Välkommen till nya Garaget!

-Akerfeldt-
1 december 2016 · 2 638 Inlägg

Brådhis skrev:
Det enda jag saknar är att få tillbaka "senast i forumet" längst ner så att när man läst klart nånting så klickar man sig bara vidare istället för att scrolla hela vägen upp igen. smile

//Brådhis

Håller med att senast i forumet längst ner saknas, är ett jäkla scrollande upp och ner efter uppdateringen hmm Men i övrigt, bra jobbat med uppdateringen smile

Blinkersolja <<<<<MÅNGA SOM BEHÖVER FYLLA PÅ MED DET.
7 december 2016 · 306 Inlägg

chrizz skrev:

Blinkersolja skrev:
Varför kan man inte få en BBCode från en bild på bilen man äger och lägga in den bilden i ett forum?.Som det är nu måste man ju lägga in en bild på bilen man äger i ett fotoalbum och ta BBCoden därifrån...Verkar ju jättedumt.

Ska fixa en sån ruta under dela för bildbilder också. Har missat det helt enkelt. Ordnar det i nästa vecka. Tills dess kan du kopiera bildlänken bara och lägga den inom img-bbcode-taggen

Kod:
[url]länk till jpg[/url]

Hej!
Nästa vecka har varit så var är rutan du skulle fixa?.

2 "fel" till kommer här.

1) Varför kan man inte lägga in en omslgsbild på bilen man äger utan att lägga in bilden man vill använda som omlagsbild i ett album först för att sen ta bilden därifrån?.

2) På "gamla" garaget kunde man lägga in en video på sin presentation men den funktionen har försvunnit och då undrar man ju varför?.

*RÖSTA OCH KOMMENTERA GÄRNA MIN SILVERPIL* http://www.garaget.org/?car=398821...........*FÖRR VAR DET NU FAST JÄVLIGARE VAR DET DESTO VÄRRE MEN SÅHÄR JÄVLA DÅLIGT HAR DET TA MIG FAN ALDRIG VARIT SÄMRE.*
Skoda OCTAVIA RS II 2,0 TFSI. "BLUE VISION X3M EDITION.270 HK." (2008)
chrizz Administratör
8 december 2016 · 11 783 Inlägg

Blinkersolja skrev:

chrizz skrev:

Blinkersolja skrev:
Varför kan man inte få en BBCode från en bild på bilen man äger och lägga in den bilden i ett forum?.Som det är nu måste man ju lägga in en bild på bilen man äger i ett fotoalbum och ta BBCoden därifrån...Verkar ju jättedumt.

Ska fixa en sån ruta under dela för bildbilder också. Har missat det helt enkelt. Ordnar det i nästa vecka. Tills dess kan du kopiera bildlänken bara och lägga den inom img-bbcode-taggen

Kod:
[url]länk till jpg[/url]

Hej!
Nästa vecka har varit så var är rutan du skulle fixa?.

2 "fel" till kommer här.

1) Varför kan man inte lägga in en omslgsbild på bilen man äger utan att lägga in bilden man vill använda som omlagsbild i ett album först för att sen ta bilden därifrån?.

2) På "gamla" garaget kunde man lägga in en video på sin presentation men den funktionen har försvunnit och då undrar man ju varför?.

Det är fixat ju. Tryck på dela för en bilbild så ser du bbcode (på bilens sida).

1) funktionen var sent påtänkt, och vi ville få med den så det fick bli så här eller inte alls. Vi ska fixa så man kan ladda upp direkt också.

2) youtube-taggen bör funka i presentationen? Vi har inte ändrat det medvetet iaf, så funkar det inte får vi kika på det.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Lill-emme
9 december 2016 · 60 Inlägg

Hej ny här på garaget. Har en 200 bilder lite drygt som jag skulle vilja ladda upp på sidan men när jag ska lägga in dem i ett fotoalbum som man tydligen måste göra först innan man kan använda dem i en projekttråd(?) så kan jag bara ladda upp en bild i taget! Finns det nåt enklare sätt eller är det de enda?

Mercedes 200 "Kompakt" (1975)
chrizz Administratör
9 december 2016 · 11 783 Inlägg

Lill-emme skrev:
Hej ny här på garaget. Har en 200 bilder lite drygt som jag skulle vilja ladda upp på sidan men när jag ska lägga in dem i ett fotoalbum som man tydligen måste göra först innan man kan använda dem i en projekttråd(?) så kan jag bara ladda upp en bild i taget! Finns det nåt enklare sätt eller är det de enda?

Ja, det är bara att markera alla du vill ladda upp för att skicka upp flera på en gång. Funkar oavsett om du använder mobilen, datorn eller en tablet.

mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
9 december 2016 · 11 783 Inlägg

chrizz skrev:

Lill-emme skrev:
Hej ny här på garaget. Har en 200 bilder lite drygt som jag skulle vilja ladda upp på sidan men när jag ska lägga in dem i ett fotoalbum som man tydligen måste göra först innan man kan använda dem i en projekttråd(?) så kan jag bara ladda upp en bild i taget! Finns det nåt enklare sätt eller är det de enda?

Ja, det är bara att markera alla du vill ladda upp för att skicka upp flera på en gång. Funkar oavsett om du använder mobilen, datorn eller en tablet.

mvh

En annan sak, du kan ladda upp bilder till fotoalbumet som hör till projektet direkt via forumet och din projekttråd (via "Skriv nytt inlägg", där hittar du också en knapp "Bilder"), då infogas också BBcode automatiskt i inlägget, så slipper du hålla på med sånt i efterhand för att visa bilderna.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Lill-emme
9 december 2016 · 60 Inlägg

chrizz skrev:

chrizz skrev:

Lill-emme skrev:
Hej ny här på garaget. Har en 200 bilder lite drygt som jag skulle vilja ladda upp på sidan men när jag ska lägga in dem i ett fotoalbum som man tydligen måste göra först innan man kan använda dem i en projekttråd(?) så kan jag bara ladda upp en bild i taget! Finns det nåt enklare sätt eller är det de enda?

Ja, det är bara att markera alla du vill ladda upp för att skicka upp flera på en gång. Funkar oavsett om du använder mobilen, datorn eller en tablet.

mvh

En annan sak, du kan ladda upp bilder till fotoalbumet som hör till projektet direkt via forumet och din projekttråd (via "Skriv nytt inlägg", där hittar du också en knapp "Bilder"), då infogas också BBcode automatiskt i inlägget, så slipper du hålla på med sånt i efterhand för att visa bilderna.

Gjorde så! Markerade och tryckte på "öppna", då kom det upp en varningsruta som sade att det inte gick att föra över flera på en gång.
Löste sig dock nu när jag insåg att det stod (det går ej att flytta flera filer från denna platsen). Det var när jag försökte flytta bilderna direkt från telefon till fotoalbumet på min sida. När jag flyttade över alla bilder till datorn först så gick det sedan i sin tur att flytta flera i taget till fotoalbumet. Vet inte om det beror på garaget eller min telefon dock hmm

Mercedes 200 "Kompakt" (1975)
Djo
9 december 2016 · 10 157 Inlägg

Lill-emme skrev:

chrizz skrev:

chrizz skrev:

Ja, det är bara att markera alla du vill ladda upp för att skicka upp flera på en gång. Funkar oavsett om du använder mobilen, datorn eller en tablet.

mvh

En annan sak, du kan ladda upp bilder till fotoalbumet som hör till projektet direkt via forumet och din projekttråd (via "Skriv nytt inlägg", där hittar du också en knapp "Bilder"), då infogas också BBcode automatiskt i inlägget, så slipper du hålla på med sånt i efterhand för att visa bilderna.

Gjorde så! Markerade och tryckte på "öppna", då kom det upp en varningsruta som sade att det inte gick att föra över flera på en gång.
Löste sig dock nu när jag insåg att det stod (det går ej att flytta flera filer från denna platsen). Det var när jag försökte flytta bilderna direkt från telefon till fotoalbumet på min sida. När jag flyttade över alla bilder till datorn först så gick det sedan i sin tur att flytta flera i taget till fotoalbumet. Vet inte om det beror på garaget eller min telefon dock hmm

Att ladda upp 200 bilder på ett bräde med en telefon får väl anses rätt extremt wink som du bör se på datorn tar det en stund.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
chrizz Administratör
9 december 2016 · 11 783 Inlägg

Lill-emme skrev:

chrizz skrev:

chrizz skrev:

Ja, det är bara att markera alla du vill ladda upp för att skicka upp flera på en gång. Funkar oavsett om du använder mobilen, datorn eller en tablet.

mvh

En annan sak, du kan ladda upp bilder till fotoalbumet som hör till projektet direkt via forumet och din projekttråd (via "Skriv nytt inlägg", där hittar du också en knapp "Bilder"), då infogas också BBcode automatiskt i inlägget, så slipper du hålla på med sånt i efterhand för att visa bilderna.

Gjorde så! Markerade och tryckte på "öppna", då kom det upp en varningsruta som sade att det inte gick att föra över flera på en gång.
Löste sig dock nu när jag insåg att det stod (det går ej att flytta flera filer från denna platsen). Det var när jag försökte flytta bilderna direkt från telefon till fotoalbumet på min sida. När jag flyttade över alla bilder till datorn först så gick det sedan i sin tur att flytta flera i taget till fotoalbumet. Vet inte om det beror på garaget eller min telefon dock hmm

vad är det för telefon? Jag har testa med nyare versioner av iOS och Android, och det fungerar fint. Men som nån skrev, 200 bilder är kanske att ta i med mobilen. Det fyller ju albumet dessutom. ett 10-20-tal kanske är rimligare då.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Lill-emme
10 december 2016 · 60 Inlägg

chrizz skrev:

Lill-emme skrev:

chrizz skrev:

En annan sak, du kan ladda upp bilder till fotoalbumet som hör till projektet direkt via forumet och din projekttråd (via "Skriv nytt inlägg", där hittar du också en knapp "Bilder"), då infogas också BBcode automatiskt i inlägget, så slipper du hålla på med sånt i efterhand för att visa bilderna.

Gjorde så! Markerade och tryckte på "öppna", då kom det upp en varningsruta som sade att det inte gick att föra över flera på en gång.
Löste sig dock nu när jag insåg att det stod (det går ej att flytta flera filer från denna platsen). Det var när jag försökte flytta bilderna direkt från telefon till fotoalbumet på min sida. När jag flyttade över alla bilder till datorn först så gick det sedan i sin tur att flytta flera i taget till fotoalbumet. Vet inte om det beror på garaget eller min telefon dock hmm

vad är det för telefon? Jag har testa med nyare versioner av iOS och Android, och det fungerar fint. Men som nån skrev, 200 bilder är kanske att ta i med mobilen. Det fyller ju albumet dessutom. ett 10-20-tal kanske är rimligare då.

Mvh

S5 Mini

Gick faktiskt inte ens med två bilder åt gången. Kanske går det inte för att processen inte ska bli avbruten och göra bilderna korrupta på telefon elr nåt eftersom det tar så lång tid? Hur som helst så överlever jag nog roll

Mercedes 200 "Kompakt" (1975)
Lill-emme
11 december 2016 · 60 Inlägg

Råkade klicka på en bild som jag laddat upp när jag höll på att lägga till en bil. Flyttades från sidan och allt jag skrivit om bilen försvann:/

Mercedes 200 "Kompakt" (1975)
Blinkersolja <<<<<MÅNGA SOM BEHÖVER FYLLA PÅ MED DET.
12 december 2016 · 306 Inlägg

Läste om reglerna här på Garaget men hitta inte någon regel om att man INTE får länka till en stylingsida i sin beskrivning om bilen man äger så alltså går det bra?.

Här är en annan regel
"5§ Bortglömda bilar tas bort
Aktuella bilar som legat orörda en längre tid riskeras att inaktiveras och därefter raderas helt." och det finns en hel uppsjö av bilar som är bortglömda sen länge,vissa har ju inte varit aktiva sen 2009 typ så en rensning av bortglömda bilar kanske skulle vara på sin plats?.

*RÖSTA OCH KOMMENTERA GÄRNA MIN SILVERPIL* http://www.garaget.org/?car=398821...........*FÖRR VAR DET NU FAST JÄVLIGARE VAR DET DESTO VÄRRE MEN SÅHÄR JÄVLA DÅLIGT HAR DET TA MIG FAN ALDRIG VARIT SÄMRE.*
Skoda OCTAVIA RS II 2,0 TFSI. "BLUE VISION X3M EDITION.270 HK." (2008)
chrizz Administratör
12 december 2016 · 11 783 Inlägg

Blinkersolja skrev:
Läste om reglerna här på Garaget men hitta inte någon regel om att man INTE får länka till en stylingsida i sin beskrivning om bilen man äger så alltså går det bra?.

Här är en annan regel
"5§ Bortglömda bilar tas bort
Aktuella bilar som legat orörda en längre tid riskeras att inaktiveras och därefter raderas helt." och det finns en hel uppsjö av bilar som är bortglömda sen länge,vissa har ju inte varit aktiva sen 2009 typ så en rensning av bortglömda bilar kanske skulle vara på sin plats?.

Ja, det går utmärkt om vissa kriterier uppfylls. Det finns ju en sektion om marknadsföring i reglerna, så kolla där. Den sektionen gäller ju även signaturen så sätt.

Ang. gamla bilar så diskuterar vi det där lite, och regeln bör nog formuleras om kanske. Jag menar, en bil man har markerad som såld kan ju vara kvar tycker jag, det finns ju inte mycket man kan uppdatera där liksom. De övriga kan väl diskuteras, men samtidigt tycker jag nog inte de gör någon skada heller om de ligger kvar. Vad vi snarare borde fokusera på är att ta bort inaktiva användare (och då framför allt de utan bilar), men först vill vi försöka nå dessa för att påminna lite om sajten smile Vi kikar på den biten och hur vi ska göra rent praktiskt, sen får vi se hur det blir helt enkelt. Dock så skadar Inget av detta på något sätt egentligen tycker jag, så vi har inte riktigt prioriterat "upprensning" än. Men vi vill ta tag i det så småningom iallafall...

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Blinkersolja <<<<<MÅNGA SOM BEHÖVER FYLLA PÅ MED DET.
12 december 2016 · 306 Inlägg

chrizz skrev:

Blinkersolja skrev:
Läste om reglerna här på Garaget men hitta inte någon regel om att man INTE får länka till en stylingsida i sin beskrivning om bilen man äger så alltså går det bra?.

Här är en annan regel
"5§ Bortglömda bilar tas bort
Aktuella bilar som legat orörda en längre tid riskeras att inaktiveras och därefter raderas helt." och det finns en hel uppsjö av bilar som är bortglömda sen länge,vissa har ju inte varit aktiva sen 2009 typ så en rensning av bortglömda bilar kanske skulle vara på sin plats?.

Ja, det går utmärkt om vissa kriterier uppfylls. Det finns ju en sektion om marknadsföring i reglerna, så kolla där. Den sektionen gäller ju även signaturen så sätt.

Ang. gamla bilar så diskuterar vi det där lite, och regeln bör nog formuleras om kanske. Jag menar, en bil man har markerad som såld kan ju vara kvar tycker jag, det finns ju inte mycket man kan uppdatera där liksom. De övriga kan väl diskuteras, men samtidigt tycker jag nog inte de gör någon skada heller om de ligger kvar. Vad vi snarare borde fokusera på är att ta bort inaktiva användare (och då framför allt de utan bilar), men först vill vi försöka nå dessa för att påminna lite om sajten smile Vi kikar på den biten och hur vi ska göra rent praktiskt, sen får vi se hur det blir helt enkelt. Dock så skadar Inget av detta på något sätt egentligen tycker jag, så vi har inte riktigt prioriterat "upprensning" än. Men vi vill ta tag i det så småningom iallafall...

Mvh

Ja,självklart ska sålda bilar vara kvar för annars försvinner ju mina sålda bilar :-( och det vill jag ju inte men det finns ju dom som äger sina bilar men har inte varit inloggade på väldigt länge och därmed har varit inaktiva en längre tid.

*RÖSTA OCH KOMMENTERA GÄRNA MIN SILVERPIL* http://www.garaget.org/?car=398821...........*FÖRR VAR DET NU FAST JÄVLIGARE VAR DET DESTO VÄRRE MEN SÅHÄR JÄVLA DÅLIGT HAR DET TA MIG FAN ALDRIG VARIT SÄMRE.*
Skoda OCTAVIA RS II 2,0 TFSI. "BLUE VISION X3M EDITION.270 HK." (2008)
Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
18 december 2016 · 314 Inlägg

Nu har jag märkt att man inte kan avprenumerera från avslutade projekt. Varför det?

Youtube.com/Theeurobandit
chrizz Administratör
19 december 2016 · 11 783 Inlägg

Eurobandit skrev:
Nu har jag märkt att man inte kan avprenumerera från avslutade projekt. Varför det?

Vi får kika på det. Det borde fungera kan jag tycka. Jag hojta till här när vi kikat på det.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
19 december 2016 · 6 474 Inlägg

farbrorbozze skrev:

chrizz skrev:

farbrorbozze skrev:
när man laddar upp bild från mobilen, finns det då ingen möjlighet att få upp en ruta & skriva text om bilden direkt vid uppladdningen? eller måste man gå in & redigera varje bild i efterhand?
(Samsung Galaxy S4 med googlecrome eller vad webbläsaren heter)

Du menar när man laddar upp direkt i en projekttråd då t.ex? Förklara gärna mer hur du skulle vilja det skulle vara (och var).

Problemet som jag ser det är om man t.ex. är i ett fotoalbum och väljer att ladda upp 50 bilder på en gång, och sen får man upp rutor för beskrivning av varje bild automatiskt... det skulle bli ett ganska stort irritationsmoment för många misstänker jag. Så kan vi ju inte ha det. Men för projekttrådar där man kanske lägger upp några enstaka bilder åt gången så skulle det ju kunna tillföra något, inte minst för att man då ju laddar upp "externt", dvs man är inte i fotoalbumet när man laddar upp. Forum -> ladda upp -> min sida -> album -> beskriv bild är ju lite omständigt i efterhand, det kan jag hålla med om. Jag har faktiskt inte tänk på det alls tidigare, så vi får nog kika på hur man skulle kunna lösa det bra.

Men som sagt, förklara gärna mer hur du skulle vilja det såg ut i ditt fall  (och var du vill ha det). Det kanske är nått annat scenario än det jag beskrev tänker jag...

Nä när jag laddar upp bild i fotoalbum, så fort jag klickar på bilden jag vill ladda upp från min tele så laddas den upp & hamnar sist i albumet.

Har även provat ladda upp flera bilder samtidigt men samma sak, laddas upp direkt i slutet på albumet & jag får gå in på respektive bild & lägga till text i efterhand. (Samsung galaxy S4)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
chrizz Administratör
22 december 2016 · 11 783 Inlägg

chrizz skrev:

Eurobandit skrev:
Nu har jag märkt att man inte kan avprenumerera från avslutade projekt. Varför det?

Vi får kika på det. Det borde fungera kan jag tycka. Jag hojta till här när vi kikat på det.

Mvh

Nu ska det här fungera.

Vi har även fixat några andra småsaker:
* Radering av en avstängd bil fungerade tydligen inte, men fungerar nu
* Ändrat så att automatgenererade lösenord är mer lättlästa genom att exkludera tecknen O (bokstav) 0 (siffra) och I (bokstav).

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
M-Thooor
27 december 2016 · 410 Inlägg

chrizz skrev:

chrizz skrev:

Eurobandit skrev:
Nu har jag märkt att man inte kan avprenumerera från avslutade projekt. Varför det?

Vi får kika på det. Det borde fungera kan jag tycka. Jag hojta till här när vi kikat på det.

Mvh

Nu ska det här fungera.

Vi har även fixat några andra småsaker:
* Radering av en avstängd bil fungerade tydligen inte, men fungerar nu
* Ändrat så att automatgenererade lösenord är mer lättlästa genom att exkludera tecknen O (bokstav) 0 (siffra) och I (bokstav).

Blir bara bättre och bättre smile
Något som jag saknar är att man tidigare kunde se angiven effekt (hk/nm) på bilarna som ligger på förstasidan. Kanske inte så många som tänker på det men det vore ett roligt tillägg tycker jag smile

Toyota Supra Mk3 "Ma70" (1992)
avse
2 januari 2017 · 169 Inlägg

En sak som jag stört mig rätt länge på är när man är inne och kikar på någons bil och sedan vill backa tillbaka... Eftersom vi användare är så lata så vore det ju skönt om ni istället knåpade ihop så den inte laddar om sidan utan bara bläddrar vidare med hjälp av javascript eller något..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang