Hur mycket måste vara original vid motorreggning?

___666___
30 augusti 2016 · 14 Inlägg

Ska regga min 940 med utbytt motor och undrar om hela bilen måste vara original eller är det enbart motorn dom koncentrerar sig på?
Årsmodellen är innan 93 så det blir vanligt "motor utbytt" till turbomotor.
Kan jag kapa fjädrar, svetsa diffen och sådana saker och åka in med det på motorreggning?

Tobzter
30 augusti 2016 · 3 145 Inlägg

Kapade fjädrar går ju inte änns genom en ordinarie besiktning .så de kan ja inte tänka mig..

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Mack Forum- och sitemoderator
30 augusti 2016 · 26 143 Inlägg

tobzter skrev:
Kapade fjädrar går ju inte änns genom en ordinarie besiktning .så de kan ja inte tänka mig..

Svetsad diff ska inte heller gå igenom, eller hur?
Att det missas då och då är en annan sak.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Loonitix
30 augusti 2016 · 26 Inlägg

Angående kapade fjädrar så beror de mycket på vart du bes nånstans men brukar inte vara några problem så länge fjädern sitter fast. Funkar fint med avgas klämma av lagom storlek. Och som det redan ä sagt att svetsad diff ska inte gå igenom men man kan ha tur smile

volvoqq Lastbilsmekaniker
30 augusti 2016 · 5 138 Inlägg

Regga först pilla sen.

Utmarks-Loke
30 augusti 2016 · 5 836 Inlägg

Om du kommer in med en massa tattarlösningar i stil med svetsad diff och kapade fjädrar kommer de förutsätta att resten är gjort med samma ambitionsnivå och då kan det hända att de kollar betydligt mera noga än de skulle ha gjort annars.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang