Led

Axelsvensson1
6 oktober 2016 · 6 Inlägg

Hej!

Kan man skarva på en sån här ledalinga på ciggutaget? smile
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Belysning … 000035290/

Mvh Axel

Evildan
6 oktober 2016 ·

Ja.

Axelsvensson1
6 oktober 2016 · 6 Inlägg

Hur gjorde du?

Bassiehof
7 oktober 2016 · 1 777 Inlägg

Nej. För inomhusbruk. Köp nåt som är anpassat för bilbruk.

Mew
7 oktober 2016 · 2 152 Inlägg

Bassiehof skrev:
Nej. För inomhusbruk. Köp nåt som är anpassat för bilbruk.

Fast är det i kupén är det ingen fara. tongue

beppizh
7 oktober 2016 · 328 Inlägg

Absolut kan du det, finns ju transformator till 12V. Sålänge det är inne i cupén som sagt. :p

Evildan
7 oktober 2016 ·

Axelsvensson1 skrev:
Hur gjorde du?

Jag har inte gjort det.

Bassiehof
7 oktober 2016 · 1 777 Inlägg

beppizh skrev:
Absolut kan du det, finns ju transformator till 12V. Sålänge det är inne i cupén som sagt. :p

Vad har en transformator med det att göra?

Jag säger bara brinnande mobiler och hoverboards. Sen kan jag sitta i min skönaste fåtölj länge och vänta på att få höra dig upprepa det när det låter bzzzt och bilen brunnit upp. Vad kostar dumsnålheten...jag menar självrisken? Om du ens får ut nåt av försäkringen för du har varit oaktsam och använt prylar som inte tål FUKT och dessutom klippt och klistrat...jag menar ej utfört en kabelskarvning på ett fackmannamässigt sätt så...

Senast redigerat av Bassiehof (7 oktober 2016)

beppizh
8 oktober 2016 · 328 Inlägg

Bassiehof skrev:

beppizh skrev:
Absolut kan du det, finns ju transformator till 12V. Sålänge det är inne i cupén som sagt. :p

Vad har en transformator med det att göra?

Jag säger bara brinnande mobiler och hoverboards. Sen kan jag sitta i min skönaste fåtölj länge och vänta på att få höra dig upprepa det när det låter bzzzt och bilen brunnit upp. Vad kostar dumsnålheten...jag menar självrisken? Om du ens får ut nåt av försäkringen för du har varit oaktsam och använt prylar som inte tål FUKT och dessutom klippt och klistrat...jag menar ej utfört en kabelskarvning på ett fackmannamässigt sätt så...

Men kabelskarvning har väl inget med transformator och göra? Det är ju hans ansvar hur nogrann han är med skarvarna?. Jag nämde inget om skarv i min kommentar och vet inte vart du fick det ifrån. Och jag vet inte riktigt hur det är med din bil/bilar, men jag får ingen fukt inne i cupén på min bil iaf.

Till TS: Så länge du skarvar ordentligt med dubbelsidig hona med krymp och sen krympslang där över så är det absolut inga som helst problem.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang