Självkörande Volvo XC90

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 augusti 2016 · 17 478 Inlägg

Jag finner ämnet intressant och håller mig lite uppdaterad. Volvo vill släppa självkörande taxibilar i UBERs regi.

http://www.gp.se/nyheter/snart-rullar-v … -1.3708672

Ford storsatsar förvisso de med men sitter i sandlådan och försöker få en kantig kloss genom ett runt hål.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
19 augusti 2016 · 4 917 Inlägg

Spännande, men man undrar..
Inget människan har tillverkat har varit helt felfritt så det blir spännande somsagt..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
BornZombie
19 augusti 2016 · 193 Inlägg

tommen1 skrev:
Spännande, men man undrar..
Inget människan har tillverkat har varit helt felfritt så det blir spännande somsagt..

Om du hade läst artikel så hade du även sett det här smile

"Inledningsvis kommer de självkörande bilarna att övervakas av människor, men ambitionen är att kunna lansera bilar som inte kräver någon form av mänsklig inblandning."

Detta gör de för säkerhetens skull, så en "chaffis" kommer alltid att sitta i förarsäte och övervaka samt sitta redo att ta över i fall tekniken börjar strula. Tror inte många annars hade satt sig i en bil bara sådär. Ja, folk har blivit bättre på att följa utvecklingen och börjar förlita sig i allt större grad på teknologin, men inte många hade satt sig i en förarlös bil bara sådär, vi är inte riktigt där än. smile

Volvo V90 D5 AWD Inscription "Polestar Wannabe" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang