Volvo 855r chip problem

xXGalXx
18 augusti 2016 · 63 Inlägg

Tjenare!

Har stött på ett problem som jag inte blir klok på..

Fick med 2 st chip till bilen ett steg 1 och ett steg 3

den gick bra när jag körde in den i verkstan "steg3", sen tog jag av batteriet o tog ut boxen bytte chip "steg 1" satte i boxen sen kopplade batteriet igen, o då ville den inte starta utan bara gick runt, så antog att jag råkat sätta de fel eller något men får det till att de suttit rätt hela tiden, så satte i "steg3" igen och då startade den men går jätte oroligt på tomgång hela bilen typ hoppar så dåligt går den på tom gång, så testar då att byta till "steg1" igen och då startar den men den gör exakt som "steg3"

så har inte direkt vågat köra bilen för d känns som den är i något felsäkert läge eller något då vi inte hittar något på obd uttaget heller verkligen ingen info alls får vi fram stog bara något i stil med "Kan inte hitta bilens tändning" eller något sånt

hade velat få reda på vad det kan vara för hade planer på Vallåkra så hjälp hade uppskattats


Med vänlig hälsning Emil

robbinT
20 augusti 2016 · 341 Inlägg

Är det till exempel ett luftläckage på insuget och man tar bort batteripolen så nollställs adaptionerna för motorn och kan då bli svårstartad / gå dåligt tills motorstyrningen lärt sig kompensera för det läckaget, till slut kommer då även motorlampan tändas

xXGalXx
20 augusti 2016 · 63 Inlägg

okej, den va inte direkt svårt startad bara den gången jag misstänker att jag satt chipet fel, sen fick jag tipset att låta den gå o 5-10 min på tomgång o sen ut o ta en runda och efter de funkar den som den ska smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang