Köpråd: Volvo 745 49 000 mil

granadadr
3 november 2016 · 7 268 Inlägg

zemet skrev:
Jag kör volvo, har ägt ett 20 tal "riktiga Volvos" dvs 2/7/940. Är lite för ung för amazon och 140.
Jag gillar verkligen gamla rwd volvos.
Man kan lasta hur jävla mycket som helst, ingen antisladd skit eller annat sånt skräp som man måste stänga av för att ta en sväng i rondellen, delar är mer eller mindre gratis, bilarna har ordentliga kofångare och man slipper vara rädd om dem.
Dom kostar istort sett bara soppan dom dricker, vilket är ganska mycket.
Extremt lätta att skruva med mm.

Men hade jag varit tysk eller liknande hade jag aldrig kört en volvo, då hade det varit MB eller BMW istället såklart.

Volvos legendariska R - modeller? Dom som är så legendariska att dom inte ens tillverkas längre?
Volvos R-bilar var fina bilar, jag håller med. Men knappast något att hänga i granen om man jämför lite med vad andra biltillverkare har som flaggskepp.

V70R skall vara legendarisk och tävla i samma klass som Bmws M-bilar, AMG bilarna och Audi S/RS bilar?
Mer rättvis jämförelse är väll mot den tjeckiska "legendaren" Skoda RS.

att du kör en gammal vovlo utan massa antitjafs,, är väl inget speciellt,, ingen bil under mitten/sent 90 tal hade ju sånt wink men nog faaan är det bra kan jag tala om för dig wink bara det går att stänga av när man vill ha roligt smile

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
3 november 2016 · 1 128 Inlägg

caromania skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

caromania skrev:
Denna frågeställning blir då intressant:
Varför sålde Volvo så få bilar under denna glansperiod? Varför säljer de så dåligt nu? Beror det på dålig marknadsföring? De satsade ju inte ens på Sverigemarknaden utan helt och hållet på USA och ändå verkar bara Volvo ha gått hem i Sverige.

Få bilar i jämförelse med...?

Det mesta faktiskt. Volvo säljer nu ca 4-500.000 bilar per år vilket är mycket för dem historiskt sett. Toyota säljer 8 miljoner bilar per år, Honda runt 5 miljoner, Renault ca 2,8 miljoner, BMW ca 2,5miljoner, MB ca 2 miljoner, Fiat ca 1,5miljoner, Opel 1 miljon för att dra några exempel. Ja, det stämmer, de flesta bilmärken säljer faktiskt betydligt bättre än Volvo.

Historiskt då?

Volvos överlägset mest sålda bil (om jag fattat det rätt) är 240 som sålde i 3,5miljoner i hela världen, mellan 1975 och 1993, dvs under sina 18år. Honda Accord sålde mer än 10miljoner mellan 1991-1998. (Den bespottade Toyota Prius har sålts i fler än 3 miljoner ex hittills och den säljer som bekant fortfarande ganska bra, när du läser detta har den nog passerat 240.)

Min kära Amazon såldes i 670.000ex. Det är i sammanhanget en nysning i rymden. Bilen som byggde det svenska folkhemmet. Inte ens en miljon bilar alltså.

Volvo 140 tillverkades i drygt 1.2 miljoner och det var fler än Volvo 740 som också tillverkades precis skuggan över 1.2 miljoner. Volvo 940 såldes tydligen i ca 1,5miljoner. 850 har sålts i ca 800.000 och S/V70 har byggts ca 800.000.

Om man bakar ihop samtliga Volvomodeller du nämner, 120 Amazon, 140, 240, 740, 940, 850, S70, V70så blir det 9,7 miljoner bilar, mellan 1956 och 2016 sålda i hela världen.

Volvo 940 tillverkades mellan 1991 och 1998 i 1,5miljoner exemplar och det är ju då direkt jämförbart med siffrorna som nämns om Honda Accord.

Honda Accord såldes alltså med andra ord i fler enheter under 8 år än Volvo sålde bilar öht under 60 år. Hisnande fakta.

Jag skulle vilja påminna dig om att Sverige är ett väldigt litet land.

Edit: Accorden har under de senaste åren sålts i ca 400.000 ex per år i USA. Camryn ligger i samma storleksordning. De säljer alltså ungefär dubbelt så många Honda Accord och Toyota Camry i USA per år, som Volvo säljer bilar oavsett modell i hela världen. Hisnande fakta.

Så vad vill du säga, jag förstår inte vad du är ute efter. Du menar att ju fler bilar ett märke säljer desto bättre bilar?

Det får stå för dig. smile


Evildan skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Evildan skrev:
Intressanta slutsatser då en Amazon, 140 samt 240 byggdes förutom i Torslanda även i Gent Belgien, Volvo 700 utvecklades i Sverige och Holland och 850 och 400-serien uppkom i ett gemensamt projekt som till stor del var Holländskt.
Hur ställer du dig till dessa fakta som helt motstrider ditt påstående om
-svenska bilar av rätt virke rakt igenom- ?

Att Ford gav sig in i företaget var enbart möjligt pga att konkurs stod nära förestående efter att de då utdaterade bilar du håller så högt inte gick att sälja i behövlig utsträckning för att upprätthålla ekonomin i företaget. Tråkigt, javisst var det trist att att svenskt företag stryker på foten men skönt att Ford räddade tusentals arbeten.

Klubb? Nej.

Du vet att ett flertal tyska bilmärken har fabriker i Kina?.. Räcker så.

Haha, jag vet att 400 och 800 serien utvecklades i samma projekt men snälla nån... Går inte ens jämföra de modellerna och det vet du.

Sen..Inget ont mot Renå men tror inte Volvos R-serie skulle vara lika legendarisk med en fyra från Renault under huven heller. smile

Jag tycker nog inte att det räcker så på långa vägar när du raljerar på det vis du gör om svenska bilar av rätta virket och inte något holländskt hopplock för att sedan bara ducka för det oomkullrunkeliga faktumet att de bilar du bygger ditt folkhem på i själva verket är just ihopplockade och även utvecklade i Holland/Belgien som mig veterligen inte var några svenska kolonier vid den tidpunkten.
Ergo: Dom där svenska bilarna var visst inte så svenska när allt kom omkring.

Hur andra biltillverkare gör är fullständigt irrelevant då det är dina "svenska" folkhemsvagnar som diskuteras och inte tyska dito.

Ok du påstår att bilar som tillverkades i Belgien inte är svenska bilar fast Volvo var svenskt rakt igenom.

Nu vet ni det ni som kör tyska vagnar, era bilar är kinesiska eftersom de har fabriker i Kina.

Sanslös låg nivå, som alltid när personer från er klubb diskuterar.

tkd_rille,  jag väntar fortfarande på de enormt hutlösa summorna du fick reparera 740, 940 och S70in för.

Senast redigerat av _Blue_Speed_ (3 november 2016)

Nöjeskör närproducerat
caromania Forummoderator
3 november 2016 · 9 296 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:
Så vad vill du säga, jag förstår inte vad du är ute efter. Du menar att ju fler bilar ett märke säljer desto bättre bilar?

Det får stå för dig. smile

Nja, 10miljoner sålda Accorder mellan 91-98 betyder väl att 10miljoner nybilsköpare ansett att det varit ett bättre köp än en Volvo? Under samma period tyckte 1,5 miljoner nybilsköpare att Volvo 940 var bättre.

Men jag är alltså ute efter att du frågade så jag svarade. Och för att göra det enkelt så riktade jag alltså denna frågeställning till dig:

"Varför sålde Volvo så få bilar under denna glansperiod? Varför säljer de så dåligt nu? Beror det på dålig marknadsföring?"

Du svarade med:

"Få bilar i jämförelse med...?"

Det är en seriös frågeställning. Ingenstans kan jag läsa att jag hävdat att Volvo gör eller har gjort dåliga bilar. Däremot har jag påpekat att de sålt jävligt få bilar och att det måste finnas orsaker.

Varför tror du det är så?

-------------------------
Edit: Du har uppenbarligen någon skev bild av att det finns en klubb med Volvohatare som driver någon slags rabiat agenda. Det är ju precis tvärtom. Det är ju du. Det är du som är rabiat i dina inlägg och åsikter. Du vägrar acceptera fakta, gång på gång på gång. Och du tror på fullaste allvar att du har majoriteten i ryggen? Det är ju för fan ett skämt.

Du har rätt till en åsikt, missförstå mig inte, men ljug inte öppet och påstå att Volvo är det bästa som finns i bilväg, eller att det svenska folkhemmet byggts på Volvos manliga axlar. Det blir faktiskt pinsamt.

Senast redigerat av caromania (3 november 2016)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
3 november 2016 · 1 128 Inlägg

caromania skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Så vad vill du säga, jag förstår inte vad du är ute efter. Du menar att ju fler bilar ett märke säljer desto bättre bilar?

Det får stå för dig. smile

Nja, 10miljoner sålda Accorder mellan 91-98 betyder väl att 10miljoner nybilsköpare ansett att det varit ett bättre köp än en Volvo? Under samma period tyckte 1,5 miljoner nybilsköpare att Volvo 940 var bättre.

Men jag är alltså ute efter att du frågade så jag svarade. Och för att göra det enkelt så riktade jag alltså denna frågeställning till dig:

"Varför sålde Volvo så få bilar under denna glansperiod? Varför säljer de så dåligt nu? Beror det på dålig marknadsföring?"

Du svarade med:

"Få bilar i jämförelse med...?"

Det är en seriös frågeställning. Ingenstans kan jag läsa att jag hävdat att Volvo gör eller har gjort dåliga bilar. Däremot har jag påpekat att de sålt jävligt få bilar och att det måste finnas orsaker.

Varför tror du det är så?

Köra runt i New York och flytta handväskor krävs inga stora bilar till. Räcker med mindre bilar som Accord.

Har jänkarna behövt flytta större saker som vi gjorde/gör i våra Volvos så har de alltid kört sina pickuper med V8. smile

Där är anledningen tror jag.

Nöjeskör närproducerat
zemet
3 november 2016 · 4 030 Inlägg

granadadr skrev:

zemet skrev:
Jag kör volvo, har ägt ett 20 tal "riktiga Volvos" dvs 2/7/940. Är lite för ung för amazon och 140.
Jag gillar verkligen gamla rwd volvos.
Man kan lasta hur jävla mycket som helst, ingen antisladd skit eller annat sånt skräp som man måste stänga av för att ta en sväng i rondellen, delar är mer eller mindre gratis, bilarna har ordentliga kofångare och man slipper vara rädd om dem.
Dom kostar istort sett bara soppan dom dricker, vilket är ganska mycket.
Extremt lätta att skruva med mm.

Men hade jag varit tysk eller liknande hade jag aldrig kört en volvo, då hade det varit MB eller BMW istället såklart.

Volvos legendariska R - modeller? Dom som är så legendariska att dom inte ens tillverkas längre?
Volvos R-bilar var fina bilar, jag håller med. Men knappast något att hänga i granen om man jämför lite med vad andra biltillverkare har som flaggskepp.

V70R skall vara legendarisk och tävla i samma klass som Bmws M-bilar, AMG bilarna och Audi S/RS bilar?
Mer rättvis jämförelse är väll mot den tjeckiska "legendaren" Skoda RS.

att du kör en gammal vovlo utan massa antitjafs,, är väl inget speciellt,, ingen bil under mitten/sent 90 tal hade ju sånt wink men nog faaan är det bra kan jag tala om för dig wink bara det går att stänga av när man vill ha roligt smile

Precis det jag menade, det är inget speciellt med gamla volvobilar, jag hade troligen varit precis lika nöjd med Bmw eller MB.

Antitjafs tycker jag personligen är en falsk trygghet, det fungerar inte när det verkligen behövs är min erfarenhet men det är en annan diskussion som vi inte behöver ta härsmile

SportPilot Ubåtsingenjör
3 november 2016 · 7 217 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:

caromania skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Så vad vill du säga, jag förstår inte vad du är ute efter. Du menar att ju fler bilar ett märke säljer desto bättre bilar?

Det får stå för dig. smile

Nja, 10miljoner sålda Accorder mellan 91-98 betyder väl att 10miljoner nybilsköpare ansett att det varit ett bättre köp än en Volvo? Under samma period tyckte 1,5 miljoner nybilsköpare att Volvo 940 var bättre.

Men jag är alltså ute efter att du frågade så jag svarade. Och för att göra det enkelt så riktade jag alltså denna frågeställning till dig:

"Varför sålde Volvo så få bilar under denna glansperiod? Varför säljer de så dåligt nu? Beror det på dålig marknadsföring?"

Du svarade med:

"Få bilar i jämförelse med...?"

Det är en seriös frågeställning. Ingenstans kan jag läsa att jag hävdat att Volvo gör eller har gjort dåliga bilar. Däremot har jag påpekat att de sålt jävligt få bilar och att det måste finnas orsaker.

Varför tror du det är så?

Köra runt i New York och flytta handväskor krävs inga stora bilar till. Räcker med mindre bilar som Accord.

Har jänkarna behövt flytta större saker som vi gjorde/gör i våra Volvos så har de alltid kört sina pickuper med V8. smile

Där är anledningen tror jag.

men en Accord är ungefär lika stor som en 850, så det beror nog på något annat än storleken

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Evildan
3 november 2016 ·

_Blue_Speed_ skrev:

caromania skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

caromania skrev:
Denna frågeställning blir då intressant:
Varför sålde Volvo så få bilar under denna glansperiod? Varför säljer de så dåligt nu? Beror det på dålig marknadsföring? De satsade ju inte ens på Sverigemarknaden utan helt och hållet på USA och ändå verkar bara Volvo ha gått hem i Sverige.

Få bilar i jämförelse med...?

Det mesta faktiskt. Volvo säljer nu ca 4-500.000 bilar per år vilket är mycket för dem historiskt sett. Toyota säljer 8 miljoner bilar per år, Honda runt 5 miljoner, Renault ca 2,8 miljoner, BMW ca 2,5miljoner, MB ca 2 miljoner, Fiat ca 1,5miljoner, Opel 1 miljon för att dra några exempel. Ja, det stämmer, de flesta bilmärken säljer faktiskt betydligt bättre än Volvo.

Historiskt då?

Volvos överlägset mest sålda bil (om jag fattat det rätt) är 240 som sålde i 3,5miljoner i hela världen, mellan 1975 och 1993, dvs under sina 18år. Honda Accord sålde mer än 10miljoner mellan 1991-1998. (Den bespottade Toyota Prius har sålts i fler än 3 miljoner ex hittills och den säljer som bekant fortfarande ganska bra, när du läser detta har den nog passerat 240.)

Min kära Amazon såldes i 670.000ex. Det är i sammanhanget en nysning i rymden. Bilen som byggde det svenska folkhemmet. Inte ens en miljon bilar alltså.

Volvo 140 tillverkades i drygt 1.2 miljoner och det var fler än Volvo 740 som också tillverkades precis skuggan över 1.2 miljoner. Volvo 940 såldes tydligen i ca 1,5miljoner. 850 har sålts i ca 800.000 och S/V70 har byggts ca 800.000.

Om man bakar ihop samtliga Volvomodeller du nämner, 120 Amazon, 140, 240, 740, 940, 850, S70, V70så blir det 9,7 miljoner bilar, mellan 1956 och 2016 sålda i hela världen.

Volvo 940 tillverkades mellan 1991 och 1998 i 1,5miljoner exemplar och det är ju då direkt jämförbart med siffrorna som nämns om Honda Accord.

Honda Accord såldes alltså med andra ord i fler enheter under 8 år än Volvo sålde bilar öht under 60 år. Hisnande fakta.

Jag skulle vilja påminna dig om att Sverige är ett väldigt litet land.

Edit: Accorden har under de senaste åren sålts i ca 400.000 ex per år i USA. Camryn ligger i samma storleksordning. De säljer alltså ungefär dubbelt så många Honda Accord och Toyota Camry i USA per år, som Volvo säljer bilar oavsett modell i hela världen. Hisnande fakta.

Så vad vill du säga, jag förstår inte vad du är ute efter. Du menar att ju fler bilar ett märke säljer desto bättre bilar?

Det får stå för dig. smile


Evildan skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Du vet att ett flertal tyska bilmärken har fabriker i Kina?.. Räcker så.

Haha, jag vet att 400 och 800 serien utvecklades i samma projekt men snälla nån... Går inte ens jämföra de modellerna och det vet du.

Sen..Inget ont mot Renå men tror inte Volvos R-serie skulle vara lika legendarisk med en fyra från Renault under huven heller. smile

Jag tycker nog inte att det räcker så på långa vägar när du raljerar på det vis du gör om svenska bilar av rätta virket och inte något holländskt hopplock för att sedan bara ducka för det oomkullrunkeliga faktumet att de bilar du bygger ditt folkhem på i själva verket är just ihopplockade och även utvecklade i Holland/Belgien som mig veterligen inte var några svenska kolonier vid den tidpunkten.
Ergo: Dom där svenska bilarna var visst inte så svenska när allt kom omkring.

Hur andra biltillverkare gör är fullständigt irrelevant då det är dina "svenska" folkhemsvagnar som diskuteras och inte tyska dito.

Ok du påstår att bilar som tillverkades i Belgien inte är svenska bilar fast Volvo var svenskt rakt igenom.

Nu vet ni det ni som kör tyska vagnar, era bilar är kinesiska eftersom de har fabriker i Kina.

Sanslös låg nivå, som alltid när personer från er klubb diskuterar.

tkd_rille,  jag väntar fortfarande på de enormt hutlösa summorna du fick reparera 740, 940 och S70in för.

Nej jag påstår att dom inte är tillverkade i Sverige utan är precis vad du påstod att dom inte är, holländska ihopplock och alternativt belgiska hopplock.

Djo
3 november 2016 · 10 157 Inlägg

Volvo kanske inte säljer lika mycket bilar i hela världen som andra märken men i Sverige borde dom vara någonstans i topp.  (i min del i Dalarna står volvo för 35% av nybils försäljningen) (siffror man fick se på ett möte på jobbet där dom jämförde marknadsandelar) Det är rätt mycket med tanke på hur många märken som faktiskt säljs här omkring.

Att toyota skulle vara dåliga och rosta ? Farsan köpte en toyota rav 4 2001 finns inte en tillstymmelse till rost och efter 9 år fick han bytta batteriet. Förutom torkarblad några gånger så fick han bytta bromsbelägg efter 12000 mil annars är det enbart service som har utförts.

Med detta sagt så ja volvo ligger varmt till hos mig men jag är inte blind finns många andra bra bilar också.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
viccoA
3 november 2016 · 3 109 Inlägg

Mitt ärliga och raka råd; KÖP INTE!

Evildan
3 november 2016 ·

CHEEVA skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

caromania skrev:
Nja, 10miljoner sålda Accorder mellan 91-98 betyder väl att 10miljoner nybilsköpare ansett att det varit ett bättre köp än en Volvo? Under samma period tyckte 1,5 miljoner nybilsköpare att Volvo 940 var bättre.

Men jag är alltså ute efter att du frågade så jag svarade. Och för att göra det enkelt så riktade jag alltså denna frågeställning till dig:

"Varför sålde Volvo så få bilar under denna glansperiod? Varför säljer de så dåligt nu? Beror det på dålig marknadsföring?"

Du svarade med:

"Få bilar i jämförelse med...?"

Det är en seriös frågeställning. Ingenstans kan jag läsa att jag hävdat att Volvo gör eller har gjort dåliga bilar. Däremot har jag påpekat att de sålt jävligt få bilar och att det måste finnas orsaker.

Varför tror du det är så?

Köra runt i New York och flytta handväskor krävs inga stora bilar till. Räcker med mindre bilar som Accord.

Har jänkarna behövt flytta större saker som vi gjorde/gör i våra Volvos så har de alltid kört sina pickuper med V8. smile

Där är anledningen tror jag.

men en Accord är ungefär lika stor som en 850, så det beror nog på något annat än storleken

Taxinäringen i New York bör rimligtvis frakta många handväskor och dom kör stora Fordar och annat lika rymligt och tillförlitligt.
https://i.kinja-img.com/gawker-media/im … 9jljpg.jpg

http://www.shlgreencab.com/oc-content/u … 29/819.jpg

http://cdn.psfk.com/wp-content/uploads/ … _nyc-2.jpg

http://store.newyorkcostumes.com/istari … 5620_d.jpg

Senast redigerat av Evildan (3 november 2016)

SportPilot Ubåtsingenjör
3 november 2016 · 7 217 Inlägg

Evildan skrev:

CHEEVA skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Köra runt i New York och flytta handväskor krävs inga stora bilar till. Räcker med mindre bilar som Accord.

Har jänkarna behövt flytta större saker som vi gjorde/gör i våra Volvos så har de alltid kört sina pickuper med V8. smile

Där är anledningen tror jag.

men en Accord är ungefär lika stor som en 850, så det beror nog på något annat än storleken

Taxinäringen i New York bör rimligtvis frakta många handväskor och dom kör stora Fordar och annat lika rymligt och tillförlitligt.
https://i.kinja-img.com/gawker-media/im … 9jljpg.jpg

http://www.shlgreencab.com/oc-content/u … 29/819.jpg

http://cdn.psfk.com/wp-content/uploads/ … _nyc-2.jpg

http://store.newyorkcostumes.com/istari … 5620_d.jpg

de kör otroligt mycket nissan nu för tiden faktiskt smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Evildan
3 november 2016 ·

CHEEVA skrev:

Evildan skrev:

CHEEVA skrev:
men en Accord är ungefär lika stor som en 850, så det beror nog på något annat än storleken

Taxinäringen i New York bör rimligtvis frakta många handväskor och dom kör stora Fordar och annat lika rymligt och tillförlitligt.
https://i.kinja-img.com/gawker-media/im … 9jljpg.jpg

http://www.shlgreencab.com/oc-content/u … 29/819.jpg

http://cdn.psfk.com/wp-content/uploads/ … _nyc-2.jpg

http://store.newyorkcostumes.com/istari … 5620_d.jpg

de kör otroligt mycket nissan nu för tiden faktiskt smile

NV200 vann Taxi of Tomorrow 2013 så det blev nog så lite naturligt.
Peugeot 505 brukades på 1980 talet, medans Volvobilarna och för all del SAAB:arna lyser med sin frånvaro. 505 för övrigt levererade mycket väl med hög tillförlitlighet och komfort/utrymmen.
BTW så rullar det även några Leaf.

Senast redigerat av Evildan (3 november 2016)

SportPilot Ubåtsingenjör
3 november 2016 · 7 217 Inlägg

Evildan skrev:

CHEEVA skrev:

Evildan skrev:

Taxinäringen i New York bör rimligtvis frakta många handväskor och dom kör stora Fordar och annat lika rymligt och tillförlitligt.
https://i.kinja-img.com/gawker-media/im … 9jljpg.jpg

http://www.shlgreencab.com/oc-content/u … 29/819.jpg

http://cdn.psfk.com/wp-content/uploads/ … _nyc-2.jpg

http://store.newyorkcostumes.com/istari … 5620_d.jpg

de kör otroligt mycket nissan nu för tiden faktiskt smile

NV200 vann Taxi of Tomorrow 2013 så det blev nog så lite naturligt.
Peugeot 505 brukades på 1980 talet, medans Volvobilarna och för all del SAAB:arna lyser med sin frånvaro. 505 för övrigt levererade mycket väl med hög tillförlitlighet och komfort/utrymmen.
BTW så rullar det även några Leaf.

NV200 åkte vi ett par gånger smile men måste säga att favoriten utav taxi bilarna var Lincoln continental

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Evildan
3 november 2016 ·

CHEEVA skrev:

Evildan skrev:

CHEEVA skrev:

de kör otroligt mycket nissan nu för tiden faktiskt smile

NV200 vann Taxi of Tomorrow 2013 så det blev nog så lite naturligt.
Peugeot 505 brukades på 1980 talet, medans Volvobilarna och för all del SAAB:arna lyser med sin frånvaro. 505 för övrigt levererade mycket väl med hög tillförlitlighet och komfort/utrymmen.
BTW så rullar det även några Leaf.

NV200 åkte vi ett par gånger smile men måste säga att favoriten utav taxi bilarna var Lincoln continental

Stora US Ford åker man alltid mjukt och tyst i. Haft några full size och det är mysiga vagnar.

Muttley
3 november 2016 ·

_Blue_Speed_ skrev:
Sanslös låg nivå, som alltid när personer från er klubb diskuterar.


tkd_rille,  jag väntar fortfarande på de enormt hutlösa summorna du fick reparera 740, 940 och S70in för.

Svarar dig en absolut sista gång. Svarar dig här då du ej kan bete dig som en vuxen i mailen.
Jag uppskattar en bra diskussion men när du skriver som du gör, så finner jag ingen anledning att diskutera. Jag hoppas innerligt att du är 18 år eller yngre för om du är mycket äldre så lider du av något.
Jag ser ju nu att du är en i***t då du först skriver och undrar hur "lite" bilar volvo säljer i jämförelse med andra. När du får konkret fakta så undrar du varför. 
Så för de första varför jag inte svarat dig är pga detta kursiva.
Ja, man kan undra vad det skulle vara. Ska kanske fråga Evildan eller nån annan i er klubb?
För det andra så kvittar de var jag skrivit, vilka kvitton jag hade lagt upp. Vilka kontoutdrag jag visat dig, så hade du inte fattat de en 10 åring hade förstått.

Tack för mig smile

Senast redigerat av tkd_rille (3 november 2016)

Evildan
3 november 2016 ·

tkd_rille skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Sanslös låg nivå, som alltid när personer från er klubb diskuterar.


tkd_rille,  jag väntar fortfarande på de enormt hutlösa summorna du fick reparera 740, 940 och S70in för.

Svarar dig en absolut sista gång. Svarar dig här då du ej kan bete dig som en vuxen i mailen.
Jag uppskattar en bra diskussion men när du skriver som du gör, så finner jag ingen anledning att diskutera. Jag hoppas innerligt att du är 18 år eller yngre för om du är mycket äldre så lider du av något.
Jag ser ju nu att du är en i***t då du först skriver och undrar hur "lite" bilar volvo säljer i jämförelse med andra. När du får konkret fakta så undrar du varför. 
Så för de första varför jag inte svarat dig är pga detta kursiva.
Ja, man kan undra vad det skulle vara. Ska kanske fråga Evildan eller nån annan i er klubb?
För det andra så kvittar de var jag skrivit, vilka kvitton jag hade lagt upp. Vilka kontoutdrag jag visat dig, så hade du inte fattat de en 10 åring hade förstått.

Tack för mig smile

Jag har hört ryktesvägen att BS faktiskt själv är med i en klubb för märkesbundna.

Raljerande
Över
Volvos
Härligt
Åldrande
Lyxvagnar

Muttley
3 november 2016 ·

Evildan skrev:

tkd_rille skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Sanslös låg nivå, som alltid när personer från er klubb diskuterar.


tkd_rille,  jag väntar fortfarande på de enormt hutlösa summorna du fick reparera 740, 940 och S70in för.

Svarar dig en absolut sista gång. Svarar dig här då du ej kan bete dig som en vuxen i mailen.
Jag uppskattar en bra diskussion men när du skriver som du gör, så finner jag ingen anledning att diskutera. Jag hoppas innerligt att du är 18 år eller yngre för om du är mycket äldre så lider du av något.
Jag ser ju nu att du är en i***t då du först skriver och undrar hur "lite" bilar volvo säljer i jämförelse med andra. När du får konkret fakta så undrar du varför. 
Så för de första varför jag inte svarat dig är pga detta kursiva.
Ja, man kan undra vad det skulle vara. Ska kanske fråga Evildan eller nån annan i er klubb?
För det andra så kvittar de var jag skrivit, vilka kvitton jag hade lagt upp. Vilka kontoutdrag jag visat dig, så hade du inte fattat de en 10 åring hade förstått.

Tack för mig smile

Jag har hört ryktesvägen att BS faktiskt själv är med i en klubb för märkesbundna.

Raljerande
Över
Volvos
Härligt
Åldrande
Lyxvagnar

big_smile    Du är för taskig.  Han kommer aldrig greppa det.

IceEyes Varningar: För många..
4 november 2016 · 2 552 Inlägg

Undrar om trådskaparen är nöjd med trådens utveckling tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Evildan
4 november 2016 ·

IceEyes skrev:
Undrar om trådskaparen är nöjd med trådens utveckling tongue

TS har om köp blev av ingalunda tid med Internet ty han har då en Volvo 740 herrgårdsvagn som rullat 49000 mil med allt vad det innebär i en nu fullständigt ockuperad fritid. hmm

Flygaren76
23 november 2016 · 14 Inlägg

Sorry om ett sent svar, har nu köpt bilen och än så håller den. Lyckades köpa den för 2500 riksdaler. Så nu får vi se hur länge den håller kanske att det skär imorgon vem vet?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang