Airbag styrenhet AUDI A6 C5 2000 Avant

Martineliasson
23 september 2016 · 13 Inlägg

Tjena har nämligen köpt en beg airbag styrenhet och ja undrar om man måste koda om den beg? Den är tagen från en Avant med och nummren på styrenheten stämmer med den jag har hemma som är sönder.
Mvh Martin

Anders_TQ
23 september 2016 · 33 Inlägg

Om siffrorna stämmer exteriört så kommer boxen passa. Läs ur dess software code mha Vagcom/VCDS och sätt samma kod på en nya boxen (ifall den inte råkar vara samma förstås, vilket var fallet för mig när det hände).

Martineliasson
23 september 2016 · 13 Inlägg

tjena båda har samma 4b0 959 655E Men det är bara datumen som inte stämmer men borde la inte vara något fel. Kan du förklara på ett lite "enklare" om hur jag ska göra. Är det bara att sätta in den och sen radera felkoden eller vad ska ja göra med den "nya" airbag styrenheten.

Anders_TQ
24 september 2016 · 33 Inlägg

Vrid på tändningen med gamla boxen inkopplad och notera dess femsiffriga "soft. coding" som syns när du går in på airbagmodulen i Vagcom/VCDS. Googla bilder så ser du.
Vrid av tändningen, koppla in den nya boxen och vrid på tändningen och gå ånyo in i airbagmodulen i Vagcom/VCDS och notera dess femsiffriga "soft. coding". Om dessa stämmer överens behöver du inte göra något alls.
I händelse av att den nya boxen har annan software coding får du klicka på Recode och mata in den gamla boxens software code.

Som sagt, googla bilder så förstår du hur enkelt det är! Kan du läsa ur felkoder kan du göra det här. Lycka till!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang