Köpråd: snabb och driftsäker bil för 20-40k

gustavos
25 augusti 2016 · 13 Inlägg

Gustav Åkesson här. Jag ska köpa ny bil och lite råd från er som kan skulle verkligen vara värdefullt för mig.

Jag har tänkt mig att lägga mellan 20 och 40 tusen. det jag skulle uppskatta rådgivning kring lite om det är bäst att lägga sig närmare 20 eller närmare 40.
Lönar det sig att köpa en nyare bil som t.ex denna opeln,
https://www.blocket.se/halland/Opel_vec … 10&w=3
(verkar väldigt billig!?),
Eller är det bättre att köpa en äldre bil som t.ex en saab 9000 eller volvo 850? Blir det kanske billigare i längden om man kan hitta folk som hjälper en med service och reparationer svart?
Det jag är ute efter är en bil som är snabb och rolig och så driftsäker som möjligt. Saker som jag inte prioriterar så högt är t.ex utrymme, komfort, bränsleekonomi. Har du några personliga favoritbilar som passar in på det?
Om man trimmar sin bil med t.ex chip och avgassystem, förlorar den mkt i driftsäkerhet då? eller är det inga problem att åka på en långresa på flera hundra mil?

Till sist: Hur vanligt är det att folk som säljer bilar fifflar med mätaren? t.ex på en bil Som denna https://www.blocket.se/kalmar/Volvo_S40 … 10&w=3

Mvh Gustav Åkesson

Presidento Of World
25 augusti 2016 · 3 305 Inlägg

Opeln ovan var billig men av egen erfarenhet av den modellen och motorn så är den kanon. Riktig trevlig att köra samt relativt "snabb" min gjorde lätt 265km/h på GPS  (280km/h på mätaren) törstiga är dom också  (1.1l mil med automat iaf)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
IceEyes Varningar: För många..
25 augusti 2016 · 2 552 Inlägg

Saab 9-3 Aero (ng) eller BMW E46 328 eller 330?

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Rwdelivet
26 augusti 2016 · 16 Inlägg

Jag skulle nog köpa typ en 850 t5 eller kanske en s70 t5, eller en Lexus is200. Du kan hitta en fräsch som gått kanske 20-25k mil för 20-40 tusen. Men generellt sätt för att få en driftsäker bil så är det bara att sköts om den, om du kör som fan med grejerna utan att sköta om dem kommer de paja vilket som.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 augusti 2016 · 17 345 Inlägg

En tonåring kan svarva ner vilken bil som helst på en helg. Mina sista Mercedes-dieslar såldes till "unga män som fan kan köra bil som gudar". Samtliga var skrotade efter 6 månader... De borde överlevt mig.

Golf GTi kanske. Helst inte stylad eller på annat sätt bonntrimmad. Det gäller alla bilar för övrigt. Inte köpa bil av någon med kepsen käckt på sned...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
gustavos
26 augusti 2016 · 13 Inlägg

Hej! Tack för alla svar. Självklart är det så att man ska akta sig för att köpta buskörda bilar... men en ca 115år gammal bil kan ju ha haft ett antal ägare som kört på olika sätt även om den sista ägaren inte är en " kepsen på sned " kille.

Det kan väl också finnas bilar som är trimmade men vettigt behandlade? Jag tänker att man kan spara mkt pengar på en bil med mkt utrustning med lågt andrahandsvärde... även om det samtidigt känns vettigare att köpa en bil som är helt original.
Ett exemepl är de här två som jag är väldigt sugen på båda två. Vad finns det för för/nackdelar med respektive bilar? Vilken verkar bäst att satsa på? ska tillägga att det verkar som att jg kan få den som har 59k som utsatt pris för 40k.

denna: https://www.blocket.se/horby/Volvo_S40_ … 10&w=3

eller denna: https://www.blocket.se/kalmar/Volvo_S40 … 10&w=3

Richtenb
26 augusti 2016 · 1 359 Inlägg

Känns lite dyra bägge 2.. 40 modellerna är ju inte direkt Volvos bästa bilar även om det är skapligt klös i dem. Bussningarna är ju fullständig katastrof i dessa bilar.
Tyckte opc n du hade tidigare var betydligt mer prisvärd även om de säkert inte är skottsäkra heller.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 augusti 2016 · 17 345 Inlägg

Prisvärt? Då ska du stirra lite på Saab. Inte för jag är något fan av dessa. Tvärtom. Men mycket bil för pengarna är det.
Vill du köra ifrån polarna oavsett om de kör Volvo 940T eller Ferrari så slå till på en Citroen Xantia Activa. Kräver dock en rymlig plånbok ifall något händer.

En hyggligt pigg Honda Civic är ett bra alternativ. Japs-burk med gott rykte.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Rwdelivet
27 augusti 2016 · 16 Inlägg

Jag skulle inte köpa en bil i toppskick, för att de kostar att behålla toppskicket. Om du inte ska ha en utställningsbil eller tycker det är så viktigt så skulle jag köpa en bil i hyfsat/bra skick istället, funkar oftast lika bra men kostar inte lika mycket att hålla upp bilens värde! Men kom alltid ihåg att man köper ju inte en bil me 200+ hästar om man inte tycker om att gasa.....

panda666
27 augusti 2016 · 4 228 Inlägg

alla gamla bilar kommer att gå sönder förr eller senare. Tror inte nån märke håller mycket bättre än nån annan, eller kanske så har jag fel. Men för dom pengarna får du lätt en väl behandlad e39-e46 bmw alltså. kan tom få tassarna på en e60 om du kikar närmare 50k hållet. varför inte en volvo s60? snygga bilar med bra motorer som man kan styla dom fint. merceses är också bra bilar men lite dyrare vid inköp, men borde inte rasa vid första burnout kan man tycka.
En ford mondeo st220 kanske? 220 nånting hk v6. dom ligger inte över 30-40k. dom har 6 växlad låta och är väldigt pigga. Farsans har haft problem med bromsskivor runt om samt stötdämpare och generator men annars har den vart bra.

vad tycker du av dom jag nämnde?

Evildan
27 augusti 2016 ·

panda666 skrev:
alla gamla bilar kommer att gå sönder förr eller senare. Tror inte nån märke håller mycket bättre än nån annan, eller kanske så har jag fel. Men för dom pengarna får du lätt en väl behandlad e39-e46 bmw alltså. kan tom få tassarna på en e60 om du kikar närmare 50k hållet. varför inte en volvo s60? snygga bilar med bra motorer som man kan styla dom fint. merceses är också bra bilar men lite dyrare vid inköp, men borde inte rasa vid första burnout kan man tycka.
En ford mondeo st220 kanske? 220 nånting hk v6. dom ligger inte över 30-40k. dom har 6 växlad låta och är väldigt pigga. Farsans har haft problem med bromsskivor runt om samt stötdämpare och generator men annars har den vart bra.

vad tycker du av dom jag nämnde?

Du har helt fel!
Vissa modeller har återkommande problem medans andra är närapå skottsäkra.
Då du vurmar för bayerska slädar så kan vi som exempel ta en E39 som i den här utvärderingen har 222 poäng
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/25
Medan som jämförelse en jämnstor Accord från 2008 har 25 poäng.
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/88

Nu tänker nog du att det är inte riktigt rättvist att jämföra en gammal bayrare med en nyare Honda så vi tittar givetvis på årgångar närmare varandra:
Accord från 2002-2008 http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/87
90 poäng.
E60 http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/26 147 poäng.
Medelbilen har 100 poäng och allt över detta betyder att bilen är sämre än medelbilen och tvärtom.
Vi släpper Honda som är erkänt en bil av mycket hög kvalitet och kikar på något franskt istället såsom en Citroen C5:
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/58 130 poäng vilket gör en C5 av första generationen en mer pålitlig bil än en E60 om än med några poäng.
En annan släde som ofta benämns som elfelens moderskepp Renault Laguna
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/207 har 77 poäng.
Så jovisst skiljer det på bilar och tillförlitlighet. wink
( Min Skolåda har 99 poäng men den är å andra sidan väldigt medelmåttig. )
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/227

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 augusti 2016 · 17 345 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:
alla gamla bilar kommer att gå sönder förr eller senare. Tror inte nån märke håller mycket bättre än nån annan, eller kanske så har jag fel. Men för dom pengarna får du lätt en väl behandlad e39-e46 bmw alltså. kan tom få tassarna på en e60 om du kikar närmare 50k hållet. varför inte en volvo s60? snygga bilar med bra motorer som man kan styla dom fint. merceses är också bra bilar men lite dyrare vid inköp, men borde inte rasa vid första burnout kan man tycka.
En ford mondeo st220 kanske? 220 nånting hk v6. dom ligger inte över 30-40k. dom har 6 växlad låta och är väldigt pigga. Farsans har haft problem med bromsskivor runt om samt stötdämpare och generator men annars har den vart bra.

vad tycker du av dom jag nämnde?

Du har helt fel!
Vissa modeller har återkommande problem medans andra är närapå skottsäkra.
Då du vurmar för bayerska slädar så kan vi som exempel ta en E39 som i den här utvärderingen har 222 poäng
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/25
Medan som jämförelse en jämnstor Accord från 2008 har 25 poäng.
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/88

Nu tänker nog du att det är inte riktigt rättvist att jämföra en gammal bayrare med en nyare Honda så vi tittar givetvis på årgångar närmare varandra:
Accord från 2002-2008 http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/87
90 poäng.
E60 http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/26 147 poäng.
Medelbilen har 100 poäng och allt över detta betyder att bilen är sämre än medelbilen och tvärtom.
Vi släpper Honda som är erkänt en bil av mycket hög kvalitet och kikar på något franskt istället såsom en Citroen C5:
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/58 130 poäng vilket gör en C5 av första generationen en mer pålitlig bil än en E60 om än med några poäng.
En annan släde som ofta benämns som elfelens moderskepp Renault Laguna
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/207 har 77 poäng.
Så jovisst skiljer det på bilar och tillförlitlighet. wink
( Min Skolåda har 99 poäng men den är å andra sidan väldigt medelmåttig. )
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/227

Så min Yaris med cirka 22 poäng är hyfsat bra så?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
27 augusti 2016 ·

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:
alla gamla bilar kommer att gå sönder förr eller senare. Tror inte nån märke håller mycket bättre än nån annan, eller kanske så har jag fel. Men för dom pengarna får du lätt en väl behandlad e39-e46 bmw alltså. kan tom få tassarna på en e60 om du kikar närmare 50k hållet. varför inte en volvo s60? snygga bilar med bra motorer som man kan styla dom fint. merceses är också bra bilar men lite dyrare vid inköp, men borde inte rasa vid första burnout kan man tycka.
En ford mondeo st220 kanske? 220 nånting hk v6. dom ligger inte över 30-40k. dom har 6 växlad låta och är väldigt pigga. Farsans har haft problem med bromsskivor runt om samt stötdämpare och generator men annars har den vart bra.

vad tycker du av dom jag nämnde?

Du har helt fel!
Vissa modeller har återkommande problem medans andra är närapå skottsäkra.
Då du vurmar för bayerska slädar så kan vi som exempel ta en E39 som i den här utvärderingen har 222 poäng
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/25
Medan som jämförelse en jämnstor Accord från 2008 har 25 poäng.
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/88

Nu tänker nog du att det är inte riktigt rättvist att jämföra en gammal bayrare med en nyare Honda så vi tittar givetvis på årgångar närmare varandra:
Accord från 2002-2008 http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/87
90 poäng.
E60 http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/26 147 poäng.
Medelbilen har 100 poäng och allt över detta betyder att bilen är sämre än medelbilen och tvärtom.
Vi släpper Honda som är erkänt en bil av mycket hög kvalitet och kikar på något franskt istället såsom en Citroen C5:
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/58 130 poäng vilket gör en C5 av första generationen en mer pålitlig bil än en E60 om än med några poäng.
En annan släde som ofta benämns som elfelens moderskepp Renault Laguna
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/207 har 77 poäng.
Så jovisst skiljer det på bilar och tillförlitlighet. wink
( Min Skolåda har 99 poäng men den är å andra sidan väldigt medelmåttig. )
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/227

Så min Yaris med cirka 22 poäng är hyfsat bra så?

Den är hyfsat bra och kvalar in på topp 100 listan!!
http://www.reliabilityindex.com/top-100
Listan är som väntat BMW-fri. lol

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 augusti 2016 · 17 345 Inlägg

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:

Du har helt fel!
Vissa modeller har återkommande problem medans andra är närapå skottsäkra.
Då du vurmar för bayerska slädar så kan vi som exempel ta en E39 som i den här utvärderingen har 222 poäng
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/25
Medan som jämförelse en jämnstor Accord från 2008 har 25 poäng.
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/88

Nu tänker nog du att det är inte riktigt rättvist att jämföra en gammal bayrare med en nyare Honda så vi tittar givetvis på årgångar närmare varandra:
Accord från 2002-2008 http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/87
90 poäng.
E60 http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/26 147 poäng.
Medelbilen har 100 poäng och allt över detta betyder att bilen är sämre än medelbilen och tvärtom.
Vi släpper Honda som är erkänt en bil av mycket hög kvalitet och kikar på något franskt istället såsom en Citroen C5:
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/58 130 poäng vilket gör en C5 av första generationen en mer pålitlig bil än en E60 om än med några poäng.
En annan släde som ofta benämns som elfelens moderskepp Renault Laguna
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/207 har 77 poäng.
Så jovisst skiljer det på bilar och tillförlitlighet. wink
( Min Skolåda har 99 poäng men den är å andra sidan väldigt medelmåttig. )
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/227

Så min Yaris med cirka 22 poäng är hyfsat bra så?

Den är hyfsat bra och kvalar in på topp 100 listan!!
http://www.reliabilityindex.com/top-100
Listan är som väntat BMW-fri. lol

Jo. BMW & Audi må vara premium men fan vad de krånglar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
gustavos
27 augusti 2016 · 13 Inlägg

Jag är rädd att märken som BMW,AUDI och mercedes kommer vara dyra om något går sönder. Jag dras mest till volvo och saab, men är absolut inte helt låst till det.
Det modeller jag tittat lite närmare på är:
volvo s40 t4
volvo s60 t5
saab 9-3ng aero
saab 9-3 v6 aero
Mazda 6 mps
opel Vectra opc
ford Moneo st220
Subaru impreza GT/WRX
Även lite nyfiken på lite mindre bilar som golf gti, honda Civic type-r, ford focus st.

Vilka av dessa modeller bör jag satsa på?
Är det dumt att köpa en bil som redan är modifierad( inte något extremt)? Eller kan det vara en bra idé om säljaren verkar vettig?
Det tydligaste exemplet, som också är bilen jag är mest sugen på, är denna. Kan det vara ett bra köp?

Notera att jag har mailat med säljaren och det verkar som jag kan få ner priset till 40k
https://www.blocket.se/horby/Volvo_S40_ … 10&w=3

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 augusti 2016 · 17 345 Inlägg

gustavos skrev:
Jag är rädd att märken som BMW,AUDI och mercedes kommer vara dyra om något går sönder. Jag dras mest till volvo och saab, men är absolut inte helt låst till det.
Det modeller jag tittat lite närmare på är:
volvo s40 t4
volvo s60 t5
saab 9-3ng aero
saab 9-3 v6 aero
Mazda 6 mps
opel Vectra opc
ford Moneo st220
Subaru impreza GT/WRX
Även lite nyfiken på lite mindre bilar som golf gti, honda Civic type-r, ford focus st.

Vilka av dessa modeller bör jag satsa på?
Är det dumt att köpa en bil som redan är modifierad( inte något extremt)? Eller kan det vara en bra idé om säljaren verkar vettig?
Det tydligaste exemplet, som också är bilen jag är mest sugen på, är denna. Kan det vara ett bra köp?

Notera att jag har mailat med säljaren och det verkar som jag kan få ner priset till 40k
https://www.blocket.se/horby/Volvo_S40_ … 10&w=3

S40 med ögonlock, coilcovers, 3" system, sportluftfilter (vilken sänker antal HK) och lite annat gott. Nja. Sen ser den fin ut på bild. Utan tvekan. Men pruta så mycket? Hur mår den jäveln? Jag har haft T4 och 2.0T classic. De ska gå som svin om du nu ska prova. Svårt att jämföra med ingenting.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Knugcab
27 augusti 2016 · 5 111 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:
alla gamla bilar kommer att gå sönder förr eller senare. Tror inte nån märke håller mycket bättre än nån annan, eller kanske så har jag fel. Men för dom pengarna får du lätt en väl behandlad e39-e46 bmw alltså. kan tom få tassarna på en e60 om du kikar närmare 50k hållet. varför inte en volvo s60? snygga bilar med bra motorer som man kan styla dom fint. merceses är också bra bilar men lite dyrare vid inköp, men borde inte rasa vid första burnout kan man tycka.
En ford mondeo st220 kanske? 220 nånting hk v6. dom ligger inte över 30-40k. dom har 6 växlad låta och är väldigt pigga. Farsans har haft problem med bromsskivor runt om samt stötdämpare och generator men annars har den vart bra.

vad tycker du av dom jag nämnde?

Du har helt fel!
Vissa modeller har återkommande problem medans andra är närapå skottsäkra.
Då du vurmar för bayerska slädar så kan vi som exempel ta en E39 som i den här utvärderingen har 222 poäng
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/25
Medan som jämförelse en jämnstor Accord från 2008 har 25 poäng.
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/88

Nu tänker nog du att det är inte riktigt rättvist att jämföra en gammal bayrare med en nyare Honda så vi tittar givetvis på årgångar närmare varandra:
Accord från 2002-2008 http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/87
90 poäng.
E60 http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/26 147 poäng.
Medelbilen har 100 poäng och allt över detta betyder att bilen är sämre än medelbilen och tvärtom.
Vi släpper Honda som är erkänt en bil av mycket hög kvalitet och kikar på något franskt istället såsom en Citroen C5:
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/58 130 poäng vilket gör en C5 av första generationen en mer pålitlig bil än en E60 om än med några poäng.
En annan släde som ofta benämns som elfelens moderskepp Renault Laguna
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/207 har 77 poäng.
Så jovisst skiljer det på bilar och tillförlitlighet. wink
( Min Skolåda har 99 poäng men den är å andra sidan väldigt medelmåttig. )
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/227

Enligt denna lista så är Mercedes W203 klart bättre än medelbilen, så vet inte riktigt om jag törs lita på sanningshalten... tongue

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Evildan
28 augusti 2016 ·

Volvo544special65 skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:
alla gamla bilar kommer att gå sönder förr eller senare. Tror inte nån märke håller mycket bättre än nån annan, eller kanske så har jag fel. Men för dom pengarna får du lätt en väl behandlad e39-e46 bmw alltså. kan tom få tassarna på en e60 om du kikar närmare 50k hållet. varför inte en volvo s60? snygga bilar med bra motorer som man kan styla dom fint. merceses är också bra bilar men lite dyrare vid inköp, men borde inte rasa vid första burnout kan man tycka.
En ford mondeo st220 kanske? 220 nånting hk v6. dom ligger inte över 30-40k. dom har 6 växlad låta och är väldigt pigga. Farsans har haft problem med bromsskivor runt om samt stötdämpare och generator men annars har den vart bra.

vad tycker du av dom jag nämnde?

Du har helt fel!
Vissa modeller har återkommande problem medans andra är närapå skottsäkra.
Då du vurmar för bayerska slädar så kan vi som exempel ta en E39 som i den här utvärderingen har 222 poäng
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/25
Medan som jämförelse en jämnstor Accord från 2008 har 25 poäng.
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/88

Nu tänker nog du att det är inte riktigt rättvist att jämföra en gammal bayrare med en nyare Honda så vi tittar givetvis på årgångar närmare varandra:
Accord från 2002-2008 http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/87
90 poäng.
E60 http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/26 147 poäng.
Medelbilen har 100 poäng och allt över detta betyder att bilen är sämre än medelbilen och tvärtom.
Vi släpper Honda som är erkänt en bil av mycket hög kvalitet och kikar på något franskt istället såsom en Citroen C5:
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/58 130 poäng vilket gör en C5 av första generationen en mer pålitlig bil än en E60 om än med några poäng.
En annan släde som ofta benämns som elfelens moderskepp Renault Laguna
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/207 har 77 poäng.
Så jovisst skiljer det på bilar och tillförlitlighet. wink
( Min Skolåda har 99 poäng men den är å andra sidan väldigt medelmåttig. )
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/227

Enligt denna lista så är Mercedes W203 klart bättre än medelbilen, så vet inte riktigt om jag törs lita på sanningshalten... tongue

Ditt exemplar kanske det som byggdes av de schimpanser som sedemera kom att arbeta på DSG-linan? Listan är ett snitt och avvikelser förekommer givetvis. wink

Rwdelivet
28 augusti 2016 · 16 Inlägg

Jag skulle inte köpa en bil i toppskick, för att de kostar att behålla toppskicket. Om du inte ska ha en utställningsbil eller tycker det är så viktigt så skulle jag köpa en bil i hyfsat/bra skick istället, funkar oftast lika bra men kostar inte lika mycket att hålla upp bilens värde! Men kom alltid ihåg att man köper ju inte en bil me 200+ hästar om man inte tycker om att gasa.....

panda666
28 augusti 2016 · 4 228 Inlägg

@evildan; hehe såklart, jag håller med till en viss del men det såg faktiskt inte så hemskt ut mellan tyskarna(bmw) och resten av dom du länkade till. jämför man med honda såklart så kommer allt annat bort eller? då tänker jag på e60 och dom andra som du jämför med, inte så jäkla stor skillnad faktiskt. Men ser faktiskt aldrig nån honda här i ute i stockholm?  Jag vet att du hatar tyskarna men så jätte farligt är det faktiskt inte som du vill få det att vara;)

@Ts av dom bilarna som du skrev om som du tittar på så tycker jag s40n med t4 är den absolut tråkigaste av dom alla, skulle personligen aldrig lägga så mycket pengar för en sån, hellre forden eller nått annat. tror nog faktiskt du får mest bil för pengarna med forden, bara om skivor-belägg och sånt är i bra skick. och den är nybesiktad^^
gå pröva en sån

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang