Verkstad som bygger in surfplatta proffsigt?

On-the-run
8 september 2016 · 38 Inlägg

Tjena,

Undrar om det finns någon verkstad (helst i Göteborg) som bygger in surfplatta i bilen snyggt och prydligt?  I USA ser man på nätet är detta något många verkstäder som sysslar med ljud/multimedia sysslar med och integrerar det riktigt snyggt i dom flesta bilar osv.

Det måste finnas någon i Sverige som är bra på detta både när det kommer till hur det ser ut och fungerar i bilen?

Skulle gärna göra det i min Volvo C30...

Senast redigerat av On-the-run (8 september 2016)

9kofsweden
8 september 2016 · 13 Inlägg

Finns en hel del. åk till mer väletablerade bilstereobutiker och fråga .

Allt ska fungera perfekt antar jag ? jag gjorde de med min gamla bmw och de "största" problemet låg i att jag ville de skulle va så original som möjligt sen gäller de o komma på vilken platta som är bäst för ändamålet ja valde en ipad 4 32 gb med 4g funkade helt okej MEN en bra rekomendation är att du ska kunna ta ur plattan med eller att den döljs jävligt bra för stå på en parkering på kvällen och inte en bil i närheten och börja få aviseringar o allt börjar lysa för att risken ökar för inbrott men om du ska bygga in den se till att bruka bilen dagligen för om plattan är ikopplad hela tiden så drar de ström

BMW 530 turbo "Das kebab" (2001)
it_mutt Avstängd
8 september 2016 · 10 388 Inlägg

Med tanke på att jag är, åtminstone, 90% säker att jag sett eftermarknadsenheter, modellanpassande, för volvo c30, som kör Android, så blir min spontana fråga; why?

Senast redigerat av it_mutt (8 september 2016)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
On-the-run
8 september 2016 · 38 Inlägg

it_mutt skrev:
Med tanke på att jag är, åtminstone, 90% säker att jag sett eftermarknadsenheter, modellanpassande, för volvo c30, som kör Android, så blir min spontana fråga; why?

Har sökt utan att hitta. Hade varit guld om du kommer ihåg vad du sett det.

it_mutt Avstängd
8 september 2016 · 10 388 Inlägg

On-the-run skrev:

it_mutt skrev:
Med tanke på att jag är, åtminstone, 90% säker att jag sett eftermarknadsenheter, modellanpassande, för volvo c30, som kör Android, så blir min spontana fråga; why?

Har sökt utan att hitta. Hade varit guld om du kommer ihåg vad du sett det.

Det gör jag inte, men, säkerligen aliexpress eller ebukten skulle jag kunna tänka mig.

För visst har väl C30 en "skärm som poppar upp uppe på instrumentbrädan" s.a.s.? (eller den kanske alltid är uppe iofs, men iaf). Eller är det relaterat till utrustningsnivå månne?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
On-the-run
8 september 2016 · 38 Inlägg

it_mutt skrev:

On-the-run skrev:

it_mutt skrev:
Med tanke på att jag är, åtminstone, 90% säker att jag sett eftermarknadsenheter, modellanpassande, för volvo c30, som kör Android, så blir min spontana fråga; why?

Har sökt utan att hitta. Hade varit guld om du kommer ihåg vad du sett det.

Det gör jag inte, men, säkerligen aliexpress eller ebukten skulle jag kunna tänka mig.

För visst har väl C30 en "skärm som poppar upp uppe på instrumentbrädan" s.a.s.? (eller den kanske alltid är uppe iofs, men iaf). Eller är det relaterat till utrustningsnivå månne?

Skärmen som poppar upp är extrautrustad gps/nav. Har inte det i min.

Jag tänker något sådant här:

https://i.ytimg.com/vi/6vftr6hUHVk/hqdefault.jpg

KALL3
8 september 2016 · 723 Inlägg

Här har du en som du kan styra ac och allt med. http://www.bluepower.se/sv/produkter/lj … o-arm.html

Vad jag vet så är detta den enda som finns som är modellanpassad. kostar 6000kr

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970
Volvo S40N "Red and Black" (2010)
Janneutanb
8 september 2016 · 7 267 Inlägg

On-the-run skrev:
Tjena,

Undrar om det finns någon verkstad (helst i Göteborg) som bygger in surfplatta i bilen snyggt och prydligt?  I USA ser man på nätet är detta något många verkstäder som sysslar med ljud/multimedia sysslar med och integrerar det riktigt snyggt i dom flesta bilar osv.

Det måste finnas någon i Sverige som är bra på detta både när det kommer till hur det ser ut och fungerar i bilen?

Skulle gärna göra det i min Volvo C30...

Anledningen till att det är så vanligt utomlands med custom grejer är att man kan hålla nere timpriset rejält mycket jämfört med Sverige.
En firma kommer nog ta mellan 600-800kr/timmen i sverige för ett sådant jobb och det är få som anser det vara värt.

it_mutt Avstängd
8 september 2016 · 10 388 Inlägg

On-the-run skrev:

it_mutt skrev:

On-the-run skrev:

Har sökt utan att hitta. Hade varit guld om du kommer ihåg vad du sett det.

Det gör jag inte, men, säkerligen aliexpress eller ebukten skulle jag kunna tänka mig.

För visst har väl C30 en "skärm som poppar upp uppe på instrumentbrädan" s.a.s.? (eller den kanske alltid är uppe iofs, men iaf). Eller är det relaterat till utrustningsnivå månne?

Skärmen som poppar upp är extrautrustad gps/nav. Har inte det i min.

Jag tänker något sådant här:

https://i.ytimg.com/vi/6vftr6hUHVk/hqdefault.jpg

Då får jag nog erkänna att det är en sådan jag är ganska säker på att jag har sett.

Nu har jag iofs inte letat efter någon till C30, så det kanske finns även för din version.

Däremot ska jag höja ett litet varningens finger för WinCE-enheter. Utbudet av program till dessa är ofantligt begränsat (nu för tiden). Även om de ofta går att låsa upp något

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
8 september 2016 · 2 571 Inlägg

Som KALL3 nämner ovan är Bluepower det enda som finns modellanpassat till P1-bilarna (S40N/V50/C30).
Det är en dyr lösning men sannolikt billigare än att custombygga något hos en firma. Har du ändå tänkt ha bilen ett tag till så varför inte. Då får du dessutom alla möjliga anslutningsmöjligheter, AUX, USB, blåtand etc om din bil nu saknar dessa idag.

Fördelen med Bluepowers, utöver ovan nämnda, är att det är mycket plug n play, det behöver inte skarvas på 100 ställen för att funka med det krångliga systemet som finns i bilen. Googla lite på Bluepower V50 eller S40 eller C30 så bör du få upp en del trådar och YouTube-länkar där du kan se saken in action och vid montering.


Kort sagt, ska du inte bygga något på egen hand, kör Bluepowers enhet.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
On-the-run
9 september 2016 · 38 Inlägg

KALL3 skrev:
Här har du en som du kan styra ac och allt med. http://www.bluepower.se/sv/produkter/lj … o-arm.html

Vad jag vet så är detta den enda som finns som är modellanpassad. kostar 6000kr

Tack för det, precis något sådant jag letat efter!

FLindgren
9 september 2016 · 5 089 Inlägg

BRL kanske kan hjälpa er?

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Fjong
9 september 2016 · 1 494 Inlägg

Du kan också skita i HU och köra blåtand direkt till en dsp och sedan ut till stegen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang