skatten.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang