Ljud till caddy mk1

Fjong
6 september 2016 · 1 494 Inlägg

Får man fråga vilken branthet du har på filtret om du kör den musik med delning på 40hz? Samt hur många midbasar?

3milius
6 september 2016 · 296 Inlägg

Bassiehof skrev:

3milius skrev:

Bassiehof skrev:

Jo, det kan du för att frekvenser är mätbara, troll.

Samma svar som ovan.

Inga instrument? Lyssnar du inte på musik? Släng ut stereon och lyssna på motorsången! Nä, visst, det var ju en sketen Caddy...

Vad kallar man det? Dance? House? Acid? Bumbibjörnarna?

Lyssna jävligt noga så kanske tillochmed det går in hos dig.
JAG anser att 40Hz är midbas, precis som du får anse att grisar kan flyga,
varför ska jag försöka ändra på din åsikt över nätet? Vem gynnar det?

Jag skiter fullständigt i vad någon har satt för riktlinjer för vad som är midbas eller ej,
vem var det förresten? Varför har han eller hon rätt?
Någon måste ju bestämt vid någon tidpunkt att här går gränsen för vad som är midbas,
det är inte precis som att en 60Hz ton låter "Midbas midbas midbas midbas", den låter snarare "BÖÖÖÖ".

Har du förstått, troll?

Inga instrument nej. Hiphop och elektronisk musik innebär sällan instrument,
det är datorgenererat tillsammans med röst.

Du svarar i en tråd som gäller ljud i Caddy och hävdar att en Caddy är bara en sketen Caddy.
Gillar du inte ämnet så vad fan gör du här?

Då har du fel.
Alla kan gå tillbaka några inlägg och läsa att just DU ville ändra min åsikt.

Jag vet inte vem det var, men det har gjorts mätningar och tester har visat att det mänskliga örat inte kan höra toner under 20Hz. Så din "midbas" runt 40 Hz är alltså knappt hörbar för de som är lite äldre. Medan de förmodligen fortfarande kan höra högre frekvenser för örat är känsligast i det så kallade mellanregistret.

"BÖÖÖÖ"? Varför sa du inte från början att du lyssnar på nätbrum? Det ligger nånstans kring 50Hz. Nu tror jag att jag börjar förstå ditt resonemang. Nätbrum runt 60Hz går inte att lyssna till vid realistisk volym. Duktigt av dig att du fått din anläggning att spela just 60Hz för nätfrekvensen brukar ligga på 50Hz. Har du använt bassboost? Och din lilla fjärrkontroll för att justera?

Även om hiphop använder samplingar är det påfallande ofta instrument som spelade melodin från början.

Jag svarar på en ljudfråga, det var din Caddy och dess karaktärslösa motorljud som för tankarna till en symaskin jag kommenterade sist.

Är det här något slags skämt eller är du så här på riktigt?

Läste du vad jag skrev när jag ville ändra din åsikt? Läs det igen.
Med sarkastisk underton skrev jag att "Nu när man kan ändra andras åsikter",
alltså var det du som gjorde det och jag följde bara exempel. Om du ska ändra på min ändrar jag på din.
Förstod du verkligen inte det? Jag är i chock.

Vem bryr sig om vad de äldre hör och inte hör? MIN midbas var det ja. MIN, JAG.
Är du med eller skall jag förenkla det ytterligare? Gogo gaga? Trillar myntet ned?

Duktigt av mig? Bassboost? Vad snackar du om?
Du har uppenbarligen inte läst när jag skrivit att jag INTE lyssnar på 60Hz.

Jag tror du är fast i 70-talet, hiphop innehåller inte mycket till instrument längre.
Mycket är gjort för att det ska flåsa, och i det stora hela allt jag lyssnar på.
Och ditt argument med träslag i gitarrerna håller inte oavsett om det vore samplade instrument.

Du svarar på en ljudfråga som gäller Caddy Mk1, du går in i tråden och hackar på.. Caddy Mk1 roll
Vem är du och när har du lyssnat på min bil? Vart är din bil förresten?

3milius
6 september 2016 · 296 Inlägg

Fjong skrev:
Får man fråga vilken branthet du har på filtret om du kör den musik med delning på 40hz? Samt hur många midbasar?

Vem pratar du med, och vad försöker du säga?

Den musik? Delning på 40Hz? Utveckla tack.

Min musik består för det mesta av nonsens på engelska om fönstertoning och fälgar ackompanjerat av 27-35Hz sinuston.

Fjong
6 september 2016 · 1 494 Inlägg

3milius skrev:

Fjong skrev:
Får man fråga vilken branthet du har på filtret om du kör den musik med delning på 40hz? Samt hur många midbasar?

Vem pratar du med, och vad försöker du säga?

Den musik? Delning på 40Hz? Utveckla tack.

Min musik består för det mesta av nonsens på engelska om fönstertoning och fälgar ackompanjerat av 27-35Hz sinuston.

Den var riktad åt dig. Jag säger ingenting, det är en fråga. Elektronisk och hiphop är ofta tunga genres, och delar man vid 40hz krävs alltså större branthet på filtret eftersom att du inte vill att dom spelar 30hz utan dämpning. Så frågan jag ställde är alltså vilken branthet kör du på den 40hz delningen?

Gizzu
7 september 2016 · 24 Inlägg

Tänkte bara säga att jag tog den smidiga vägen, köpte en huvudenhet från jvc och två gas gs800 tror jag dom hette. Sen kommer det ett par 4" och 6,5" imorgon smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 september 2016 · 17 478 Inlägg

Elak ton i tråden. Skärpning. Alla är inte experter på ljud, inte jag heller därför ingen åtgärd.

Men övertramp kommer i fortsättningen att bestraffas med Håkan Hellströms senaste CD på full volym via mina PSB S-1...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
3milius
13 september 2016 · 296 Inlägg

Fjong skrev:

3milius skrev:

Fjong skrev:
Får man fråga vilken branthet du har på filtret om du kör den musik med delning på 40hz? Samt hur många midbasar?

Vem pratar du med, och vad försöker du säga?

Den musik? Delning på 40Hz? Utveckla tack.

Min musik består för det mesta av nonsens på engelska om fönstertoning och fälgar ackompanjerat av 27-35Hz sinuston.

Den var riktad åt dig. Jag säger ingenting, det är en fråga. Elektronisk och hiphop är ofta tunga genres, och delar man vid 40hz krävs alltså större branthet på filtret eftersom att du inte vill att dom spelar 30hz utan dämpning. Så frågan jag ställde är alltså vilken branthet kör du på den 40hz delningen?

Minns inte vart jag skrivit att delningen sker vid exakt 40Hz.

I bilen nu så blir det ett par middar ur kitet GZRC16XII tillsammans med diskanterna från samma kit.

Håller på och tillverkar dörrsidorna så jag har ännu inte delat nånting.

Jo visst, stor branthet blir det garanterat, det märks när de sitter i bilen, säkerligen 12db per oktav gissningsvis,
men jag är samtidigt inte rädd att spela middarna till 30Hz, det klarar de nog.

I förra bilen spelade jag åtminstone 30Hz på full patte med middarna, minns inte vart jag delade,
Audiopipe sexor.

Delningen är något som man märker när komponenterna väl sitter i bilen.
Hur framtiden än ser ut så är jag inte intresserad av att spela 40Hz med basen, därav mitt yttrande,
och med min musik behöver jag sällan oroa mig över det. Jag lyssnar inte på hardstyle.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang