Vad betalar ni för eran garageplats?

Evildan
25 september 2016 ·

Wabbzen skrev:
bara bitterhet eller lider en del folk av den svenska avundsjukan? har man ett ganska nyrenoverat hus och ett gammalt litet garage från 1969 så är det huset/marken du betalar för.

men visst, ska söka till lyxfällan, då jag inte räknade med elen jag har i garaget. suck

Du menar alltså att garaget inte alls påverkar köpeskillingen för din fastighet?
Jag är uppriktigt nyfiken.

Muttley
25 september 2016 ·

Wabbzen skrev:
bara bitterhet eller lider en del folk av den svenska avundsjukan? har man ett ganska nyrenoverat hus och ett gammalt litet garage från 1969 så är det huset/marken du betalar för.

men visst, ska söka till lyxfällan, då jag inte räknade med elen jag har i garaget. suck

Om du exkluderar garaget så är de ett garage jag inte hade ställt något av värde i.   För då är de ett ruckel som lär ramla ihop.
Mäklare värderar garaget när du säljer med.   Åtminstone på alla hus jag varit och tittat på.  Så inte är de gratis, och inte är de avundsjuka.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 september 2016 · 14 048 Inlägg

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:
Undrar om en fastighet har samma taxeringsvärde och försäljningsvärde om det saknas låt oss ponera ett garage?
Ni som inbillar er det behöver en snabbkurs i ekonomi alternativt kan ni vara potentiella medverkande i TV3:s lyxfällan. 😑

Haha!! Nu tror jag allt att farbror överdriver lite! wink
För att betala garagen behöver man inte ta flera SMS-lån i månaden så lite koll på huskostnaderna har man allt.

/Benny

Men...ditt garage är inte gratis utan du har betalat något någon gång för din fastighet eller amorterar för den? Elkostnaden och löpande underhåll för garagebyggnader får du väl inte till skänks av någon? wink
Därav är det ingalunda gratis.

Klart jag vet att jag amorterar och betalar ränta även för garage/förråd men när jag skrev att det inte kostade nåt så menade jag att det inte kommer nån extern faktura på garaget/förrådet.
Evil, är du lite retlig idag! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Muttley
25 september 2016 ·

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

Haha!! Nu tror jag allt att farbror överdriver lite! wink
För att betala garagen behöver man inte ta flera SMS-lån i månaden så lite koll på huskostnaderna har man allt.

/Benny

Men...ditt garage är inte gratis utan du har betalat något någon gång för din fastighet eller amorterar för den? Elkostnaden och löpande underhåll för garagebyggnader får du väl inte till skänks av någon? wink
Därav är det ingalunda gratis.

Klart jag vet att jag amorterar och betalar ränta även för garage/förråd men när jag skrev att det inte kostade nåt så menade jag att det inte kommer nån extern faktura på garaget/förrådet.
Evil, är du lite retlig idag! wink

/Benny

Jag kan ju med inkludera mitt garaget jag har till hyresrätten wink   Jag betalar alltså inget för de garaget isåfall. För de kommer inte på en extern faktura utan på samma :p

Evildan
25 september 2016 ·

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

Haha!! Nu tror jag allt att farbror överdriver lite! wink
För att betala garagen behöver man inte ta flera SMS-lån i månaden så lite koll på huskostnaderna har man allt.

/Benny

Men...ditt garage är inte gratis utan du har betalat något någon gång för din fastighet eller amorterar för den? Elkostnaden och löpande underhåll för garagebyggnader får du väl inte till skänks av någon? wink
Därav är det ingalunda gratis.

Klart jag vet att jag amorterar och betalar ränta även för garage/förråd men när jag skrev att det inte kostade nåt så menade jag att det inte kommer nån extern faktura på garaget/förrådet.
Evil, är du lite retlig idag! wink

/Benny

Jag trodde inget annat heller.
Men det var just "gratis" som fick mig att ställa motfrågan.
Då slipper vi iaf se dig i lyxfällan. wink
Inte retlig endast korrekt.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 september 2016 · 14 048 Inlägg

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:

Men...ditt garage är inte gratis utan du har betalat något någon gång för din fastighet eller amorterar för den? Elkostnaden och löpande underhåll för garagebyggnader får du väl inte till skänks av någon? wink
Därav är det ingalunda gratis.

Klart jag vet att jag amorterar och betalar ränta även för garage/förråd men när jag skrev att det inte kostade nåt så menade jag att det inte kommer nån extern faktura på garaget/förrådet.
Evil, är du lite retlig idag! wink

/Benny

Jag trodde inget annat heller.
Men det var just "gratis" som fick mig att ställa motfrågan.
Då slipper vi iaf se dig i lyxfällan. wink
Inte retlig endast korrekt.

Iaf. för det. Vad som kommer i framtiden kan man inte veta men jag hoppas jag slipper detta tramsiga program. smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
rcy
26 september 2016 · 1 705 Inlägg

Vettemannen skrev:
Klart jag vet att jag amorterar och betalar ränta även för garage/förråd men när jag skrev att det inte kostade nåt så menade jag att det inte kommer nån extern faktura på garaget/förrådet.

Det är lite det folk menar när dom refererar till lyxfällan, dom flesta som är med där brukar dra likhetstecken mellan ingen faktura och gratis, vilket kan vara ett fatalt misstag.
Men du verkar ha koll på det, du bara uttryckte dig lite slarvigt, så jag föreslår att vi släpper det och går vidare. smile

caromania Forummoderator
26 september 2016 · 9 296 Inlägg

Intressant att räkna på det där faktiskt. När jag räknar på mitt garage så har jag nog tjänat ca 571000kr på det under de 15 år jag bott i huset. Sedan får jag såklart dra av för elektricitet och renovering av garaget, så jag ligger nog 520000 plus. Om jag säljer.

Edit: Vilket ger en vinst på 2889kr/månad. Najs.

Senast redigerat av caromania (26 september 2016)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 september 2016 · 14 048 Inlägg

rcy skrev:

Vettemannen skrev:
Klart jag vet att jag amorterar och betalar ränta även för garage/förråd men när jag skrev att det inte kostade nåt så menade jag att det inte kommer nån extern faktura på garaget/förrådet.

Det är lite det folk menar när dom refererar till lyxfällan, dom flesta som är med där brukar dra likhetstecken mellan ingen faktura och gratis, vilket kan vara ett fatalt misstag.
Men du verkar ha koll på det, du bara uttryckte dig lite slarvigt, så jag föreslår att vi släpper det och går vidare. smile

Jovisst är det så.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Molna
28 september 2016 · 87 Inlägg

0 kr

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 september 2016 · 17 477 Inlägg

Det blir ju lite skevt beroende på vad man bor. Vi bor förvisso på "landet", Tjörn, västkusten men fick en billig lokal med en lägenhet på 42 kvm på ovanvåning för 5000:- plus moms.

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-996ff89ef36e0dd9f4732b80f625f7d4.jpg

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
caromania Forummoderator
28 september 2016 · 9 296 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Det blir ju lite skevt beroende på vad man bor. Vi bor förvisso på "landet", Tjörn, västkusten men fick en billig lokal med en lägenhet på 42 kvm på ovanvåning för 5000:- plus moms.

http://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-996ff89ef36e0dd9f4732b80f625f7d4.jpg

Oooh, vad sjysst! Det hade varit fint det där, perfekt för mitt motormuseum. cool Blir oerhört avis faktiskt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 september 2016 · 14 048 Inlägg

caromania skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Det blir ju lite skevt beroende på vad man bor. Vi bor förvisso på "landet", Tjörn, västkusten men fick en billig lokal med en lägenhet på 42 kvm på ovanvåning för 5000:- plus moms.

http://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-996ff89ef36e0dd9f4732b80f625f7d4.jpg

Oooh, vad sjysst! Det hade varit fint det där, perfekt för mitt motormuseum. cool Blir oerhört avis faktiskt.

Javisst fan ser det mysigt ut!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Jesper328
28 september 2016 · 2 371 Inlägg

333kr/månaden inklusive el och värme.
Vet inte riktigt hur stor yta det är men vi har plats för en Saab 96 samt en Supra/min Bmw.
Lite trångt och mysigt sådär men det funkar. smile

Up the RA
steifan DR!FTT3KN!K3R
28 september 2016 · 10 427 Inlägg

Mekplats är ju bara lyx, endast parkering för en dyr summa ska det vara lol

1x varmgarage med eluttag 516kr och 2x p-plats i p-garage 440kr/st (bredvid varandra givetvis)

Evildan
28 september 2016 ·

caromania skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Det blir ju lite skevt beroende på vad man bor. Vi bor förvisso på "landet", Tjörn, västkusten men fick en billig lokal med en lägenhet på 42 kvm på ovanvåning för 5000:- plus moms.

http://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-996ff89ef36e0dd9f4732b80f625f7d4.jpg

Oooh, vad sjysst! Det hade varit fint det där, perfekt för mitt motormuseum. cool Blir oerhört avis faktiskt.

Är du go eller,  det där äär ju på baksidan vettu...

caromania Forummoderator
28 september 2016 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

caromania skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Det blir ju lite skevt beroende på vad man bor. Vi bor förvisso på "landet", Tjörn, västkusten men fick en billig lokal med en lägenhet på 42 kvm på ovanvåning för 5000:- plus moms.

http://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-996ff89ef36e0dd9f4732b80f625f7d4.jpg

Oooh, vad sjysst! Det hade varit fint det där, perfekt för mitt motormuseum. cool Blir oerhört avis faktiskt.

Är du go eller,  det där äär ju på baksidan vettu...

Ska byta namn till Glenn, sedan åker jag ner.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
28 september 2016 ·

caromania skrev:

Evildan skrev:

caromania skrev:

Oooh, vad sjysst! Det hade varit fint det där, perfekt för mitt motormuseum. cool Blir oerhört avis faktiskt.

Är du go eller,  det där äär ju på baksidan vettu...

Ska byta namn till Glenn, sedan åker jag ner.

Stanna till hos mig på vägen ned så ska du få några breda vokaler med dig.

CC72
29 september 2016 · 1 661 Inlägg

Betalar? Jag får betalt runt tusenlappen / månad för mitt smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 september 2016 · 17 477 Inlägg

Kan ju meddela till Er som blir avis att det såldes komplett med förstahandkontrakt och alla inventarier för ett tag sedan. Får låna ett garage när jag behöver.

Kontoret i vårt gamla:
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2228988

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang