D5252T startar inte? Ingen diesel till spridare, startspärr?

zimpan304
30 september 2016 · 236 Inlägg

Hallå! Håller på och försöker få igång min d5252t till mitt rwd bygge, den står på pall just nu, har ett komplett elsystem som jag kopplat in för jag tänkte försöka starta den innan jag började klippa!

Har imobilizerbox och tillhörande nyckel+ring.

Kan köra runt motorn om jag drar runt den med mejsel vid startmotorn, har kopplat ihop kablarna till tändningen, man hör relän å pumpen klickar till!

Dock försöker jag köra startmotorn via tändningslåsets kablar så är det helt dött lika så när jag kör den med mejsel som sagt? Vad kan jag missat? Måste man ha rätt pump till rätt boxar osv?

Någon som vet exakt vilka färger på kablarna till tändningslåset som är till vad? Tror jag gjort rätt men man vet ju aldrig :p

Tack på förhand!!

Senast redigerat av zimpan304 (3 oktober 2016)

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:
Jaguar XJ40 "Jaggan" (1989)
Wheel_Spin
3 oktober 2016 · 245 Inlägg

Nummer 1 är ju helt klart att få igång startmotorn och ta reda på hur elen ska kopplas först för att få igång den separat, skiten kanske inte ens går? Knacka lite på den medan ni vrider på tändningen smile

Får du inte igång den då så prova med en annan startmotor. Och om det nu är något dumt system så borde det ju gå att modifiera så att startmotorn alltid går i nyckelns ändläge och då ostört av något annat eventuellt påhitt.

zimpan304
3 oktober 2016 · 236 Inlägg

Wheel_Spin skrev:
Nummer 1 är ju helt klart att få igång startmotorn och ta reda på hur elen ska kopplas först för att få igång den separat, skiten kanske inte ens går? Knacka lite på den medan ni vrider på tändningen smile

Får du inte igång den då så prova med en annan startmotor. Och om det nu är något dumt system så borde det ju gå att modifiera så att startmotorn alltid går i nyckelns ändläge och då ostört av något annat eventuellt påhitt.

Lyckades lösa problemet med startmotorn, det det va för att relät till larmet va borttaget, så fix bygla två kontakter där, 50e&50f så gick den att dra runt med kablarna vid tändningen igen! smile

Men mitt problem med att det inte kommer någon diesel ur spridarna återstår..? Klickar till i i pumpen när man startar tändningen, såg att spridarna visst öppnade men kommer inte någon diesel ut till dom? :o

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:
Jaguar XJ40 "Jaggan" (1989)
Wheel_Spin
4 oktober 2016 · 245 Inlägg

zimpan304 skrev:

Wheel_Spin skrev:
Nummer 1 är ju helt klart att få igång startmotorn och ta reda på hur elen ska kopplas först för att få igång den separat, skiten kanske inte ens går? Knacka lite på den medan ni vrider på tändningen smile

Får du inte igång den då så prova med en annan startmotor. Och om det nu är något dumt system så borde det ju gå att modifiera så att startmotorn alltid går i nyckelns ändläge och då ostört av något annat eventuellt påhitt.

Lyckades lösa problemet med startmotorn, det det va för att relät till larmet va borttaget, så fix bygla två kontakter där, 50e&50f så gick den att dra runt med kablarna vid tändningen igen! smile

Men mitt problem med att det inte kommer någon diesel ur spridarna återstår..? Klickar till i i pumpen när man startar tändningen, såg att spridarna visst öppnade men kommer inte någon diesel ut till dom? :o

Samma sak där, felsök kör det separat, lossa på röret eller slangen precis efter pumpen och försök få det att spruta fram diesel. Du får gå djupt i sakerna separat som inte lirar.

zimpan304
4 oktober 2016 · 236 Inlägg

Wheel_Spin skrev:

zimpan304 skrev:

Wheel_Spin skrev:
Nummer 1 är ju helt klart att få igång startmotorn och ta reda på hur elen ska kopplas först för att få igång den separat, skiten kanske inte ens går? Knacka lite på den medan ni vrider på tändningen smile

Får du inte igång den då så prova med en annan startmotor. Och om det nu är något dumt system så borde det ju gå att modifiera så att startmotorn alltid går i nyckelns ändläge och då ostört av något annat eventuellt påhitt.

Lyckades lösa problemet med startmotorn, det det va för att relät till larmet va borttaget, så fix bygla två kontakter där, 50e&50f så gick den att dra runt med kablarna vid tändningen igen! smile

Men mitt problem med att det inte kommer någon diesel ur spridarna återstår..? Klickar till i i pumpen när man startar tändningen, såg att spridarna visst öppnade men kommer inte någon diesel ut till dom? :o

Samma sak där, felsök kör det separat, lossa på röret eller slangen precis efter pumpen och försök få det att spruta fram diesel. Du får gå djupt i sakerna separat som inte lirar.

Vet ju inte vad jag kan göra mer, hittar inga kontakter som kan vara fel, allt är inkopplat på sin rätta plats. med tanke på att det klickar till i pump, imobilizer och allt möjligt, sen även kommer diesel rakt igenom pumpen, spridarna öppnar sig men kommer ingen diesel igenom rören. Motorn har tänt till på dieseln ifrån returen någon gång eftersom dieseln tvingats fram genom den eftersom det bara åkt rakt igenom pumpen.

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:
Jaguar XJ40 "Jaggan" (1989)
coffee
17 april 2017 · 14 Inlägg

Vad var felet med bränslet? Har samma problem.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang