Saab 93 kombi -06 koppla in extraljus

Zumo
26 oktober 2016 · 46 Inlägg

Ursäkta den kanske dumma frågan. Jag står nu vid motorhuven och har satt på extraljusfäste. 3st extraljus och en kabelhörva från strands med relä säkring osv. Jag har en "instruktion" hur de ska kopplas in och allt är egentligen klart förutom själva strömmen. Vart hittar jag de befintliga strömmen till bilens ordinarie extraljus?

Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig att förklara. Eller ännu bättre lägga upp en bild?

Jättetacksam för snabb hjälp då det börjar regna nu också smile

Mvh Johan

CC72
26 oktober 2016 · 1 661 Inlägg

Strömmen till relät ska tas ifrån batteriet och sen får du mäta upp vilken kabel som går till bilens original helljus då du ska ta den styrsignalen. Mät antingen med en testlampa eller multimeter.

Zumo
26 oktober 2016 · 46 Inlägg

CC72 skrev:
Strömmen till relät ska tas ifrån batteriet och sen får du mäta upp vilken kabel som går till bilens original helljus då du ska ta den styrsignalen. Mät antingen med en testlampa eller multimeter.

Kopplade ifrån den vita kabeln vid helljuset. Fick fram att de va den som är styrström. Vet ej om de är rätt att skarva på ifrån den kaneln. Men det funkar kanon och inga felmeddelande.

Det enda som är att när jag stänger av bilen nu lyser halvljuset i ca 15 sekunder. Som ett "home coming light" fast de har de inte gjort förut.

andreriise
27 oktober 2016 · 2 Inlägg

sorry om jag snor tråden lite:/ jag har en 2009 9-3 och funderar på att installera extraljus. och undrar om man får felmeddelanden. vet att det står i inlägget över men undrar om det gäller 2009 också..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang