Bensindriven motorvärmare

pasa314
7 oktober 2016 · 36 Inlägg

Min fundering är,
Kan jag ha något i denna stil
http://www.defa.com/sv/automotive/warmu … defa_link/

Fast jag har en elstolpe som bara kan aktiveras via en timer on site på 30 min,

vill helst slippa det och kunna starta via mobilen.
hört om dieseldriven men finns det till bensin bilar?
Kia Ceed GT 2016


Vet ej om rätt forumdel eller inte men testar här.

Audi A5 Sportback 2.0 TFSI "Comfort S Line" (2012)
simlar
7 oktober 2016 · 5 516 Inlägg

Ska det funka som det är tänkt måste du ha konstant 230V i stolpen.
Eftersom du måste gå ut och aktivera timern på stolpen så måste du då först aktivera strömmen i stolpen och sedan aktivera motorvärmaren via telefonen med defa link.

Parkeringsvärmare finns till både bensinbilar och dieselbilar.
Kallas i folkmun bensinvärmare respektive dieselvärmare beroende på vilket bränsle den använder sig av, värmaren använder bränslet i bilens bränsletank.

En parkeringsvärmare går att eftermontera, de mest välkända märkena är Webasto och Ebersprächer.
En värmare kostar runt 10-20k om jag inte minns fel och då tillkommer även monteringskostnaden på detta.
Har man en parkeringsvärmare går det att koppla in t.ex telestart så man antingen ringer eller skickar ett sms till en mottagare med sim-kort i bilen för att aktivera värmaren eller via förinställd timer eller med fjärrkontroll om räckvidden är tillräcklig.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
pasa314
7 oktober 2016 · 36 Inlägg

Ok tack då fick jag mitt svar


simlar skrev:
Ska det funka som det är tänkt måste du ha konstant 230V i stolpen.
Eftersom du måste gå ut och aktivera timern på stolpen så måste du då först aktivera strömmen i stolpen och sedan aktivera motorvärmaren via telefonen med defa link.

Parkeringsvärmare finns till både bensinbilar och dieselbilar.
Kallas i folkmun bensinvärmare respektive dieselvärmare beroende på vilket bränsle den använder sig av, värmaren använder bränslet i bilens bränsletank.

En parkeringsvärmare går att eftermontera, de mest välkända märkena är Webasto och Ebersprächer.
En värmare kostar runt 10-20k om jag inte minns fel och då tillkommer även monteringskostnaden på detta.
Har man en parkeringsvärmare går det att koppla in t.ex telestart så man antingen ringer eller skickar ett sms till en mottagare med sim-kort i bilen för att aktivera värmaren eller via förinställd timer eller med fjärrkontroll om räckvidden är tillräcklig.

Audi A5 Sportback 2.0 TFSI "Comfort S Line" (2012)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 oktober 2016 · 17 379 Inlägg

pasa314 skrev:
Min fundering är,
Kan jag ha något i denna stil
http://www.defa.com/sv/automotive/warmu … defa_link/

Fast jag har en elstolpe som bara kan aktiveras via en timer on site på 30 min,

vill helst slippa det och kunna starta via mobilen.
hört om dieseldriven men finns det till bensin bilar?
Kia Ceed GT 2016


Vet ej om rätt forumdel eller inte men testar här.

Givetvis får man inte skruva ner skyddslocket i stolpen och koppla förbi timern. Det är förbjudet för då har man kräm i stolpen 24/7...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang