Tips på prisvärd bilverkstad i Linköping

Avresto
19 september 2016 · 202 Inlägg

Goddagens

Jag är på jakt efter en prisvärd bilverkstad som inte har fantasipriser på att laga bilar i Linköping.

Jag har alltid använt mig av Mekonomen men har nu blivit fundersam om det inte finns någon annan som har ett lägre pris då dessa jag varit i kontakt med sa sig vilja ha 600kr för att undersöka min bil och då kunde de inte garantera att bilen kunde lagas samma dag vilket för mig låter som om de inte är så seriösa eller kunniga.

Problemet på min bil är att det knakar till i bland vid vänster fronts hjulhus när man svänger och ibland när man kör över ojämnheter.

Bilen i fråga är en Opel Astra modell H kombi 2007

Tack på förhand.

it_mutt Avstängd
19 september 2016 · 10 388 Inlägg

Avresto skrev:
Goddagens

Jag är på jakt efter en prisvärd bilverkstad som inte har fantasipriser på att laga bilar i Linköping.

Jag har alltid använt mig av Mekonomen men har nu blivit fundersam om det inte finns någon annan som har ett lägre pris då dessa jag varit i kontakt med sa sig vilja ha 600kr för att undersöka min bil och då kunde de inte garantera att bilen kunde lagas samma dag vilket för mig låter som om de inte är så seriösa eller kunniga.

Problemet på min bil är att det knakar till i bland vid vänster fronts hjulhus när man svänger och ibland när man kör över ojämnheter.

Bilen i fråga är en Opel Astra modell H kombi 2007

Tack på förhand.

Så...du menar att om det nu skulle visa sig att "ditt problem" tar...låt säga; 3 timmar att åtgärda (inte felsöka, utan den faktiska åtgärden), så är de antingen oseriösa eller okunniga för att de inte har en lucka på 3h samma dag som de har en lucka på kanske 1h för att felsöka bilen? Eller för den del inte har delarna "på hyllan"?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Avresto
19 september 2016 · 202 Inlägg

it_mutt skrev:

Avresto skrev:
Goddagens

Jag är på jakt efter en prisvärd bilverkstad som inte har fantasipriser på att laga bilar i Linköping.

Jag har alltid använt mig av Mekonomen men har nu blivit fundersam om det inte finns någon annan som har ett lägre pris då dessa jag varit i kontakt med sa sig vilja ha 600kr för att undersöka min bil och då kunde de inte garantera att bilen kunde lagas samma dag vilket för mig låter som om de inte är så seriösa eller kunniga.

Problemet på min bil är att det knakar till i bland vid vänster fronts hjulhus när man svänger och ibland när man kör över ojämnheter.

Bilen i fråga är en Opel Astra modell H kombi 2007

Tack på förhand.

Så...du menar att om det nu skulle visa sig att "ditt problem" tar...låt säga; 3 timmar att åtgärda (inte felsöka, utan den faktiska åtgärden), så är de antingen oseriösa eller okunniga för att de inte har en lucka på 3h samma dag som de har en lucka på kanske 1h för att felsöka bilen? Eller för den del inte har delarna "på hyllan"?

Precis
Här jag som kund ett full späckat schema så kanske jag inte har tid med att lämna in bilen utan vill ha den ordnad så fort som möjligt

it_mutt Avstängd
19 september 2016 · 10 388 Inlägg

Avresto skrev:

it_mutt skrev:

Avresto skrev:
Goddagens

Jag är på jakt efter en prisvärd bilverkstad som inte har fantasipriser på att laga bilar i Linköping.

Jag har alltid använt mig av Mekonomen men har nu blivit fundersam om det inte finns någon annan som har ett lägre pris då dessa jag varit i kontakt med sa sig vilja ha 600kr för att undersöka min bil och då kunde de inte garantera att bilen kunde lagas samma dag vilket för mig låter som om de inte är så seriösa eller kunniga.

Problemet på min bil är att det knakar till i bland vid vänster fronts hjulhus när man svänger och ibland när man kör över ojämnheter.

Bilen i fråga är en Opel Astra modell H kombi 2007

Tack på förhand.

Så...du menar att om det nu skulle visa sig att "ditt problem" tar...låt säga; 3 timmar att åtgärda (inte felsöka, utan den faktiska åtgärden), så är de antingen oseriösa eller okunniga för att de inte har en lucka på 3h samma dag som de har en lucka på kanske 1h för att felsöka bilen? Eller för den del inte har delarna "på hyllan"?

Precis
Här jag som kund ett full späckat schema så kanske jag inte har tid med att lämna in bilen utan vill ha den ordnad så fort som möjligt

Inget konstigt i att du vill det. Men en verkstad som har mycket att göra har då möjligen inte en tid ledig samma dag (för rep. efter felsökning)...hur gör det verkstaden oseriös och personalen okunnig?

(För det är vad du skriver; de kan inte garantera att de kan fixa det samma dag; det låter inte seriöst eller kunnigt).



Eller du tycker att alla verkstäder ska ha åtminstone en gubbe (eller gumma) som går och kuckelurar, med "en plats" tom i verkstaden, för att det kanske dyker upp något? (inte för att det råkar finnas en ledig tid utan alltid). Och om det då dyker upp något...hur ska de lösa det om det dyker upp "någon till" som behöver något fixat?

Och reservdelsbiten? Ska alla verkstäder ligga på lager på varenda reservdel som finns till...alla bilar? De 500 vanligaste? De 100 vanligaste?



Det går säkerligen att hitta en verkstad som har en lucka, men att kalla de som inte har det för oseriösa och okunniga, ja, det är nog att ha låtit det slå bakut gällande tilltron till sin egen viktighet.

Senast redigerat av it_mutt (19 september 2016)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
zleepy Trucker
19 september 2016 · 1 391 Inlägg

Min mekonomenverkstad jag alltid vänder mig till är både kunniga, duktiga och kan ofta skapa en lucka, men ibland är dom bara fullbokade och man får då vänta tills första lediga tid...

Så att du kallar en verkstad för oseriös för dom inte har tid samma dag för att lägga 3tim på din bil är bara fel...
att dom snarare har mycket att göra är väl ett tecken på att folk litar på dom, och trivs med dom som verkstad, dvs seriösa, och därför är dom mer bokade... medans den där billiga verkstaden som gör fuskjobb, osv osv, som kanske kan direkt, har sämre rykte just för dom kanske inte är lika ordentliga och seriösa som mekonomen...

Min lokala volvo (brabil) har sällan tid inom 2-3v... sist jag bokade en tid hos mekonomen så kollade jag även med brabil och dom hade tid 34dagar bort, medans min lokala mekonomen 16dagar.. smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang