Volvo 945 ltt 97a startar inte, står bara o tuggar

Tobias-k
17 september 2016 · 65 Inlägg

Hej!
Min 945a ltt har stått ostartad på uppfarten i en vecka pga att ja körde soppatorsk med han, har nu hällt i 5-7L soppa och han vägrar starta.
Allting snurrar och han står och tuggar på starten.
Så kollade om han fick gnista, men det verkar inte som om han får det( är inte så jätte kunnig gällande bilar heller)

Någon som vet vad felet kan vara?
För en vecka sedan startade och gick han som han skulle.

Edit: löst! Laddade batteriet så startade han trots att han snurrade o allt.

Edit 2: problemet återkom igår, drog ut det gamla batteriet och la i ett nytt, då snurrade allt som det skulle, men han ville inte tända och starta.
Vi försökte putta igång han och framåt hände ingenting, bakåt så ville han starta men det gick inte, så vi sket i att putta.
Någon som eventuellt vet vad det är för fel? Eller vad man ska felsöka först?

Senast redigerat av Tobias-k (22 september 2016)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
17 september 2016 · 4 917 Inlägg

Det enklaste o billigaste är att investera i en burk startgas som du sprutar in några sekunder i luftburken.
Tänder den då någon sekund så tyder det förmodligen på att du har luft i bränslesystemet.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Tobias-k
18 september 2016 · 65 Inlägg

tommen1 skrev:
Det enklaste o billigaste är att investera i en burk startgas som du sprutar in några sekunder i luftburken.
Tänder den då någon sekund så tyder det förmodligen på att du har luft i bränslesystemet.

Löst!!
Batteriet var för dåligt så bytte till ett annat å han startade direkt.
Dock fattar ja inte hur allt kan snurra å att han "nästan" kom igång utan att starta me det andra batteriet..

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
18 september 2016 · 4 917 Inlägg

17 också !mad
Där fick jag smaka på min egen medicin!
Brukar ju alltid tjata STRÖM,  SOPPA, LUFT, och i just DEN ordningen och typiskt nog när man frångår sina principer så blir det fel. .
Så hädanefter ska jag tjata ovanstående versaler så misstaget inte upprepas..roll

Senast redigerat av tommen1 (18 september 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Tobias-k
18 september 2016 · 65 Inlägg

tommen1 skrev:
17 också !mad
Där fick jag smaka på min egen medicin!
Brukar ju alltid tjata STRÖM,  SOPPA, LUFT, och i just DEN ordningen och typiskt nog när man frångår sina principer så blir det fel. .
Så hädanefter ska jag tjata ovanstående versaler så misstaget inte upprepas..roll

Haha gamla Volvos är opålitliga! Så jag dömmer dig inte! big_smile

Tobias-k
22 september 2016 · 65 Inlägg

Upp

Tobias-k
29 september 2016 · 65 Inlägg

bytt tändspole och vevaxelgivaren och ändå så vill han inte starta, utan står bara och snurrar.
Allt snurrar som det ska, någon som har någon aning om vad de kan va?
Soppa kommer det fram så det är inte problemet

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang