Dra el i Audi a4 -03 b6 avant

Mozk
5 oktober 2016 · 1 Inlägg

Hejsan!

Ny på forumet så säg till om jag gör något fel, med det sagt.

Jag har precis monterat en led ramp i min Audi A4 b6 -03 och har en fundering på hur jag ska dra in kablar för brytaren till kupén. Är det någon som har gjort detta innan i en likadan bil som min? Finns det några färdiga hål som är pluggade där man kan dra igenom?

Tack på förhand för svar!

Med vänlig hälsning,
Filip

BilFixare
9 oktober 2016 · 140 Inlägg

Har du relä till rampljus? ( Nu vet jag inte hur din bil ser ut )  På min gamla bil ( v70 ) så drog jag  + singnal från helljus till relä och allt fungera. När man slå på helljus med blinkerspak så går även helljus på bilen och extraljus,när jag slå av helljus så slockna helljus på bilen och extraljus.  Dvs jag drog aldrigt kabel in i bilen sen är det praktist också att man skipa att hålla på dra i spak och slå på knapp, 2 flugor en smäll ( allt sköter man med spak )

it_mutt Avstängd
9 oktober 2016 · 10 388 Inlägg

BilFixare skrev:
Har du relä till rampljus? ( Nu vet jag inte hur din bil ser ut )  På min gamla bil ( v70 ) så drog jag  + singnal från helljus till relä och allt fungera. När man slå på helljus med blinkerspak så går även helljus på bilen och extraljus,när jag slå av helljus så slockna helljus på bilen och extraljus.  Dvs jag drog aldrigt kabel in i bilen sen är det praktist också att man skipa att hålla på dra i spak och slå på knapp, 2 flugor en smäll ( allt sköter man med spak )

Fördelen med en "knapp" är ju att du dels kan ha det så det styrs av helljuset (dvs slås på när helljuset slås på), men det ger då även möjligheten att stänga av bara, i detta fall, ledrampen. Finns ju vissa väderförhållande där det går att köra med helljus, men i kombination med extraljus blir det för mycket självbländning.

Så, det blir ju inte "svårare" att få igång ledrampen om man väljer att koppla in en knapp OCKSÅ. En knapp "istället för" (dvs att knappen helt och hållet och enbart styr ledrampen) blir absolut lite omständligt ja.

Helljussignalen bör finnas på vit kabel i knippet som går till strålkastaren btw (mät för att säkerställa)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
lmoberg
9 november 2023 · 542 Inlägg

Hur och var har ni fäst stagen från extraljusen till grill/kofångaren? Iom att grillen sitter fast i huven.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang