Köpråd: Citroën C4 VTS

trubbelturbo
18 september 2016 · 1 459 Inlägg

Som sagt, C4 VTS, är det något att ha?

Hur är kvaliteten? Ryktena talar ju sitt tydliga språk men hur ser det ut i verkligheten? Dels det mekaniska men även det elektriska? Rost?

Svårt att få tag i delar, hur mycket har de gemensamt med de vanliga c4:orna, som ju oftast är 5-dörrars?

Hur enkelt/svårt är det att utföra basunderhåll och byta ut slitdelar. Exempelvis glödlampor, bara att byta eller måste hela fronten väck? Mycket dumma lösningar?

Kort och gott, är de snabba? 180hk ifrån en fyra utan turbo låter ju helt ok men har läst någon enstaka recension där skribenten påstår att de känns rätt slöa i förhållande till effekten, stämmer det? Allting är ju relativt förvisso...

Väghållning. Som en gokart eller kränger den och gungar som en roddbåt längs vägen? Rolig att köra?

Komfort, Sätena ska upplevas som lite parkbänksaktiga har jag hört, men vet inte om det stämmer, Citroën brukar ju vara kända för sin komfort.

Ska ju försöka titta på och provköra en själv naturligtvis men just nu finns det endast sex stycken på blocket i hela Sverige, inte allt för vanliga. smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 september 2016 · 17 470 Inlägg

De har en rätt mjuk fjädring. Den är snabb men det upplevs inte så. Elfel är lampor som tänds, stolsvärme, elhissar och ac kan trilskas. Har sålt dessa själv... även kört VTS ett gäng gånger. Trevlig bil

En idiotdetalj är att rattkransen inte följer med när man svänger. Står alltid rakt...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
torsen
18 september 2016 · 7 234 Inlägg

Mjaa, ursäkta men.........
Kransen går väl att styra bilen med.
Men centrumet "följer inte med".
Eller hur?roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang