Välkommen till nya Garaget!

chrizz Administratör
3 oktober 2016 · 11 780 Inlägg

Sådär. Vi har uppdaterat forumet lite nu. Får se vad ni tycker om det.

Ang. arkiveringsknappen så är den som jag skrev tidigare i tråden tillfälligt inaktiverad då vi upptäckte ett problem med funktionen som måste åtgärdas. Den kommer tillbaka snart.

Byta bild gör du genom att trycka på höger eller vänster sida om bilden. Det dyker upp indikationer om det när man håller musen över bilden. Men även detta finns på en TODO-lista för justering då det inte var tillräckligt tydligt tydligen.

mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
iinaminna
3 oktober 2016 · 1 Inlägg

Mycket snygg design och bra användningsmässigt! smile

Bierstube
3 oktober 2016 · 616 Inlägg

eastmotorsport skrev:
Slutligen skulle jag uppskatta om ej aktiva bilar och användare kan påminnas eller tas bort, det är trist med gamla ej aktuella saker på sidan.

Det håller jag verkligen inte med om. Jag är nostalgiker, jag gillar the old shit. Jag har alltid gillat att titta tillbaks på bilder och minnas bilar från förr.
Många som lägger fokus på sina bilar har marginellt med tid eller intresse till att sitta vid internet och uppdatera dagarna i ända, så det kan bli att många bilder från träffar eller på användares bilar inte är uppdaterade på många år. Jag ser dock inte alls problemet med att låta detta material fortsätta vara online, tvärtom. Det är positivt för bilhobbyn att kunna diskutera och visa upp den fina historien bilhobbyn har. Och, som sagt, var finns det negativa i detta? Du kan ju alltid välja att sortera bilar efter "senast uppdaterade" så slipper du behöva utsättas för den hemska synen att se bilder som ej laddats upp de senaste månaderna.

Senast redigerat av Bierstube (3 oktober 2016)

amoreex
3 oktober 2016 · 2 712 Inlägg

Hej!
Märkte igår kväll.. går jag in i något av mina fotoalbum så kan jag inte se bilderna..

Alla bilder finns där, men klickar jag in på den så visas den typ som.. "trasig bild"
Kör senaste från Chrome.

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
chrizz Administratör
3 oktober 2016 · 11 780 Inlägg

amoreex skrev:
Hej!
Märkte igår kväll.. går jag in i något av mina fotoalbum så kan jag inte se bilderna..

Alla bilder finns där, men klickar jag in på den så visas den typ som.. "trasig bild"
Kör senaste från Chrome.

Vi kikar på det omgående. Bilderna är inte borta, så ta inte bort något album. Det är endast visningen det är nått fel på. Jag återkommer.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 oktober 2016 · 17 380 Inlägg

chrizz skrev:

amoreex skrev:
Hej!
Märkte igår kväll.. går jag in i något av mina fotoalbum så kan jag inte se bilderna..

Alla bilder finns där, men klickar jag in på den så visas den typ som.. "trasig bild"
Kör senaste från Chrome.

Vi kikar på det omgående. Bilderna är inte borta, så ta inte bort något album. Det är endast visningen det är nått fel på. Jag återkommer.

Fungerar för mig.

Firefox 49.0.1

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
amoreex
3 oktober 2016 · 2 712 Inlägg

chrizz skrev:

amoreex skrev:
Hej!
Märkte igår kväll.. går jag in i något av mina fotoalbum så kan jag inte se bilderna..

Alla bilder finns där, men klickar jag in på den så visas den typ som.. "trasig bild"
Kör senaste från Chrome.

Vi kikar på det omgående. Bilderna är inte borta, så ta inte bort något album. Det är endast visningen det är nått fel på. Jag återkommer.

Nej det vet jag smile
Höger klickar jag och kopierar bildadress så endast bilden öppnas i en ny flik så kan jag se bilderna, det är som du säger bildvisningen som strular..

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
chrizz Administratör
3 oktober 2016 · 11 780 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

chrizz skrev:

amoreex skrev:
Hej!
Märkte igår kväll.. går jag in i något av mina fotoalbum så kan jag inte se bilderna..

Alla bilder finns där, men klickar jag in på den så visas den typ som.. "trasig bild"
Kör senaste från Chrome.

Vi kikar på det omgående. Bilderna är inte borta, så ta inte bort något album. Det är endast visningen det är nått fel på. Jag återkommer.

Fungerar för mig.

Firefox 49.0.1

Det gällde bara en viss typ av bilder i en äldre version av galleriet, och även då gällde det bara en begränsad typ av bilder. Nya bilder funkar fint vad jag vet. Men nu är det här fixat också.

amoreex skrev:

chrizz skrev:

amoreex skrev:
Hej!
Märkte igår kväll.. går jag in i något av mina fotoalbum så kan jag inte se bilderna..

Alla bilder finns där, men klickar jag in på den så visas den typ som.. "trasig bild"
Kör senaste från Chrome.

Vi kikar på det omgående. Bilderna är inte borta, så ta inte bort något album. Det är endast visningen det är nått fel på. Jag återkommer.

Nej det vet jag smile
Höger klickar jag och kopierar bildadress så endast bilden öppnas i en ny flik så kan jag se bilderna, det är som du säger bildvisningen som strular..

Det bör vara fixat nu som jag redan skrev ovan. Säg gärna till om du upptäcker något mer.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
3 oktober 2016 · 11 780 Inlägg

Vad tycker ni om bilvisningen i inläggen då? Ska vi ha det så här?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
3 oktober 2016 · 11 780 Inlägg

CarpeDiem skrev:

chrizz skrev:

CarpeDiem skrev:
Videoklippet jag har i presentationen är borta, nu är det bara en länk.

Ah, se där. Vi har missat att ta hänsyn till bbcode där verkar det som. Låt det vara som det är så hoppar det igång igen imorgon när vi fixat det.

Har hållt igång hjärncellerna mycket idag, är helt slut så nu tänker jag dricka vidare på min välförtjänta öl, och ta en till bit hemmagjord äpplepaj med vaniljsås wink

Videoklippet är fortfarande borta, när kommer det igång? smile

Nu funkar det smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
eastmotorsport -sommar ska de va....
3 oktober 2016 · 4 524 Inlägg

Bierstube skrev:

eastmotorsport skrev:
Slutligen skulle jag uppskatta om ej aktiva bilar och användare kan påminnas eller tas bort, det är trist med gamla ej aktuella saker på sidan.

Det håller jag verkligen inte med om. Jag är nostalgiker, jag gillar the old shit. Jag har alltid gillat att titta tillbaks på bilder och minnas bilar från förr.
Många som lägger fokus på sina bilar har marginellt med tid eller intresse till att sitta vid internet och uppdatera dagarna i ända, så det kan bli att många bilder från träffar eller på användares bilar inte är uppdaterade på många år. Jag ser dock inte alls problemet med att låta detta material fortsätta vara online, tvärtom. Det är positivt för bilhobbyn att kunna diskutera och visa upp den fina historien bilhobbyn har. Och, som sagt, var finns det negativa i detta? Du kan ju alltid välja att sortera bilar efter "senast uppdaterade" så slipper du behöva utsättas för den hemska synen att se bilder som ej laddats upp de senaste månaderna.

Jag skrev också påminnas. Men de som ligger kvar sen flera år och ägaren inte ens vart inloggad, då känns både bilinnehavet och det övriga tämligen föråldrat. Bilarna har i många fall sålts och fått nya ägare.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Bierstube
3 oktober 2016 · 616 Inlägg

chrizz skrev:
Vad tycker ni om bilvisningen i inläggen då? Ska vi ha det så här?

Ser bra ut, tycker jag.

Bierstube
3 oktober 2016 · 616 Inlägg

eastmotorsport skrev:
Men de som ligger kvar sen flera år och ägaren inte ens vart inloggad, då känns både bilinnehavet och det övriga tämligen föråldrat. Bilarna har i många fall sålts och fått nya ägare.

Det kan stämma men är inte skäl nog för att raderas. Det känns fortfarande omotiverat. Man ser ju ifall ägarna inte varit inloggade på flera år (jag har många sådana bland mina favoritbilar och det skulle vara en stor förlust både för garaget.org och bilhobbyn om ditt förslag bifalles). Jag älskar att gå in och kolla på bilder på äldre bilbyggen, att bilarna sålts vidare eller förfallit tar inte på nåt sätt bort entusiasmen kring att bevittna dessa äldre byggen - snarare tvärtom.

eastmotorsport -sommar ska de va....
3 oktober 2016 · 4 524 Inlägg

chrizz.   Bilderna ser ut att vara i dålig upplösning på mobilen, jag kör med iPhone 6. Det är alltså innan jag klickar upp dom i större storlek.  Lite sån känsla har jag även i stationär dator.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
chrizz Administratör
3 oktober 2016 · 11 780 Inlägg

eastmotorsport skrev:
chrizz.   Bilderna ser ut att vara i dålig upplösning på mobilen, jag kör med iPhone 6. Det är alltså innan jag klickar upp dom i större storlek.  Lite sån känsla har jag även i stationär dator.

Det stämmer tyvärr. Det är de gamla thumbnailsen som vi inte kunnat skala om (de som syns på bilens sida t.ex. innan man går vidare och klickar för att se en bild i full storlek). Alla nya bilder får även högupplösta fina thumbnails, men de gamla är det lite sämre med. Vi kommer tyvärr inte ifrån detta, utan de gamla bilderna får fasas ut med tiden.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 oktober 2016 · 17 380 Inlägg

Förnyat både profilbild & visningsbild på Roffe (Yaris)

Jag är en gammal trög fan. Vill fortfarande ha Bilarna "vid sidan om".

Fast Profilbilden har blivit större, jag vet, men en hederlig avatar i fyrkantformat saknas... Vad tycker ni andra?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
chrizz Administratör
3 oktober 2016 · 11 780 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Förnyat både profilbild & visningsbild på Roffe (Yaris)

Jag är en gammal trög fan. Vill fortfarande ha Bilarna "vid sidan om".

Fast Profilbilden har blivit större, jag vet, men en hederlig avatar i fyrkantformat saknas... Vad tycker ni andra?

Problemet blir att det blir väldigt lite kvar till inlägget om man lägger de vid sidan. Men sen tror jag nog att även en "gammal trög fan" som du vänjer dig så småningom wink

De runda profilbilderna går ju i linje med övriga på sajten, så jag vet inte. Sen är det en tydlig skillnad på bilbilderna och profilbilderna i och med rundningen. Men vi får känna på det helt enkelt så får vi se hur vi gör.

Jag håller på med en tydligare navigering för bilder nu i vilket fall. Eller snarare att pilarna över bilden dyker upp direkt och döljs automatiskt efter nån sekund så de inte är i vägen (nu visas de endast om man håller musen över bilden). Det borde göra det hela glasklart var man kan trycka för att komma vidare.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Djo
3 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

Större profilbild fungerar för mig (kan vänja mig och man ser vad det föreställer.

Dock undrar jag hur det blir med bilarna underst fungerar bra tycker jag, Men hittills inte sett någon med fler än tre bilar om någon har det blir det två rader då eller ?

Känns som det kan bli lite plottrigt då.

För övrigt kan jag bara hålla med Bierstube finns många äldre bilar som är intressanta som är dåligt eller inte alls uppdaterade och ägarna inte varigt in på åratal men tycker inte dom ska tass bort.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
chrizz Administratör
3 oktober 2016 · 11 780 Inlägg

Djo skrev:
Större profilbild fungerar för mig (kan vänja mig och man ser vad det föreställer.

Dock undrar jag hur det blir med bilarna underst fungerar bra tycker jag, Men hittills inte sett någon med fler än tre bilar om någon har det blir det två rader då eller ?

Känns som det kan bli lite plottrigt då.

För övrigt kan jag bara hålla med Bierstube finns många äldre bilar som är intressanta som är dåligt eller inte alls uppdaterade och ägarna inte varigt in på åratal men tycker inte dom ska tass bort.

Ja, det blir två rader då. Men vi visar endast bilar man äger just nu här, och det finns ju inte så jättemånga som äger så många bilar samtidigt. Har ju sett folk här som har en hel bilpark förvisso, men då kan vi ju sätta en hård gräns på att visa typ 6 bilar max och sen får man klicka sig vidare för att se resten...

Det är ju ändå bättre med två rader och sex bilar, än sex rader och sex bilar som det var tidigare när vi staplade alla på varandra (visserligen blir de staplade på varandra i mobilen nu av utrymmesskäl). Men vi får suga på karamellen lite tycker jag, så får vi fixa nått sätt att dölja de på med en visa-knapp om det skulle bli störande att vissa har för många bilar.

Man skulle t.ex. kunna visa en rad med bilar (tre st) och sen visa en halv rad till och tona ut de i bakgrundsfärgen på inlägget (så att man ser att det finns fler bilar) och lägga på en knapp (typ en pil ned) för att expandera resten under inlägget.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Djo
3 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

chrizz skrev:

Djo skrev:
Större profilbild fungerar för mig (kan vänja mig och man ser vad det föreställer.

Dock undrar jag hur det blir med bilarna underst fungerar bra tycker jag, Men hittills inte sett någon med fler än tre bilar om någon har det blir det två rader då eller ?

Känns som det kan bli lite plottrigt då.

För övrigt kan jag bara hålla med Bierstube finns många äldre bilar som är intressanta som är dåligt eller inte alls uppdaterade och ägarna inte varigt in på åratal men tycker inte dom ska tass bort.

Ja, det blir två rader då. Men vi visar endast bilar man äger just nu här, och det finns ju inte så jättemånga som äger så många bilar samtidigt. Har ju sett folk här som har en hel bilpark förvisso, men då kan vi ju sätta en hård gräns på att visa typ 6 bilar max och sen får man klicka sig vidare för att se resten...

Det är ju ändå bättre med två rader och sex bilar, än sex rader och sex bilar som det var tidigare när vi staplade alla på varandra (visserligen blir de staplade på varandra i mobilen nu av utrymmesskäl). Men vi får suga på karamellen lite tycker jag, så får vi fixa nått sätt att dölja de på med en visa-knapp om det skulle bli störande att vissa har för många bilar.

Man skulle t.ex. kunna visa en rad med bilar (tre st) och sen visa en halv rad till och tona ut de i bakgrundsfärgen på inlägget (så att man ser att det finns fler bilar) och lägga på en knapp (typ en pil ned) för att expandera resten under inlägget.

Tycker jag låter mycket bra smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang