Fråga angående original turbo 940

citrouz
5 september 2016 · 168 Inlägg

Tja! Jag har en 940 b230fk 97a

''Gröna r-spridare'' med 3' lmm och tillhörande chip till boxarna
Vx3 kam
större intercooler är påväg
öppet filter

just nu kör jag med original-snurran då ekonomin inte räcker till för en 19t just nu, dock har jag det mest till kringutrustning men nog om det, jag har brickat wg då fjädern är för lätt och blivit dålig i tryckklockan.
Grejen är att jag just nu har en ladd-peak på typ 1,7 som dalar ner till 1,5. Har hört att jag skulle kunna få mer effekt med att sänka laddtrycket lite, då den just nu bara blåser varmluft och får mottryck. Men när ''bottnar'' man turbon? 1,3?

Kom med förslag på vilket laddtryck ni tycker verkar bra, jag ska byta så snurran får gå sönder.
måste även tillägga att jag kör jämnt med en volvo 945 med bra mycket mer godis än jag, 19t turbo osvosv. så den går bra och spikar inte

Volvo 740GL "SLEEPERN" (1992)
turbodeath
5 september 2016 · 2 452 Inlägg

13c snurran bottnar ju redan vid 1 bar o pumpar varmluft....

döden kommer tillbaka
citrouz
5 september 2016 · 168 Inlägg

turbodeath skrev:
13c snurran bottnar ju redan vid 1 bar o pumpar varmluft....

Okej! Så i teorin får du mer effekt om du laddar 1 bar istället för 1,6 om du har original IC?

Volvo 740GL "SLEEPERN" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang