Välkommen till nya Garaget!

Camaro77
3 oktober 2016 · 12 Inlägg

Nya upplägget ser väldigt snyggt och prydligt ut.
Vissa saker tar väl ett tag att vänja sig vid men så är det ju oftast.
Saknar dock att jag inte kan se hur många som varit inne på min sida så som man kunde i den gamla versionen och hoppas den kommer igen.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 oktober 2016 · 17 376 Inlägg

Vid inloggning så visade det att "Din bil har 2 nya kommentarer". Kunde inte se vilka dessa var eller på vilken/vilka bilder. Yaris/Roffe.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Djo
3 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Vid inloggning så visade det att "Din bil har 2 nya kommentarer". Kunde inte se vilka dessa var eller på vilken/vilka bilder. Yaris/Roffe.

Kunde man inte förr heller iallafall har det aldrig funkat för mig om det var på två olika bilder.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Hamilton
3 oktober 2016 · 8 864 Inlägg

Ser nu att i ipad och mobilen utan addblocker så ligger reklamen före snabbsvarsrutan, vill ni att användrana ska ha annonserna bör dom byta plats.

Fotograf på tierpidag.se
chrizz Administratör
3 oktober 2016 · 11 780 Inlägg

Hamilton skrev:
Ser nu att i ipad och mobilen utan addblocker så ligger reklamen före snabbsvarsrutan, vill ni att användrana ska ha annonserna bör dom byta plats.

Poängen med annonserna är att de måste synas. Gömmer vi de så tjänar de inget syfte längre. Adblocker dödar dessutom sajter som Garaget, så vill ni ha oss kvar så bör ni inaktivera det för sajten.

Vi försöker placera annonserna utan att de stör, men det är en svår balans. Direkt under sista inlägget i forumet kändes rimligt. Placerar vi den ännu längre ned kommer den tappa sin funktion helt. Många forum har reklam mellan inläggen mitt i listan dessutom, men vi är inte riktigt där.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
trubbelturbo
3 oktober 2016 · 1 442 Inlägg

I tråden Detta köpte jag nyss-tråden så fick jag se det här:

http://i68.tinypic.com/vg1nd3.png

Användaren JFfoto tycks ha fått sin profil kapad utav THEBADGUY (som skrivit inlägget ovanför) tongue

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
chrizz Administratör
3 oktober 2016 · 11 780 Inlägg

trubbelturbo skrev:
I tråden Detta köpte jag nyss-tråden så fick jag se det här:

http://i68.tinypic.com/vg1nd3.png

Användaren JFfoto tycks ha fått sin profil kapad utav THEBADGUY (som skrivit inlägget ovanför) tongue

Ah, spännande specialfall! smile Fixar det. Tack!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
3 oktober 2016 · 11 780 Inlägg

Camaro77 skrev:
Nya upplägget ser väldigt snyggt och prydligt ut.
Vissa saker tar väl ett tag att vänja sig vid men så är det ju oftast.
Saknar dock att jag inte kan se hur många som varit inne på min sida så som man kunde i den gamla versionen och hoppas den kommer igen.

Absolut. Vi har helt enkelt glömt bort det bara. Du kan se antalet besökare i listan så länge.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
3 oktober 2016 · 11 780 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Vid inloggning så visade det att "Din bil har 2 nya kommentarer". Kunde inte se vilka dessa var eller på vilken/vilka bilder. Yaris/Roffe.

Djo skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Vid inloggning så visade det att "Din bil har 2 nya kommentarer". Kunde inte se vilka dessa var eller på vilken/vilka bilder. Yaris/Roffe.

Kunde man inte förr heller iallafall har det aldrig funkat för mig om det var på två olika bilder.

Jag har för mig att det var så att man kom till bilen via händelsen när flera bilder hade nya kommentarer. Då kunde man se "x nya" under bilden. Vi får kika på det och fixa en lösning på det. Så länge kan man klicka på fliken för bilens kommentarer och se alla senaste kommentarerna på en och samma sida. De är markerade som olästa väldigt diskret om jag inte minns fel. Men vi bör nog göra det lite tydligare.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Brådhis * Voff voff *
3 oktober 2016 · 10 244 Inlägg

Snyggt jobbat! Nu blev det riktigt bra!

Smidigt med bilarna under inläggen, senast uppdaterade trådar är tillbaka och inläggen flyter inte längre ihop. Kanon! smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
4 oktober 2016 · 6 469 Inlägg

Aldeles för ljust både på dator & telefon, man får "ont i ögonen" är min första känsla, tror lite mörkare färger skulle funka bättre, tex två nyanser av grått . eller så är det bara en vanesak, men snabbläste lite här & tyckte mig se fler som anmärkt på att det är för ljust.

Sen i mitt tycke, ta bort "avprenumerera"  i aviseringsfunktionen, när man på mobilen ska klicka sig till en projekttråd som fått ny uppdatering så kommer man lätt åt "avprenumerera" = inte bra.

Såg även att är man inne i sina egna fotoalbum & har en bild "stor" så går inte hela albumet att se i miniatyrerna till höger, utan man lär gå ett steg bakot för & se hela albumet i miniatyr.

i övrigt så har jag inte hunnit vänja mig & kolla alla funktioner
Mvh Mattias

**Uppdatering , har även konstaterat att mina fotoalbum hamnat i total o-ordning & det verkar inte gå redigera längre?
(jag har många album & vill gärna ha dom i "min" ordning)

Sen finns inte längre funktionen "senast uppladdade bilder i fotoalbum" längst ner på profilen?
Den funktionen tyckte jag var bra & användes ofta av mig.

i övrigt så verkar det toppen, inkörningsproblem får man alltid vid stora förändringar, konstigt vore det annars.

Senast redigerat av farbrorbozze (5 oktober 2016)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo 780 (1989)
twin_cam Smålänning
4 oktober 2016 · 7 877 Inlägg

Ang. visningen av bilder på bilar och i fotoalbum kanske ni skulle kunna köra samma lösning som Facebook, flertalet nyhetssajter m.m har, klicka på bilden så blir bakgrunden mörk och bilen större, sen kan man byta med piltangenterna. Är väl den konstruktiva kritiken jag kan komma med, tycker det är helsnyggt.
Annonserna stör inte mig, nu verkar ni skippat Flash-annonser också, dom såg inte jag förut eftersom jag alltid har flashskräpet avstängt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
millekrafft
4 oktober 2016 · 66 Inlägg

Någon som kan guida mig till att lyckas göra ett projekt? Kan ej lägga upp bilder!? 😋

I'd Rather lose by a mile because i've built my own car than win by an inch because someone else built it for me -mulle meck
Volvo 744 GL turbo "Oljade blixten" (1990)
Volvo 744 "GL" "Onkels vrålåk" (1988)
Audi A6 (2003)
chrizz Administratör
4 oktober 2016 · 11 780 Inlägg

twin_cam skrev:
Ang. visningen av bilder på bilar och i fotoalbum kanske ni skulle kunna köra samma lösning som Facebook, flertalet nyhetssajter m.m har, klicka på bilden så blir bakgrunden mörk och bilen större, sen kan man byta med piltangenterna. Är väl den konstruktiva kritiken jag kan komma med, tycker det är helsnyggt.
Annonserna stör inte mig, nu verkar ni skippat Flash-annonser också, dom såg inte jag förut eftersom jag alltid har flashskräpet avstängt.

Ja, flash är en pest och pina. Jag har under många år lobbat för att det ska sluta användas för annonser. Nu har vi ingen annonsör vi sålt direkt till som använder Flash iaf så vitt jag vet. Det skulle eventuellt kunna dyka upp via en tredjepart där vi inte hostar annonserna själva, men jag tror nog de flesta förstått vi det här laget att Flash inte är något man vill satsa på. Det finns bättre, snabbare och enklare alternativ idag. T.ex. enkla bilder, sånt gillar jag. Helst icke animerade dessutom smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
4 oktober 2016 · 11 780 Inlägg

millekrafft skrev:
Någon som kan guida mig till att lyckas göra ett projekt? Kan ej lägga upp bilder!? 😋

Skapa ett fotoalbum i kategorin fordonsprojekt (det hade du redan såg jag). Skapa sen projekttråden i forumet. Där kan du sen fylla med på nya inlägg (och bilderna länkar du in från fotoalbumet till dina inlägg. Det finns en knapp för det där du skriver inlägget för att underlätta, du kan även ladda upp nya bilder där direkt).

Nu är du egentligen klar och igång, men din projekttråd är bara en vanlig forumstråd än så länge. För att göra projekttråden till ett "riktigt projekt" kan du gå in på "min sida" och "projekt" och där välja skapa nytt. Välj sen projekttråden du skapat och så är allt klart. smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Bierstube
4 oktober 2016 · 616 Inlägg

chrizz skrev:
Ja, flash är en pest och pina. Jag har under många år lobbat för att det ska sluta användas för annonser. Nu har vi ingen annonsör vi sålt direkt till som använder Flash iaf så vitt jag vet. Det skulle eventuellt kunna dyka upp via en tredjepart där vi inte hostar annonserna själva, men jag tror nog de flesta förstått vi det här laget att Flash inte är något man vill satsa på. Det finns bättre, snabbare och enklare alternativ idag. T.ex. enkla bilder, sånt gillar jag. Helst icke animerade dessutom smile

Behåll det nuvarande systemet med bildvisning. Flash äter bandbredd helt i onödan. Funktionaliteten är dessutom betydligt högre utan flash-trams.

amoreex
4 oktober 2016 · 2 712 Inlägg

Nu fungerar bildvisningen för mig..

Men något jag länge stört mig på med Garaget, som jag hoppades skulle fixas i samband med nya..

Att när man bläddrar i ett fotoalbum så hoppar den upp högst upp på hemsidan igen.. får varje gång scrolla ner... sjukt irriterande.. borde väl gå att lösa på bättre vis?
t ex att endast bilden ändras, som andra sidor har bland annat.

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
Skyracer Skyracer
4 oktober 2016 · 917 Inlägg

Hur gör jag för att flytta bilder från min bil-sida till fotoalbum? När jag tryckt på redigera så får jag bara (under bilderna) en redigera text och en radera bild-knapp.

Mvh
Håkan

Senast redigerat av Skyracer (4 oktober 2016)

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
Toyota GR86 (2022)
chrizz Administratör
4 oktober 2016 · 11 780 Inlägg

Skyracer skrev:
Hur gör jag för att flytta bilder från min bil-sida till fotoalbum? När jag tryckt på redigera så får jag bara (under bilderna) en redigera text och en radera bild-knapp.

Mvh
Håkan

Vi har fått inaktivera det tillfälligt då vi upptäckte ett problem med funktionen. Jag jobbar på det just nu faktiskt, så det kommer upp en tredje knapp där så snart problemet är löst.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Skyracer Skyracer
4 oktober 2016 · 917 Inlägg

chrizz skrev:

Skyracer skrev:
Hur gör jag för att flytta bilder från min bil-sida till fotoalbum? När jag tryckt på redigera så får jag bara (under bilderna) en redigera text och en radera bild-knapp.

Mvh
Håkan

Vi har fått inaktivera det tillfälligt då vi upptäckte ett problem med funktionen. Jag jobbar på det just nu faktiskt, så det kommer upp en tredje knapp där så snart problemet är löst.

Tack, det är lugnt, gör det någon annan dag.

Fråga. Jag fick Händelser att min bil klättrar på favorittoppen, men när jag kollar listan, så är det långt ifrån vad jag fick notis om. Det var kanske bara en fördröjning i påfyllningen av bilarna? smile

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
Toyota GR86 (2022)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang