Elfel Volvo V60 2011

Nedstedt740
27 augusti 2016 · 366 Inlägg

Tjena är det någon som skulle kunna hjälpa mig? har en Volvo V60 2011 som har ett konstigt elfel. i dörrarna på vänster sida fungerar inte Elhissarna, centrallåsen, backspegelns blinkers och backspegels justering. jag har testat att byta DDM (dörr modulerna) vilket inte gav något resultat. jag har även kollat alla säkringar och de såg bra ut. det ända som fungerar i dörrarna är högtalarna. några idéer på vad det kan vara? hmm

Med vänlig hälsning Oskar
Volvo 744 GL "OOJen" (1989)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
27 augusti 2016 · 2 571 Inlägg

Har du kollat kabelgenomföringen från bil->dörr? Vet att det på V50 iallafall fanns ett antal fall där saker i dörren börjat lägga av pga kablar pajat (usel konstruktion), de borde ju ha åtgärdat det på V60 kan man tycka men man vet aldrig.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Nedstedt740
27 augusti 2016 · 366 Inlägg

hyrbil skrev:
Har du kollat kabelgenomföringen från bil->dörr? Vet att det på V50 iallafall fanns ett antal fall där saker i dörren börjat lägga av pga kablar pajat (usel konstruktion), de borde ju ha åtgärdat det på V60 kan man tycka men man vet aldrig.

det har jag inte kollat. tack för tipset! ska kolla det imorgon.

Med vänlig hälsning Oskar
Volvo 744 GL "OOJen" (1989)
Nedstedt740
28 augusti 2016 · 366 Inlägg

Har kollat nu, släpte på kontakterna och gjorde rent men tyvärr inget resultat. Något annat förslag?

Med vänlig hälsning Oskar
Volvo 744 GL "OOJen" (1989)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
28 augusti 2016 · 2 571 Inlägg

Om du inte har tillgång till VIDA/DICE så rekommenderar jag att du ställer frågan i rätt forumavdelning på jagrullar.se/forum

Där kommer du sannolikt få bättre hjälp. smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Nedstedt740
28 augusti 2016 · 366 Inlägg

hyrbil skrev:
Om du inte har tillgång till VIDA/DICE så rekommenderar jag att du ställer frågan i rätt forumavdelning på jagrullar.se/forum

Där kommer du sannolikt få bättre hjälp. smile

ok tack för hjälpen smile

Med vänlig hälsning Oskar
Volvo 744 GL "OOJen" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang