Lackera om fälgarna?

totte1015
29 augusti 2016 · 463 Inlägg

Har ett par "ganska dyra" fälgar på bilen min, och efter åren som har gått har andra ägare förmodligen skrapat emot kanter och liknande och förstört fälgens fina look.

Det är fullt med skrapmärken och färgsläpp och det ser förjävligt ut.

Vad är det för färg man kan använda för att göra om lackeringen? Behöver jag slipa bort den andra färgen eller kan man göra rent och lägga på nytt bara?

Eller finns det någon annan lösning för dessa skapmärken tro?

CC72
29 augusti 2016 · 1 661 Inlägg

Vill du ha bort kantstötningarna så måste dom spacklas/svetsas så frågan är hur mycket tid och pengar du vill lägga ner.

Lägg upp en bild på fälgarna så blir det lättare att avgöra vad som blir bäst.

it_mutt Avstängd
29 augusti 2016 · 10 388 Inlägg

Ska man göra någon "rangordning" på priserna blir det väl något i stil med;

1) Spackla upp, slipa och plastidippa - Fördelen är möjligen då att du inte behöver "slipa mer än nödvändigt", dvs bara det du spacklat.

2) Spackla, slipa, "rugga upp" hela fälgen, färg och klarlack på det

3) Spackla, slipa, lämna in på lack

4) Lämna in "helt och hållet"


Då inte inräknat alls "hur bra det blir" i något av alternativen. Att göra det själv -kan- bli ohyggligt bra, det kan även bli "dugligt" och "oh nej herre jävlar vad det ser ut".

Men, sen är det också som CC72 skriver; det beror givetvis på hur illa det är. Sen även i förlängningen på hur noga man gör jobbet om man gör det själv och så vidare.

Senast redigerat av it_mutt (29 augusti 2016)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
totte1015
29 augusti 2016 · 463 Inlägg

Intressanta svar, det ger mig iallafall ganska många möjligheter

Här är bild på hur ena däcket ser ut:

http://i.imgur.com/JkS0Vub.jpg

Det enda problemet är då, jag har ingen somhelst tillgång till garage, endast stå på gatan och det gillar jag inte hmm

Senast redigerat av totte1015 (29 augusti 2016)

Tobzter
29 augusti 2016 · 3 145 Inlägg

Vill du ha de bra så lämna in på blästring,spackling/svetsning,och sedan pulverlack...men de bror ju på värdet på fälgen snackar vi 3000 och uppåt  st fälg så kanske de är värt de eller om de är en udda/speciell fälg men annars nja är mitt resonemang wink

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
NIzmO Ollikkala Racing
29 augusti 2016 · 1 724 Inlägg

Även om dom var "ganska dyra" när dom var nya kan jag nog lova att den ganska gamla designen inte är särskilt eftertraktad och iom det inte värda så mycket.

Är absolut inte värt att lämna in dom om du inte verkligen gillar dom och tycker det är värt kostnaden för din egen skull.

it_mutt's alternativ 1 låter rimligt.

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
mrcarflow
30 augusti 2016 · 139 Inlägg
Jag monterar däck och fälg på https://www.abswheels.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang