Köpråd Suzuki Alto 1.1 års 03-04

Mortensen
20 oktober 2016 · 285 Inlägg

Hej, går i tankarna att köpa en mindre bil. Har kikat lite på blocket och fått upp ögonen för en Suzuki Alto. Nån som har nån erfarenhet av denna modell? Hittar inte jätte mycket på Google, nån utländska sidor bara där folk överlag verkar va nöjda med dom. Jag vill ha en bil utan massa lull lull, strulande elektronik, lätt meckad och snålkörd. Budget ligger på typ max 15k. Gärna en bil nyare än 2000. Tittat på lupo oxå, är det ett bättre köp kanske? Mvh

Ha d saarvii
spillolja
20 oktober 2016 · 4 014 Inlägg

Största akilleshällen för en sådan gammal bil skulle kunna vara rosten, undersök och provkör, fövissar er även att den inte är allt för misskött när det gäller servicen

Lupon kanske är ett snäpp bättre hopskruvad  kan vara svårt att hitta ett välhållet ex. för 15 tkk

man ta bilens regnummer och gå till  http://www.bildelaronline24.se/  för att se vad reserv och servicedelar  kostar

för att hålla rosten borta kan man gå till denna tråds inlägg nr5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 5#p4372075

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Mortensen
20 oktober 2016 · 285 Inlägg

Tack för svar, ska kika hur det ser ut med reservdelar till den. Jag har lite erfarenhet av vw lupo 1.0, min flickvän har en sådan. Helgalvad kaross, och kamkedja är ett plus på den. Den känns lite för slö bara med sina 50hk. Suzukin har 62hk och vad jag läst mig till så ligger dom på samma bränsleförbrukning. Fördel med suzukin är att den har 4dörrar, det är väldigt skönt. Bagage utrymmet är i minsta laget oxå på lupon. Har iof inte tittat på någon Alto ännu och jämfört, men ser något större ut på bilder iallafall. Mvh

Ha d saarvii
spillolja
20 oktober 2016 · 4 014 Inlägg

Att betänka Lupon finns med fletalet motoralternativ  där dom vassare är en direktinsprutad bensinare på 105hk eller gti med 125 pållar ,
finns även en diesel TDI 3L sk 3 literbilen  dock är dessa hårdvaluta
smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang