Volvo Amazon Låssystem "Låslänk" Hjälp behövs!

dlef95
1 oktober 2016 · 53 Inlägg

Hej!
jag och min far håller på och totalrenoverar en Volvo Amazon 1965. Just nu håller jag på att fixa "Låsknapparna" som sitter på insidan, då märkte jag att det satt ståltråd på ena dörren där det ska vara en låslänk. Så nu har jag beställt hem en låslänk men har inte en blekaste aning om hur den ska sitta för det ska funka?
Detta är linken på låslänken jag har köpt.
http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?p … tno=667219
Någon som vet hur den ska sitta eller har bilder på hur det ser ut?

all hjälp uppskattas! smile

Edit: Det funkar inte på någon av sidorna, det sitter en låslänk på andra dörren men den funkar ej att använda heller. Därför jag skulle vilja se hur allt ska sitta, om det sitter fel på min bil

Mvh, Anton

Senast redigerat av dlef95 (2 oktober 2016)

Mack Forum- och sitemoderator
2 oktober 2016 · 26 143 Inlägg

Ursäkta den dumma frågan men är det inte bara att montera som på andra sidan..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
dlef95
2 oktober 2016 · 53 Inlägg

Den sitter på andra sidan men den sitter fel där med så ingen av dem fungerar. därför jag behöver hjälp xD

caromania Forummoderator
2 oktober 2016 · 9 296 Inlägg

Jag mekade isär allt det där på min Amazon, men det var ju 20 år sedan... Enda ledtråden jag kommer på är att handtaget på insidan var kopplat så att knappen drogs upp om man drog i handtaget så att säga. Så därifrån bör det ju gå en länk. Tror det ger sig när du har bitarna i näven och plockat av dörrsidan.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
dlef95
3 oktober 2016 · 53 Inlägg

caromania skrev:
Jag mekade isär allt det där på min Amazon, men det var ju 20 år sedan... Enda ledtråden jag kommer på är att handtaget på insidan var kopplat så att knappen drogs upp om man drog i handtaget så att säga. Så därifrån bör det ju gå en länk. Tror det ger sig när du har bitarna i näven och plockat av dörrsidan.

Ja, det finns en länk där, och den är rak men själv hävarmen som är till själva låset vill åt andra hållet så därför så är det precis som det har fastnat.

caromania Forummoderator
3 oktober 2016 · 9 296 Inlägg

dlef95 skrev:

caromania skrev:
Jag mekade isär allt det där på min Amazon, men det var ju 20 år sedan... Enda ledtråden jag kommer på är att handtaget på insidan var kopplat så att knappen drogs upp om man drog i handtaget så att säga. Så därifrån bör det ju gå en länk. Tror det ger sig när du har bitarna i näven och plockat av dörrsidan.

Ja, det finns en länk där, och den är rak men själv hävarmen som är till själva låset vill åt andra hållet så därför så är det precis som det har fastnat.

Tyvärr, ingen aning. Är nog snarare 25år sedan, och de flesta hjärncellerna har tagit semester sedan dess.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang