Volvo V70N - byta stereo

empa81
15 oktober 2016 · 36 Inlägg

Hej,

Har sökt i forumet men inte riktigt nöjd med vad jag har hittat så därför gör jag en ny tråd.

Jag har en V70N från 2001 och originalstereo (HU-603). Tänkte byta ut den mot en enkeldin och har då självklart kollat ut en monteringsram.

Det jag däremot är väldigt osäker på är huruvida jag behöver massa kablage eller omkopplare eller annat sådant?
Passar alla kablar som är i volvon direkt in i en ny stereo eller vilka behövs?

Tacksam för info angående detta.


MVH Emil

Senast redigerat av empa81 (15 oktober 2016)

Fjong
15 oktober 2016 · 1 494 Inlägg

Det du behöver är en ISO adapter och en antenn adapter. Tror inte det sitter separat slutsteg i din bil men gör de det så finns adapter för det också smile Finns snabba guider på yt för hur man demonterar original stereon, helt klart värt att titta på innan du börjar riva (om du inte redan gjort det).

BilFixare
16 oktober 2016 · 140 Inlägg

http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio- … nector.htm

Kopplingsschema Autoradio kontakt. rullar ner och titta på den du har.

empa81
16 oktober 2016 · 36 Inlägg

Fjong skrev:
Det du behöver är en ISO adapter och en antenn adapter. Tror inte det sitter separat slutsteg i din bil men gör de det så finns adapter för det också smile Finns snabba guider på yt för hur man demonterar original stereon, helt klart värt att titta på innan du börjar riva (om du inte redan gjort det).

Superduper, tack så mycket. Det var lite som jag misstänkte då.

empa81
16 oktober 2016 · 36 Inlägg

De flesta stereo verkar ju ha en röd och vit RCA-hona i baken... finns sådana kablar redan i bilen eller är det nån adapter som måste fixas också?

turbodeath
16 oktober 2016 · 2 452 Inlägg

finns vad du behöver på brl .....bytte stereo själv på min bil....o det behövs lite kontakter som man får köpa....tror hela gick på med ramen o allt på 1300 kr...

döden kommer tillbaka
zleepy Trucker
16 oktober 2016 · 1 391 Inlägg

empa81 skrev:
De flesta stereo verkar ju ha en röd och vit RCA-hona i baken... finns sådana kablar redan i bilen eller är det nån adapter som måste fixas också?

Det är lågnivå kablar, som du ska använda om du ska spela musik i en baslåda i bagaget, det finns inte draget av volvo för dom använder något helt annat..

När du köper en ISO så koppar du ihop bilens original kontakter (ström osv och högtalar kontakterna) men ska du slänga i låda med slutsteg så får du själv dra lågnivå kablar smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang