Vad kan lackering kosta?

robinc97
14 augusti 2016 · 173 Inlägg

Hej! Jo tänkte bara kolla om någon vet vad lackering kan kosta? Min lack har sett sina bästa dagar och skulle behövas lägga på ny! Grejen är att i motorrummet och insidan av dörrar och dylikt ser det helt okej ut, så egentligen bara ett nytt lager som skulle behöva läggas på samt kanske lite ytrost fix som jag ev kan göra själv.

Vad tror ni det kan gå på att göra ett sådant lack arbete? Någon som gjort på ett ungefär som jag beskrev?


Mvh Robin smile

robinc97
14 augusti 2016 · 173 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Från 15' till ca 50'. Billigast om du gör alla montering/demontering själv o hittar nån som kan "lacka utan kvitto". Vill du lämna bilen o få tillbaka den helt klar får du slanta mer...

demonteringen skulle jag kunna göra själv såsom o fixa rost ställena. men att slipa och förbereda för lackering är inge jag kan göra : /

robinc97
14 augusti 2016 · 173 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Och det där med att slipa själv skall man inte göra....Förarbetet är det viktigaste, det måste lackeraren göra, annars blir det svårt o klaga på diverse ojämnheter eller "kanter"...Som sagt har du tur så klarar du dig med 15' (utan kvitto, mindre ort). Jag skulle även rekommendera dig att låta firman fixa rosten, hur kul är det om det "blommar upp" efter 6 mån pga din egna rostlagning, blir svårt att reklamera...

såg nu på lite bilder hur det kan bli på dålig lagning, var inte så vackert XD men då vet jag ca pris. Ska försöka höra runt lite med folk om de känner nån som kan för runt 15 då antar jag smile

Tackar för infon!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang