Köpråd: Budget ligger på ca 30.000:-

Skillerns
18 oktober 2016 · 100 Inlägg

Tjena

Jag är för nuvarande en ägare av en Volvo V70N T5 -06 i ett faktiskt väldigt ovanligt fint skick, dock är jag trött på att behöva vara rädd om bilen för att hålla värdet uppe. Man försöker parkera på bra platser pga dörruppslag, tvätta ofta och noggrant osv. Jag vill kunna bli mer slappare med bilägandet och söker därför en bil på en budget på ca 30.000:- Det enda jag vill är att den ska vara bakhjulsdriven/4WD (lite för vintern såklart). Bilen kommer användas för allt möjligt, inte bara pendling till jobbet. Om det är en småbil är det ett stort plus dock så verkar det inte finnas många bakhjulsdrivna/4wd småbilar.

Har ni lite tips så tar jag gärna emot! Öppen för diverse förslag och ändringar som ni tycker verkar bättre.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 oktober 2016 · 17 386 Inlägg

Skillerns skrev:
Tjena

Jag är för nuvarande en ägare av en Volvo V70N T5 -06 i ett faktiskt väldigt ovanligt fint skick, dock är jag trött på att behöva vara rädd om bilen för att hålla värdet uppe. Man försöker parkera på bra platser pga dörruppslag, tvätta ofta och noggrant osv. Jag vill kunna bli mer slappare med bilägandet och söker därför en bil på en budget på ca 30.000:- Det enda jag vill är att den ska vara bakhjulsdriven/4WD (lite för vintern såklart). Bilen kommer användas för allt möjligt, inte bara pendling till jobbet. Om det är en småbil är det ett stort plus dock så verkar det inte finnas många bakhjulsdrivna/4wd småbilar.

Har ni lite tips så tar jag gärna emot! Öppen för diverse förslag och ändringar som ni tycker verkar bättre.

Små bakhjulsdrivna bilar så får du gå till 80-talet och leta. Men en Subaru går alltid att skramla fram, en Impreza kanske?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Skillerns
18 oktober 2016 · 100 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Skillerns skrev:
Tjena

Jag är för nuvarande en ägare av en Volvo V70N T5 -06 i ett faktiskt väldigt ovanligt fint skick, dock är jag trött på att behöva vara rädd om bilen för att hålla värdet uppe. Man försöker parkera på bra platser pga dörruppslag, tvätta ofta och noggrant osv. Jag vill kunna bli mer slappare med bilägandet och söker därför en bil på en budget på ca 30.000:- Det enda jag vill är att den ska vara bakhjulsdriven/4WD (lite för vintern såklart). Bilen kommer användas för allt möjligt, inte bara pendling till jobbet. Om det är en småbil är det ett stort plus dock så verkar det inte finnas många bakhjulsdrivna/4wd småbilar.

Har ni lite tips så tar jag gärna emot! Öppen för diverse förslag och ändringar som ni tycker verkar bättre.

Små bakhjulsdrivna bilar så får du gå till 80-talet och leta. Men en Subaru går alltid att skramla fram, en Impreza kanske?

Småbil var dock inget behov, hade varit kul om det fanns men utbudet är väldigt lågt på den sidan av blocket. Om vi bortser från småbil, vad skulle du kunna rekommendera?

IceEyes Varningar: För många..
19 oktober 2016 · 2 552 Inlägg

BMW har ju sina Compact-modeller från 90- och 00-talet. Ingen aning om hur dessa är att köra, men bakhjulsdrivna är de, och ganska små.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Mortensen
19 oktober 2016 · 285 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Skillerns skrev:
Tjena

Jag är för nuvarande en ägare av en Volvo V70N T5 -06 i ett faktiskt väldigt ovanligt fint skick, dock är jag trött på att behöva vara rädd om bilen för att hålla värdet uppe. Man försöker parkera på bra platser pga dörruppslag, tvätta ofta och noggrant osv. Jag vill kunna bli mer slappare med bilägandet och söker därför en bil på en budget på ca 30.000:- Det enda jag vill är att den ska vara bakhjulsdriven/4WD (lite för vintern såklart). Bilen kommer användas för allt möjligt, inte bara pendling till jobbet. Om det är en småbil är det ett stort plus dock så verkar det inte finnas många bakhjulsdrivna/4wd småbilar.

Har ni lite tips så tar jag gärna emot! Öppen för diverse förslag och ändringar som ni tycker verkar bättre.

Små bakhjulsdrivna bilar så får du gå till 80-talet och leta. Men en Subaru går alltid att skramla fram, en Impreza kanske?

Bmw compact

Senast redigerat av Mortensen (19 oktober 2016)

Ha d saarvii
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
19 oktober 2016 · 4 917 Inlägg

Skillnaden med att byta ner sig blir bara mera skruvande..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
zemet
19 oktober 2016 · 4 030 Inlägg

Skall du ha en liten bil så kommer jag bara att tänka på Nissan 200sx för dom pengarna. Men det är nog inte en speciellt bra bruksbil, speciellt inte en man får för dom pengarna.

Bmw E39 kanske? En 525 eller 528 bör väll fungera hyfsat för dina behov?

Senast redigerat av zemet (19 oktober 2016)

Richtenb
19 oktober 2016 · 1 359 Inlägg

Enda som finns under 30k med trevlig motor...

https://www.blocket.se/vasternorrland/B … amp;last=1

Compacten är rolig och e46 är ganska mycket bil trots allt. 6:orna håller i evighet om de servats någorlunda

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang