Vad betalar ni för eran garageplats?

juhaaan
21 september 2016 · 619 Inlägg

Av ren nyfikenhet undrar jag vad folket här betalar för eran garageplats/mekplats? smile

Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 september 2016 · 14 007 Inlägg

juhaaan skrev:
Av ren nyfikenhet undrar jag vad folket här betalar för eran garageplats/mekplats? smile

Ingenting. Har ett litet och ett stort garage på tomten för 3 bilar (Vetten + sonens bagge samt bruksvolvon) + en carport för Vanen under vintertid.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
tpc_
21 september 2016 · 516 Inlägg

Vi är 11st som delar på en stor industri lokal. Vi ger 1200 var i månaden inkl värme,el och vatten.

Då har vi marginal över om det är nåt som behöver köpas in som kompressor eller annat som man delar på.4

kommer inte ihåg exakt hur stor platsen är, men gott om utrymme runt bilen med hyllor,skåp svets mm

Senast redigerat av tpc_ (21 september 2016)

Bygger Volvo S60 RWD för dragrace http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262890
Volvo S60 "T5 RWD" (2004)
rcy
22 september 2016 · 1 705 Inlägg

Vi är två som delar på ett garage, tror det kostar drygt 3000 i månaden.
Typ 120 kvadrat, 6 meter i takhöjd.

Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
Saab 9-3 "svarten" (2004)
Saab 9-3 Aero "the sissy" (2002)
spillolja
22 september 2016 · 4 014 Inlägg

Carportplats med eluttag  135:- Kr /mån

http://user.tninet.se/~lrw705w/diverse/APDC046_.JPG

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Wicca
22 september 2016 · 886 Inlägg

Delar ett mekgarage med 4 andra, vi betalar 900 var, men det är rätt låg standard.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
Polaren
22 september 2016 · 352 Inlägg

Ca 8k inkl el o vatten, dock ingår ett hus och stor uppfart!

Honda CRX "Project runway" (1988)
BMW 520d "Bruksbil" (2012)
Nissan 180zx "Red striper" (1988)
aqulio
23 september 2016 · 1 146 Inlägg

380kr

juhaaan
24 september 2016 · 619 Inlägg

Verkar ha schyssta priser! Själv betalar man 2400 + el för 26kvm..

Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Wabbzen
24 september 2016 · 174 Inlägg

Har garage hemma på gården så betalar ingenting

Högerregeln, för dig som vill dö med vetskapen om att du hade rätt.
BMW 535d "M-sport" (2006)
Muttley
24 september 2016 ·

Inget här heller, får då tillgång till en ombyggd lada på ca 30x10 meter med el,vatten och om jag så behagar travers.
Alltid en plats ledig för att kunna skruva om vädret är regnigt och jävligt.

sleepyoh
24 september 2016 · 1 319 Inlägg

Enskilt varmgarage med 13+ på vintern, står en Stor jänkare och har 1.5 meter/varje sida, och inte ens 10cm bakom/framför, kan inte gå runt bilen utan att öppna dörren smile 600ing

Senast redigerat av sleepyoh (24 september 2016)

_----------'
Evildan
24 september 2016 ·

Ni som har garaget inbakat i kostnaderna för bostaden och påstår att erat garage är gratis, hur tänkte ni där?

sleepyoh
24 september 2016 · 1 319 Inlägg

Evildan skrev:
Ni som har garaget inbakat i kostnaderna för bostaden och påstår att erat garage är gratis, hur tänkte ni där?

Finns många med en väldigt osund/ofungerande koppling mellan verkan-orsak, det vill säga att baka in garaget = Kostnaden syns inte på samma sätt som en extern faktura = Känns 'gratis' för boende för 'det ingår', om det är en bristande förståelse, ett ointresse eller bara ett sätt att försöka glänsa på internet. Vad som däremot är klart är att, personen själv bekostar garaget men är endera oförmögen att uppskatta kostnad då han inte tittar på vad hen betalar för, eller vet inte bättre!

Senast redigerat av sleepyoh (24 september 2016)

_----------'
Muttley
24 september 2016 ·

Evildan skrev:
Ni som har garaget inbakat i kostnaderna för bostaden och påstår att erat garage är gratis, hur tänkte ni där?

De är inte jättebra ekonomiskt tänk smile  De är som de personer som berättar om vad deras hyra är för lägenheterna och har elen inbakad.  De tror inte att de faktiskt betalar högre pris än om de hade betalt själva och varit någorlunda snåla med energin.

Jag har däremot gratis parkering men sen bor jag i skobygden enligt de som betalar för en ruta :p

torsen
25 september 2016 · 7 198 Inlägg

Vettemannen skrev:

juhaaan skrev:
Av ren nyfikenhet undrar jag vad folket här betalar för eran garageplats/mekplats? smile

Ingenting. Har ett litet och ett stort garage på tomten för 3 bilar (Vetten + sonens bagge samt bruksvolvon) + en carport för Vanen under vintertid.

/Benny

Har ungefär som Vettemannen.
60 kvm varmgarage som kan rymma 4 bilar med lite pusslande.
Men mest används som mekplats på ena sidan och garageplats på andra sidan.
Garagevinden rymmer bilrelaterade delar.
Skärmtak som kan rymma 2 - 3 bilar, men som numera till en del ockuperas av hustruns vattenkannor, hinkar, blomkrukor, slangar, pinnar, spadar, krattor, räfsor, jordsäckar skottkärra m m som "spinnsidan" roar sig med i trädgården.
Själv har jag lagt beslag på plats för 2 storpallar med ved till kakelugnen.
Men en bil får plats gott och väl under skärmtaket ändå, som jag vintertid skärmar av med transparanta armerade pressenningar så att yrsnön inte kommer in(så mycket).
HSB´s bil står utomhus på den cirka 150 kvm stora asfaltplanen med eluttag för motor-& kupévärmare.
Jag har förklarat för henne hur besvärligt det är att köra ut och in genom de trånga portarna (220 cm).cool
Så klarar jag förvaringen av 4 - 6 bilar samt en verkstadsavdelning.
Kostnaden är noll.lol

Evildan
25 september 2016 ·

Undrar om en fastighet har samma taxeringsvärde och försäljningsvärde om det saknas låt oss ponera ett garage?
Ni som inbillar er det behöver en snabbkurs i ekonomi alternativt kan ni vara potentiella medverkande i TV3:s lyxfällan. 😑

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 september 2016 · 14 007 Inlägg

Evildan skrev:
Undrar om en fastighet har samma taxeringsvärde och försäljningsvärde om det saknas låt oss ponera ett garage?
Ni som inbillar er det behöver en snabbkurs i ekonomi alternativt kan ni vara potentiella medverkande i TV3:s lyxfällan. 😑

Haha!! Nu tror jag allt att farbror överdriver lite! wink
För att betala garagen behöver man inte ta flera SMS-lån i månaden så lite koll på huskostnaderna har man allt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Evildan
25 september 2016 ·

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:
Undrar om en fastighet har samma taxeringsvärde och försäljningsvärde om det saknas låt oss ponera ett garage?
Ni som inbillar er det behöver en snabbkurs i ekonomi alternativt kan ni vara potentiella medverkande i TV3:s lyxfällan. 😑

Haha!! Nu tror jag allt att farbror överdriver lite! wink
För att betala garagen behöver man inte ta flera SMS-lån i månaden så lite koll på huskostnaderna har man allt.

/Benny

Men...ditt garage är inte gratis utan du har betalat något någon gång för din fastighet eller amorterar för den? Elkostnaden och löpande underhåll för garagebyggnader får du väl inte till skänks av någon? wink
Därav är det ingalunda gratis.

Wabbzen
25 september 2016 · 174 Inlägg

bara bitterhet eller lider en del folk av den svenska avundsjukan? har man ett ganska nyrenoverat hus och ett gammalt litet garage från 1969 så är det huset/marken du betalar för.

men visst, ska söka till lyxfällan, då jag inte räknade med elen jag har i garaget. suck

Högerregeln, för dig som vill dö med vetskapen om att du hade rätt.
BMW 535d "M-sport" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang