Trött bil. Chrysler 300C -09.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 september 2016 · 17 470 Inlägg

Har en 2.7L V6. Den har aldrig varit en raket men tyckte nog att i farter runt 140-150 km/h idag så var den högst ovillig att öka farten på högsta växeln. Tog en stund. Har ju haft bilen sedan den var helt ny. Så klart man känner sin gamla kälke.

Den har varit bra mycket piggare. Extremt sällan jag kör så fort men just idag ville jag bara hem och var mer än lovligt trött på att köra bil. Det har blivit några hundra mil senaste veckan. Om det nu har med saken att göra.

Hur är den motorn egentligen? Några kända problem? Köra som en påtänd ekorre i ett par dagar kanske hjälper för att "sota ur skiten"?

Bilen går & låter perfekt som den alltid gjort.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 september 2016 · 14 042 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Har en 2.7L V6. Den har aldrig varit en raket men tyckte nog att i farter runt 140-150 km/h idag så var den högst ovillig att öka farten på högsta växeln. Tog en stund. Har ju haft bilen sedan den var helt ny. Så klart man känner sin gamla kälke.

Den har varit bra mycket piggare. Extremt sällan jag kör så fort men just idag ville jag bara hem och var mer än lovligt trött på att köra bil. Det har blivit några hundra mil senaste veckan. Om det nu har med saken att göra.

Hur är den motorn egentligen? Några kända problem? Köra som en påtänd ekorre i ett par dagar kanske hjälper för att "sota ur skiten"?

Bilen går & låter perfekt som den alltid gjort.

Det är nog bara för att du inte köpte en bil med V8:a. wink Skojar bara, vet inte varför den beter sig så.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 september 2016 · 17 470 Inlägg

Vettemannen skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Har en 2.7L V6. Den har aldrig varit en raket men tyckte nog att i farter runt 140-150 km/h idag så var den högst ovillig att öka farten på högsta växeln. Tog en stund. Har ju haft bilen sedan den var helt ny. Så klart man känner sin gamla kälke.

Den har varit bra mycket piggare. Extremt sällan jag kör så fort men just idag ville jag bara hem och var mer än lovligt trött på att köra bil. Det har blivit några hundra mil senaste veckan. Om det nu har med saken att göra.

Hur är den motorn egentligen? Några kända problem? Köra som en påtänd ekorre i ett par dagar kanske hjälper för att "sota ur skiten"?

Bilen går & låter perfekt som den alltid gjort.

Det är nog bara för att du inte köpte en bil med V8:a. wink Skojar bara, vet inte varför den beter sig så.

/Benny

Nej, jag kunde köpa en demobil med Hemi V8. 500 mil. Pigg jävel var det när jag provade den! Men valet blev av rent ekonomisk/säker modell. Stor fin bil på 2 ton som fraktar ungarna säkert med en förbrukning på 0,87 l/mil...

Provade förut och på fullgas med kickdown råmar den som en kåt Gnu som sätter på en igelkott. Fort går det med. Fast vid min vanliga "kärringkörning" är den trött. Vid 3800 rpm vaknar den som vanligt. Märkligt.

Bilen har idag rullat 7800 mil.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Curse
27 september 2016 · 686 Inlägg

Antar att servad som den skall. Min tanke går mot luftfilter och bränslefilter. Alternativt en katalysator som säckat ihop invertes.

Mazda 6 "MPS" (2006)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 september 2016 · 17 470 Inlägg

Curse skrev:
Antar att servad som den skall. Min tanke går mot luftfilter och bränslefilter. Alternativt en katalysator som säckat ihop invertes.

Extremt välservad. Men luftfilter ska kollas!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Curse
27 september 2016 · 686 Inlägg

Har växellådsoljan blivit bytt nångång inklusive filter? Tänker då främst automatlåda. Vet int hur Chryslers service program ser ut. Men antar att oljan ska bytas i lådorna nån gång.

Mazda 6 "MPS" (2006)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 september 2016 · 17 470 Inlägg

Dumjävel! Jag alltså...

Kom på, på motorvägen idag, att den bara varvar 2200rpm i 120+ km/h. Vaffan? Har någon bytt utväxling? Svaret är ja... Satte ju på 20" med 245:or fram och 285:or bak... Hade 18" innan. Problemet löst.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Curse
29 september 2016 · 686 Inlägg

HAHA! Kan vara en orsak till att den känns slö wink tongue

Mazda 6 "MPS" (2006)
Evildan
29 september 2016 ·

Sitter här och ler... 😂

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 september 2016 · 17 470 Inlägg

Evildan skrev:
Sitter här och ler... 😂

Och vad är 128514? Vill du vi ska swisha pengar till dig :-)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
29 september 2016 ·

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:
Sitter här och ler... 😂

Och vad är 128514? Vill du vi ska swisha pengar till dig :-)

Nya versionen av sidan förefaller ha några buggar?
😑
Men visst kan du swisha, samma nummer du använder för samtal. 😊

Nya koder innebär att jag använt smileys.
☺😊😉😐😢

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang