Rimligt Inbytespris VW Touran 140 TSI 2014 ?

KenthIJ
5 september 2016 · 1 445 Inlägg

Har en VW Touran 140 TSI 2014 som gått 5.800mil (back kamera och avtagbart drag etc). Vi kör som sagt ganska mycket och funderar på att byta till en diesel (och då med diesel/parkeringsvärmare typ Webasto) och ev något större modell typ VW Sharan, Seat Alhambra eller Ford Galaxy/S- Max för ca 250. -280.000.

Har sett någranågorlunda likvärdiga VW Touran (som vi har) hos bilförsäljare och då begär de ca 170.000 för en sådan.

Vad skulle vara tänkbart att man skulle få för våran i inbyte mot en VW Sharan, Seat Alhambra eller Ford Galaxy/S- Max för ca 250. -280.000. hos bilhandlare ?

KenthIJ
7 september 2016 · 1 445 Inlägg

Har surfat runt lite på nätet och kollat lite med bilhandlare och det verkar som att bilhandlarna lägger på minst 20 procent på deras inköpspris så någonstans mellan 125-135.000 verkar väl rimligt att jag skulle få för min VW Touran 140 TSI 2014 i inbyte, vad jag förstår

Senast redigerat av KenthIJ (7 september 2016)

666_Beast
7 september 2016 · 1 863 Inlägg

Räkna runt 100 så blir du inte besviken hos handlaren sen.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
KenthIJ
7 september 2016 · 1 445 Inlägg

666_Beast skrev:
Räkna runt 100 så blir du inte besviken hos handlaren sen.

Tackar för tips

Jo jag har förstått att det blir en stor ekonomisk förlust att byta in vår bil hos bilhandlare ( även om jag faktiskt fått ett preliminär bud på 125.000 )

Så då är det nog ändå ingen vits att byta vår bensinare mot diesel för ekonomins skull.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 september 2016 · 17 455 Inlägg

KenthIJ skrev:

666_Beast skrev:
Räkna runt 100 så blir du inte besviken hos handlaren sen.

Tackar för tips

Jo jag har förstått att det blir en stor ekonomisk förlust att byta in vår bil hos bilhandlare ( även om jag faktiskt fått ett preliminär bud på 125.000 )

Så då är det nog ändå ingen vits att byta vår bensinare mot diesel för ekonomins skull.

TA DET!

Fort. jobbat som bilhandlare, Touran står mycket lågt i kurs hos dessa.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
9kofsweden
8 september 2016 · 13 Inlägg

Är de inte bättre att sälja privat ? Släng ut en annons på blocket på 160k med någon liten prutmån händer inget på en vecka så åker du till bilfirman som betalar bäst !

BMW 530 turbo "Das kebab" (2001)
Evildan
8 september 2016 ·

Det som imponerar på mig är att ni stod ut i strax över 1.5år med en VAG wink
Leta s-max är mitt råd.

KenthIJ
18 september 2016 · 1 445 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

KenthIJ skrev:

666_Beast skrev:
Räkna runt 100 så blir du inte besviken hos handlaren sen.

Tackar för tips

Jo jag har förstått att det blir en stor ekonomisk förlust att byta in vår bil hos bilhandlare ( även om jag faktiskt fått ett preliminär bud på 125.000 )

Så då är det nog ändå ingen vits att byta vår bensinare mot diesel för ekonomins skull.

TA DET!

Fort. jobbat som bilhandlare, Touran står mycket lågt i kurs hos dessa.

Har faktiskt blivit erbjuden ändå mer i inbyte mot Nissan NV200

Jag inser givetvis att bilhandlaren kan justera sitt inbytespris med ev rabatter/totalpris.

KenthIJ
18 september 2016 · 1 445 Inlägg

Evildan skrev:
Det som imponerar på mig är att ni stod ut i strax över 1.5år med en VAG wink
Leta s-max är mitt råd.

Nja... grejen är väl inte att vi varit missnöjda utan tvärt om ganska nöjda med Touranen.

Det är bara det att vi skulle behöva en bil som är något större och gärna automat diesel med parkeringsvärmare (typ webasto)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang